Epsilon XL

Hoi

Hier ook weer even een update:

Vleugels zijn klaar, servo's er in met raampjes.
Ik heb gekozen voor de S3150's van robbe.
De vleugels heb ik aan elkaar gelijmd.
Heb ondertussen samen met moeders vleugel tassen gemaakt van radiator folie.

Nu rest alleen nog de servoplaat inlijmen en afbouwen..

Ook ben ik druk bezig geweest met mijn zender programmeren, dit is vrij goed gelukt.

Foto's volgen morgen.

Ps. @Vissermax - hoe heb jij de antennes naar buiten laten lopen?

Heb hem zo goed als klaar.
Wil morgen bij redelijk weer zijn maiden vlucht gaan maken,maar heb nog een probleempje.
Krijg de vleugels niet goed in de multilock,moet erg veel kracht zetten dat ik bang ben dat ik meer kapot maak,is hier iets aan te doen?

Ik heb in het begin ook altijd een beetje moeite met de multilocks.
Die gaan naar verloop van tijd soepeler.
Belangrijk is dat je dat rode dingetje altijd bij je hebt zodat je de vleugels zonder al te veel problemen van de romp los krijgt.

Groetjes,

Jordy

ze gaan zo strak dat ik ze er niet in kreeg,de vleugelpassingen(centreerpennen) en multilock iets afgevijld.
Krijg de vleugeldelen nu aan de romp en hoop dat de multilocks beter worden anders stap ik weer over naar het veersysteem(kreeg ik de vleugeldelen toch vlotter aan de romp)
Accu ligt aan de lading.
Morgen nog een keer CG controleren en dan hopen op een mooie maiden.
Het mais is rondom de baan van het veld,dus nu genoeg ruimte om rustig binnen te komen.

Vandaag mijn maiden vlucht gehad,ondanks redelijk vlagerige wind op het veld.

Blijft toch altijd spannend,zo'n grote kist de lucht in gooien.
Maar ging goed,de eerste paar vluchten nog geen gebruik gemaakt van de flaps met landen.
Wat blijft de kist doorlopen,bij de volgende vluchten op hoogte de instellingen uit gaan testen(butterfly)

Zodra ik de foto's binnen heb van een clublid zal ik ze hier posten.

Groet Martijn

Laatst bewerkt:
effe wat snelle foto's, betere foto's volgen zodra ik ze binnen heb van een clublid.

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog meer foto's van de eerste vlucht

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

http://www.modelbouwforum.nl/forums/picture.php?
albumid=12663&pictureid=125787

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
proficat met de geslaagde maiden,ga je nog veel plezier aan beleven.ik gebruik bij de 3,60mtr competition,geen butterfly,alleen thermiekstand en flaps bij de landing,gaat ook prima,een kwestie van uitproberen,sucses met de volgende vluchten,wordt wel koud trouwens,ik heb hem op stal gezet voor het warmere weer.

Ik gebruikte in het begin bij mijn competition in eerste instantie ook alleen een thermiek en flapstand,maar als het mais begint te groeien rondom het veld is butterfly wel erg handig.

Ga voor de XL ook eerst met thermiek en flapstand vliegen en als dat weer gewend is de butterfly weer proberen.

Mooie kist.
Ik heb de XL donderdag bij Staufenbiel op de modelbouwbeurs gezien.
Live ziet het er ook heel goed uit.

Veel plezier wens ik je met de XL!

Groetjes,

Jordy

Ziet er geweldig uit! heb al zin om mijn epsilon competition te gaan vliegen. Deze bouw heeft wat vertraging gehad. Vraagje: hoe maken jullie de 2 vleugelhelften aan elkaar vast? (ik bedoel de 2 helften van 1 vleugel) Ik zou deze het liefste ivm transport wel deelbaar houden. Of hebben jullie de helften samengevoegd tot 2 vleugeldelen ipv 4?

Ik heb de vleugeldelen aan elkaar gemaakt,heb geen probleem met transport.
Je kunt ze deelbaar laten en met tape locken elke keer of door het koolstof staafje een gaatje boren en een moertje inlijmen en dan met een boutje door de vleugel de delen locken

Vandaag nieuwe futaba s3150 besteld voor op de flaps.
De dymond d250 hebben toch te veel spelling.

Voorbereiden op het nieuwe seizoen, nu nog doorsparen voor een variometer.

Groet Martijn

Vandaag de multilocks er af gehaald.Het ging zo zwaar dat ik de deuken in de vkeugel drukte.
Ga weer terug naar de veerverbinding van de vleugels.
Doormiddel van een tooltje gaat mij dit vrij snel af om de vleugels te locken.

Wil ook nog een variometer gaan kopen voor het nieuwe seizoen,om nog meer uit mijn kist te gaan halen en om nog meer te gaan genieten van het thermiekvliegen.

Iemand nog aanbevelingen en hoe deze te plaatsen in de kist.

Groet Martijn

multilock is niet aan te raden,clublid heeft hem bijna verspeeld,toen 1helft vleugel aansturing niet meer werkte,dus in de landing 1flap eruit,kon hem nog net redden,door flap naar binnen en doorstart.is inmiddels ook weer overgestapt op de veer.gr,henk

Ik hoor steeds meer verhalen over niet fijne montage met multilock.
Het gaat bij al af fabriek gemonteerde multilocks(kisten die bij Staufenbiel vandaan komen)

Back