Mooi motortje

Zie geen plaatjes
Op helimix kan ik je niet antwoorden. Overigens... 'vaak' zitten er al in de brandstoffen aandelen Wonderolie. Voeg je nu zelf extra bij.
Wonderolie geeft echter wel aanslag op de buitenzijde van de motor... voor het inwendige is het prima.
De motor zou ook goed moeten kunnen draaien op 'moderne' Klotz en CoolPower. Vroeger draaide men natuurlijk op niets anders dan wonderoliemix...
Klotz (syntheet), in de racerij speciaal ontwikkeld, zou 18 tot 20% aandeel smering in de methanol moeten zitten voor tweetakt modelvliegerij. De synthetische smeringen zijn perfect. Houden inwendige en uitwendige beter schoon, terwijl ze uitstekend smeren en koelen. (De brandstof koelt de motor!)
Te schraal aan smering en de zaak draait veel te heet. Dat kan deels verklaren waarom de pluggen al doorfikten.
Zou op passen met Helimix, Heb op een helibrandstof een FX op stuk gedraaid. Was bijzonder snel aan gort, heel erg snel zelfs... + een lading OS A3 pluggen er doorheen gejaagd, die normaal een seizoen mee gaan.... Dom, dom, dom van mij.
Helimix... daar er -meen ik- minder % smering in zit, de heli motoren geforceerd gekoeld worden...
Zou zeggen, bezuinig niet, niet pielen met de brandstof, koop gewoon een paar kannen kant en klaar uit het schap. CoolPower of Klotz. Blijft de motor heel.
En na het vliegen de motor een afterrun behandeling geven met motorolie bij thuiskomst... of stuurbekrachtigings/hydrauliek olie... never nooit roest!
Gr Bas