Enigma/Alex/???

• Topicstarter Topicstarter Kimble_Schmitz
  • Startdatum Startdatum
Slechte service, slechte levering.
Maanden wachten op een motor, als je dan de motor hebt is ie alweer verouderd en er is geen coulance regeling.

Als ik een Plettenberg bestel, zelfs een custom motor, dan heb ik hem binnen 4 weken.
Een standaard motor heb ik binnen een week.
Idem met Hacker.
Als mijn Plet of Hacker stuk gaat heb ik binnen een paar dagen een vervangend onderdeel of voor 65% van de nieuwwaarde een nieuwe motor.

Bij Neu moet je hem naar de US sturen, kost je heen en weer verzendkosten en dan zit je ook nog tijden te wachten.

GJ

Ik wil niks afkraken, het schijnen goede motoren te zijn.
Misschien dat via Engeland wel het een en ander te regelen is.
Ik hou me alleen vast aan wat de duitsers gebruiken en dat is op het moment allemaal Plettenberg.
Ik heb vorig jaar een HP 220/37/A1 gekocht omdat Wolf daar ook mee vloog.
Dit jaar gaat Wolf met een HP 220/42/A1 vliegen, motor is nog niet op de markt.
Heiko Greiner, Guntmar Rüb en Norbert Hubner vliegen nog steeds met een 220/37.
Thomas Waeckerlin vliegt ook met een Plettenberg

Dat zijn de 5 beste van Europa, zegt genoeg lijkt me.

Hacker doet in de F5B al bijna niet meer mee.

GJ

Ik vatte het ook niet zo op :)
Ik ben me een beetje aan het orïenteren op de markt voor motoren die geschikt zijn voor F5B en daarbij viel Neu me op.
Plettenberg zijn mooie motoren, maar duur. Neu is wat goedkoper, maar als er problemen zijn ben je een hoop geld kwijt met opsturen etc.
Even een goede afweging maken :)

Laatst bewerkt:
Heren, iemand nog een bron gevonden voor de Enigma?!

Sorry om een beetje voor forum politie te spelen maar kunnen we praat over motoren afsplitsen naar een ander draadje?! Dan is het nog een beetje te volgen voor andere mensen die informatie zoeken.

Vanuit engeland gaat het wel OK met Neu, misschien niet zo snel als jou ervaring met Plettenberg maar daar ken ik ook andere verhalen over.

Wellicht dus een optie voor Nederlanders om Plettenberg en Castle Creations te gaan vliegen. Dat werkt ook goed samen en is wat beter te betalen.

Jos

Ik heb de fabrikant van de Alex aangeschreven maar er wordt niet gereageerd.
Ding wordt in Bulgarije gemaakt bij nanmodels.

Over motoren en regelaars.
Op RC-Network is zat te vinden compleet met loggerdata.
En waarom Castle Creations?
Andere optie is YGE uit Osnabruck.

GJ

GJ, dank voor de moeite en jammer als er niks van komt.

Begin een paar draadjes over motor, regelaar en Lipo zou ik zeggen.

Jos

Henry, ook wel in de UK te verkrijgen maar het moet goedkoper kunnen!

Post uit de USA kost natuurlijk ook een hoop!

Net even gekeken op de website van Cumulus en die Alex lijkt wel verrekte veel op de Enigma. Het kon hem zomaar eens worden als volgend projectje :)
En inderdaad kan het veel goedkoper en is post uit de USA niet aan de orde.

Hij heet in Engeland ook de Alex F5B en het is hem inderdaad wel zo aan de foto's te zien.

395 euro is wel OK..... niet echt goedkoop maar ook niet duur.

Reken op 4x Hitec HS65MG en 1x Hyperion DS09 en je komt nog onder de prijs van een Surprise 14 uit met dezelfde performance.

Jos

Service van Kontronik is prima. Ik heb een keer een Fun 500 total loss gevlogen. Tegen 2/3 van de nieuwprijs mocht ik een nieuwe kopen.

Die heb ik ook op het oog dan met een kontronik KIRA 600-30 6,7:1 met RFM 16x16 prop leverd 950 watt

Ik heb al een paar maanden een kist op het oog als F5B Limited en even zitten rekenen.

Ik kan de kist krijgen voor ongeveer 200 euro.
Motor met planetaire gear kan voor onder de 170 euro geleverd worden.
Regelaar vanaf 80 Euro. (80A)
Lipo's 4S vanaf 100 Euro.
3 servo's 60 Euro.
Prop met meenemer 40 Euro.

Dus een komplete vol gfk kist: 650 euro
Vermogen van de aandrijfset is zo'n 960 watt,
En dan heb je dit:

0314045_b_0.JPG

Spanwijdte: 1,70 m
Romplengte: 0,90 m
Leeg gewicht: 600 g
Profiel: MH-30

Weet iemand een techniche (dwg) tekening van de roergevels voor de enigma? de origenele zijn zo iel.
Op de remkleppen wil ik een klein beetje up travel, momenteel ben ik op zicht deze aan het natekenen van steve burns

Val

Ik ben hier mijn unilog aan het solderen, En heb het -draadje aan mijn regelaar gesoldeert. Op het bijgevoegde schema plaatsen ze dit op de batterij zijde maar dan had ik daar een klein stekkertje moeten opplaatsen. maakt dit wat uit?

Zo een toerental meting op een van de 3 draden kan dit problemen geven? Ik ga vliegen met een ingebouwe bec (Jive 100+) en waarschijnlijk een klein backup accutje.

Val

Back