Hoi Björn,
Mooie kist!
Als je de keus nog hebt zou ik niet de Hitec HS125 nemen. Die krijgen vrij snel speling.
Er zijn betere alternatieven. Hoe hoog/dik mag de servo zijn om nog netjes in de vleugel te passen? Hoe dikker de servo, hoe groter de tandwielen en dus degelijker. Als je bijvoorbeeld de ruimte hebt voor een 13mm dikke servo zou ik dat zeker doen.
Kogels op je hevels: worden hele 'brede' aansturingen, je kogels zitten naast de hevels.
Persoonlijk neem ik liever een Kwiklink aan een kant en een Z-bocht of 2e kwiklink aan de andere kant. Als je de gaatjes in de hevels nauwkeurig op maat maakt is dat helemaal spelingsvrij en mooi smal. Wel even een drupje CA op de schroefdraad nadat je de stangetjes op lengte ingesteld hebt, nog minder speling.
Omdat de kogels 'naast' de hevel zitten, kan de hevel nog iets gaan draaien onder belasting, dat geeft een minder stijve aansturing. Nog een reden om kwiklinks te gebruiken.
Servoplaat: inlijmen net 24 uurs epoxy. Eerst de romp schoonmaken met aceton, grof opschuren met korrel 100, servoplaat inlijmen en liefst langs de randjes een glasmatje of wat katoenvlokken voor extra lijmoppervlak. Je kunt ook 2 balkjes langs de zijkant lijmen, waar je later de servoplaat op vastzet, ik ken de romp-construcite niet, weet niet of dat nodig is om later nog ergens bij te kunnen.
Multiplex stekkers: je kunt ze inlijmen, er zijn ook mooie houdertjes voor. Omdat de vleugels wat kunnen flexen tov de romp, zou ik 1 kant van de stekker vastlijmen en de andere kant los laten hangen. Dus bijvoorbeeld alleen in de vleugel vastlijmen.
Glasvezelscharnieren: je kunt ze borgen door een spel in de vleugel te drukken. Speld net iets korter knippen dan de dikte van je roer, erin drukken en een klein druppeltje CA op het kopje, werkt perfect.
Vergeet niet de motordraden goed op de rompbodem vast te zetten (bijv met tape), zodat ze niet tegen het huis van de motor kunnen schuren.
Succes, maak er wat moois van!
Gerben