en toen kwam de post..

vandaag nog even verder gegaan aan de extra

het richtingsroer aansturing is nu klaar

nov1205ii3.jpg

en nog iets tegen gekomen wat niet helemaal past..de motorsteun staat te wijd voor de aanbevolen saito motor?

nov1202fc9.jpg

dat heb ik opgelost door het toch gewoon vast te schroeven aan de motor

alleen nu staat de motorsteun wat onder spanning..

en nog een indicatie van hoe het word met de motorkap erop.(moet dus nog worden vastgemaakt)

nov1201nj4.jpg

ben dit weekend weer druk bezig geweest met het opbouwen van de extra.
en nu is hij eindelijk af op de ontvanger accu te plaatsen na,dit om het zwaartepunt te bepalen.

hier wat foto's van hoe hij geworden is.alleen de cockpit ga ik veranderen.de piloot gaat eruit (scheelt ook weer in gewicht)

foto's

nov1603kq7.jpg

nov1602ji5.jpg

nov1601ys0.jpg

is moi geworden, ziet er goed uit. vind alleen die uitlaat zo niet zou mooi, ga je dat nog veranderen?

Laatst bewerkt:
Waarom zou hij? als hij dat mooi vind hoeft die et toch niet te veranderen voor jou? toch?

is moi geworden, ziet er goed uit. vind alleen die uitlaat zo niet zou mooi, ga je dat nog veranderen?

begrijp niet precies wat je bedoelt?

wat zou ik nog aan de uitlaat kunnen veranderen dan??
deze uitlaat hoort nou eenmaal bij de motor.

ik zou hem enkel nog iets naar achter kunnen richten maar dan spuit de olie nog meer op de vleugel wat nu ook wel al zou zijn.

nee, ik dacht van de uitlaat zit zo naar onder, ik zou die idd naar achter richten, maar weet nu waarom je het zo hebt gedaan!, ik snap hem;p

idd maar weinig opties.

hier nog een foto van het uiteindelijke resultaat
het mannetje uit de cockpit is verwijderd.(ik vond het overigens erg kinderachtig staan) en nu heb ik het zwart gemaakt met een mooier resultaat vind ik zelf
de extra lijkt nu meer massiver

foto van ervoor en erna: en oordeel zelf..

nov1603wn2.jpg

nov1606yl8.jpg

en toen kwam de post

Het is maar een tip:
Verstevig het landingsgestel nog effe voor de maiden...
Je kan ook wachten tot het er onderuit is, maar je zult dan toch niet lang moeten wachten :p

Mss nog enkele tips voor het landen: hou het toestel goed op snelheid en probeer het zeker niet "dood" te trekken, dan valt h'm als een steen uit de lucht en ligt de extra 2 meter verder als het landingsgestel.

voor de rest zalig vliegerke!!

Veel succes en plezier ermee!

Het is maar een tip:
Verstevig het landingsgestel nog effe voor de maiden...
Je kan ook wachten tot het er onderuit is, maar je zult dan toch niet lang moeten wachten :p

is het dan zo erg gesteld met het landingsgestel? wat ik me maar moeilijk kan voorstellen trouwens

zo ver ik het kan zien zit het stevig met 4 schroeven vast en ligt het diep in de romp zodat het geen kant opkan.en gezien het grote vleugeloppervlak hoeft de landingssnelheid mijn inziens ook niet hoog te zijn.

weet je wel zeker dat je niet ergens in een putje blijven haken bent ofzo..

Laatst bewerkt:
Valt wel mee als je weet hoe je'm moet landen..
blijven "vliegen", gas erop houden en goed af levellen.. als je te traag vliegt en hem laat vallen is het er gegarandeerd onderuit..

Ziet er mooi uit met die Zwarte Cabine Kap ! :p

Groetjes

allen dank voor de complimenten van de zwarte cabine kap
en voor de tips betreft het landingsgestel en het landen van deze extra

ik hou jullie ervan op de hoogte zodra de eerste vlucht beklonken is,

landingsgestel is stevig zat, geen enkel probleem bij die van mij ..........De eerdere versies hadden dit wel, bij de latere versies is dit aangepast. Leuk inderdaad zie zwarte kap. Ik heb de piloot en dashboard er ook uitgelaten maa heb nog de smoked canopy, misschien toch maar zwart maken.......wel zonde trouwens dat je 'm niet electro maakt...al die vieze troep op die mooie kist;)
wat is het gewicht nu trouwens?

landingsgestel is stevig zat, geen enkel probleem bij die van mij ..........De eerdere versies hadden dit wel, bij de latere versies is dit aangepast. Leuk inderdaad zie zwarte kap. Ik heb de piloot en dashboard er ook uitgelaten maa heb nog de smoked canopy, misschien toch maar zwart maken.......wel zonde trouwens dat je 'm niet electro maakt...al die vieze troep op die mooie kist;)
wat is het gewicht nu trouwens?

landingsgestel bij deze extra is uit 1 stuk.
en ik had pas een nieuwe saito 82 gekocht die eerst op een ander vliegtuig heeft gezeten die een probleem heeft gekend.dus de motor is nog zo goed als nieuw en zonde om te laten liggen.en aangezien ik het geluid van een brandstof motor toch wel veel mooier en echter vind klinken dan van electro.op mijn yak zit wel een electro motor maar telkens als ik hem niet meer hoor denk ik dat de motor het niet meer doet.

het gewicht van de extra is trouwens ongeveer 2500 gram,

Back