Endeavour Occre 1:54

• Topicstarter Topicstarter Flying Scotsman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou daar is zij dan na een aantal uren door schuren is dit het resultaat, zoals het volgens mij moet zijn. Alleen de boeg geschuurd vandaag, romp moet nog.
Zijn er nog verbeteringen nodig alstublieft laat mij dat even weten ;).

7D50EA0F-F595-4005-8D16-2DBE28677A0C.jpeg
0D6C1135-0227-4C21-ADB3-C9BA1B581430.jpeg
78216987-0F28-4954-888E-F6AF7F1F5D72.jpeg

Soms geeft een foto die niet loodrecht op het onderwerp genomen is een vertekend beeld, maar het ziet ernaar uit dat beide helften niet gelijk zijn: als de balsablokken aan bak- en stuurboord een gelijke dikte hebben, dan moet de scheidingslijn tussen de 2 blokken, van voor gezien, een symmetrisch beeld geven. Op de foto is een verschil duidelijk zichtbaar. Ik zou dus aanraden nog eens in real life ernaar te kijken, en als dit ook zo is, nog een beetje schuren aan de bakboordkant, want die lijkt mij iets boller dan de stuurboordkant.
Aan bakboordzijde is er precies nog een beetje een platte kant helemaal vooraan.
En schuur maar gelijk de voorkant van de rest van de beplanking mee hoor.
Ik kan me voorstellen dat je al heel wat stof gehapt hebt, gelukkig heeft iedereen tegenwoordig maskertjes in huis. :)

Ik vind dat het resultaat van je vulstukken aan de boeg best gezien mag worden, Herby is natuurlijk kritisch, waar overigens niets mis mee is, er zitten hier en daar wel wat subtiele verschillen, maar om dit prefect symmetrisch te krijgen zal uiteraard gewoon op zicht niet meevallen en een profielkam eerder genoemd in dit verslag op de vorige pagina is dan wel een handig hulpmiddel. Het is maar net hoe hoog leg je de lat voor jezelf.

Onder voorbehoud dat de foto goed is genomen, waar dus ook de licht inval een rol speelt (links is een andere lichtbron dan rechts en dan is links respectievelijk SB en rechts BB) zie ik de volgende verschillen; tussen de gele haken is links (op de foto) platter dan rechts, bij de zwarte X en rode pijl is rechts boller, dus het lijkt er inderdaad op dat bakboord nog wat bij geschuurd mag worden. Bij de blauwe pijlen is het verschil duidelijk te zien en hoeft verder geen uitleg.
boeg_bewerkt-1.jpeg

Maar of dit allemaal klopt is nogmaals onder voorbehoud, want hiervoor heb je een goeie foto nodig met een gelijkmatige lichtbron voor beide kanten. En daar ik weet hoe moeilijk dit is krijg je van mij evengoed :wave

Ik vind de vorm er strak in zitten. Alleen zoals Herby ook al opmerkte zit het nog een beetje in de overgang naar je latten. Maar een overgang schuren is dan niet moeilijk en je hebt een prachtige basis lijkt me.

Ik vind dat het resultaat van je vulstukken aan de boeg best gezien mag worden, Herby is natuurlijk kritisch, waar overigens niets mis mee is, er zitten hier en daar wel wat subtiele verschillen, maar om dit prefect symmetrisch te krijgen zal uiteraard gewoon op zicht niet meevallen en een profielkam eerder genoemd in dit verslag op de vorige pagina is dan wel een handig hulpmiddel. Het is maar net hoe hoog leg je de lat voor jezelf.

Onder voorbehoud dat de foto goed is genomen, waar dus ook de licht inval een rol speelt (links is een andere lichtbron dan rechts en dan is links respectievelijk SB en rechts BB) zie ik de volgende verschillen; tussen de gele haken is links (op de foto) platter dan rechts, bij de zwarte X en rode pijl is rechts boller, dus het lijkt er inderdaad op dat bakboord nog wat bij geschuurd mag worden. Bij de blauwe pijlen is het verschil duidelijk te zien en hoeft verder geen uitleg.
Bekijk bijlage 403283
Maar of dit allemaal klopt is nogmaals onder voorbehoud, want hiervoor heb je een goeie foto nodig met een gelijkmatige lichtbron voor beide kanten. En daar ik weet hoe moeilijk dit is krijg je van mij evengoed :wave
Piet, dank je wel voor alle toegevoegde informatie, waardevol. Ga het proberen aan te passen, zie foto

Soms geeft een foto die niet loodrecht op het onderwerp genomen is een vertekend beeld, maar het ziet ernaar uit dat beide helften niet gelijk zijn: als de balsablokken aan bak- en stuurboord een gelijke dikte hebben, dan moet de scheidingslijn tussen de 2 blokken, van voor gezien, een symmetrisch beeld geven. Op de foto is een verschil duidelijk zichtbaar. Ik zou dus aanraden nog eens in real life ernaar te kijken, en als dit ook zo is, nog een beetje schuren aan de bakboordkant, want die lijkt mij iets boller dan de stuurboordkant.
Aan bakboordzijde is er precies nog een beetje een platte kant helemaal vooraan.
En schuur maar gelijk de voorkant van de rest van de beplanking mee hoor.
Ik kan me voorstellen dat je al heel wat stof gehapt hebt, gelukkig heeft iedereen tegenwoordig maskertjes in huis. :)
Herby, ook jij bedankt voor de toegevoegde informatie ga het proberen op te lossen

Ik vind hem ook best knap geschuurd. En eerlijk gezegd ook best recht. Ik denk dat zoals Piet zegt het meeste door de lichtinval op de foto komt.
Dit is een pittige klus
Dank je wel, ik hoop het heb inmiddels proberen aan te passen

Zo heb ik mijn romp wel eens onder een kopieerapparaat gelegd waarna ik er achterkwam na het dubbelvouwen van het papier redelijk was. Maar dat zegt nog niets in het dimensionale vlak uiteraard.
Klopt helemaal, maar ik heb helaas geen kopieerapparaat;). Maar ik snap je idee.

Dat ziet er al goed uit Henk, nog even de puntjes die Piet aangaf nakijken en de romp nog even lekker schuurbeurtje geven, en dan schiet het op:worship::worship:
Dank je Peter, ik doe mijn best en probeer zoals Piet al schreef de lat best hoog te leggen, maar een lekker schuurbeurtje gaat er zeker komen:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back