Remolie tast veel lakken aan. Vroeger een (Morris) Mini Van, daarop zat thermoplastische meuklak.
Slechts 2 laagjes konden er vanaf bij Leyland.
Je moest bij het bijvullen van de remolie dan ook niet morsen onder de klep...
dat was nagenoeg onmogelijk...
Remmenreiniger? Nope... kost ook duur... per spuitblik...
Is Isopropylalcohol en Kookpuntbenzine.
Wel prima om elektronica te reinigen.
Ik zou zo een romp niet met remolie behandelen veel te rigoureus.
Alles lost op, ook de plamuur. Dat wordt een gebed zonder end met nieuw plamuren.
Binnenkant komt de zooi ook te zitten, dan kan je dat eindeloos blijven uitspoelen.
Alles laten zitten. Nat schuren met 400... boenen tot je triple-expansie ziet, stoom uit de oren komt.
Normaal gesproken vliegt het er af. Een kopie van de Robbe Progo in epoxy had ik met een avondje schoon.
Zat in de stront-eigenwijze epoxyprimer... afgeladen met gewichtig vulmiddel.
Toen het klaar was, woog de romp lichter dan de origineel geblazen Plura-zooi.
Beziet post hier-ôhw:
#154
Zeker schuren als de lak niet onthecht is... die oude grondlaag houdt het nog vele jaren vol.
Cetabever goed volgens
@ramses.
En altijd nog extra te sealen met een mooie 2K lak?
Gr Bas
@brutus Idd... betere locatie voor het 'commentaar'
