Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Die houten kist wat eigenlijk het trappenhuis is was niet zo hoog en het glazen kabinet is eigenlijk een verhoogd rooster of kon omgebouwd worden naar een rooster. Maar desondanks een hele heisa rond de spil. Het schip was ook maar 30 meter lang en er stond veel spul op het dek, zoals 3 bijboten en een hele kast bij het roer en voor zat ook een spil.
Gewoon ook zo laten, we leren er wel mee levenAls ik kijk naar alle modelbouwers die de Endeavour hebben gemaakt heeft iedereen het zo gelaten.
Dat weet ikGezien de tekening staat hij wel goed, maar daar twijfelde ik ook niet over hoor, feit blijft dat het een vreemde plaats is voor een spil...![]()
Gaan we doenGewoon ook zo laten, we leren er wel mee leven![]()
Sjors dank je welIk ben er even niet en ik ben een dag bezig om alles bij te houden en te lezen......
Dus daar gaan we maar!
Zoals iedereen zegt.....netjes!
Helpt het een beetje als ik hier neer zet dat elke foto een duimpje omhoog krijgt van me ?
ThanxMisschien heb je hier iets aan. Beetje geschiedenis en foto's van de replica. Ook staat er een foto van het cabinet dat op de replica en in de info over het schip eigenlijk verhoogde roosters waren.
https://www.modelships.de/Museums_and_replicas/Endeavour/Photos HMB Endeavor.htm
https://images.app.goo.gl/BHWCvWw88T61WNN79 pdf
Zo gaat het al een stuk beter lukken om de spil te bedienen![]()
Dat blijft natuurlijk altijd je eigen keus. In feite zouden de windbomen net boven het trappenhuisje uit moeten komen, anders kan de spil niet bediend worden om te draaien. Maar het is en blijft uiteraard een model en dat vergt wel vaker wat subtiele aanpassingen die niet helemaal met de werkelijkheid overeen komen. Dus als je het laat zoals het is, dan geloof ik niet dat er iemand wakker van ligt....Maar mijn vraag is nu echter, was deze verandering verantwoord. Moet ik nu ook niet de trap opgangen aanpassen door ze 5mm te verlagen.