Endeavour Occre 1:54

• Topicstarter Topicstarter Flying Scotsman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die houten kist wat eigenlijk het trappenhuis is was niet zo hoog en het glazen kabinet is eigenlijk een verhoogd rooster of kon omgebouwd worden naar een rooster. Maar desondanks een hele heisa rond de spil. Het schip was ook maar 30 meter lang en er stond veel spul op het dek, zoals 3 bijboten en een hele kast bij het roer en voor zat ook een spil.

Het glazen kabinet en trappen huizen komen inderdaad heel erg grof en benauwend over, zeker op het model. Wel of niet aanpassenden en welke verhoudingen is de vraag. Als ik kijk naar alle modelbouwers die de Endeavour hebben gemaakt heeft iedereen het zo gelaten.

Ik ben er even niet en ik ben een dag bezig om alles bij te houden en te lezen......
Dus daar gaan we maar!
Zoals iedereen zegt.....netjes!
Helpt het een beetje als ik hier neer zet dat elke foto een duimpje omhoog krijgt van me ?

Ik ben er even niet en ik ben een dag bezig om alles bij te houden en te lezen......
Dus daar gaan we maar!
Zoals iedereen zegt.....netjes!
Helpt het een beetje als ik hier neer zet dat elke foto een duimpje omhoog krijgt van me ?
Sjors dank je wel :worship:Zeker helpt dat :rofl:

Toch een kleine verandering van het glazen kabinet.

Eerste foto zo als bij de replica tweede foto spreekt voor zich.
B5462B5D-069C-485A-B8F9-8850794DDBA4.jpeg
EB59A43E-E2AB-4685-B49D-1F232CA1CDFF.jpeg

Maar mijn vraag is nu echter, was deze verandering verantwoord. Moet ik nu ook niet de trap opgangen aanpassen door ze 5mm te verlagen.
Dat blijft natuurlijk altijd je eigen keus. In feite zouden de windbomen net boven het trappenhuisje uit moeten komen, anders kan de spil niet bediend worden om te draaien. Maar het is en blijft uiteraard een model en dat vergt wel vaker wat subtiele aanpassingen die niet helemaal met de werkelijkheid overeen komen. Dus als je het laat zoals het is, dan geloof ik niet dat er iemand wakker van ligt....

(windbomen zijn de handgrepen/spaken om de spil te bedienen)

Kleine update

Het glazen kabinet moet volgens Karl Heinz toch echt deze zijn, voetstuk onder de spil geplaatst ( dank je wel Stephan ;)) komt nu wel boven trappenhuis uit, standaard voor de scheepsklok en stuurwiel pas klaar gemaakt.
C2EAA439-D61C-4F78-AC14-ECAE4DE75798.jpeg

Update: alles dry-fit
2 x vlaggen kist , 1x helmstok , 1 x kast boven licht kabinet , 1x aanpassing van de spil, 1x aanpassing stuurhuis (was een recht triplex plaatje ), 1 x grote lier
1x Roer geplaatst
Alles in kleur gebracht op het roer na.

1F857B90-2860-4C0E-8CD7-2DA43CDFBA37.jpeg
2723F6BB-9279-4733-A463-28C71BC4DFBD.jpeg
4FA316BC-9C3F-477E-8271-561E63BF5962.jpeg
5E62FBCB-6634-4BE5-BBC7-675CB771AA8F.jpeg

Tot zover de stand van zaken, we gaan gestaag door;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back