Erg geinteresseerd in Quadcopters

Na het volgende filmpje op verschillende sites gezien te hebben, heb ik veel intresse gekregen in quadcopters. Pffff, wat een geluid man :shock:

[media=youtube]CjBm7iUeVl4[/media]

Nu de vraag, zijn er mensen die mij de setup, welke aan het eind van het filmpje te zien is, beter uit kan leggen.

MWC Quad // MT2208 Motor
Drotek 6DOF IMU
Tigermoter MT2208 1100KV
Hobbywing 10A
Flyduino 8x4.5 CF Prop
3s2100 35c

Vlieg zelf al enkele jaren heli, en grotendeels snap ik dit wel. Echter mijn vraag is, welk controller board word hier en welk frame word hier gebruikt ?
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden ?

Zou je een Quadcopter met een Spektrum AR6100 (parkflyer ontvanger) kunnen vliegen ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Filmpje is van Warthox op vimeo (kijk maar eens naar zijn andere video's)
mwc quad // mt2208 motor on Vimeo

Die gast kan ongelofelijk goed vliegen vind ik.

Voor eens setup kun je ook naar bijvoorbeeld mijn topic kijken. budget-zelfbouw-quadcopter

Ik vlieg met een hobbyking controlboard (een KK board) en volgens mij zo'n beetje het meest eenvoudige wat er op dit moment is. Warthox heeft er ook filmpjes van, en die dingen vliegen ook erg goed!

http://vimeo.com/search/videos/search:warthox kk/st/8b291685

kk quadrocopter - devil inside on Vimeo

Oordeel zelf maar, haha.

Die van mij vliegt inmiddels al een stuk stabieler als op het filmpje, het waaide op dat moment sowieso heel hard, en ik heb het nu zelf gewoon stukken beter onder de knie.

Volgens mij hebben die 'felle' quad van hem wel een kleinere propmaat en hogere KV motoren, mijn quad schiet ook wel omhoog als ik vol gas geef, maar niet zo 'fel' als die van hem.

Je ontvanger is voldoende, aan 4 kanalen heb je al voldoende, dus dat moet zeker lukken. De rest kun je voor ongeveer 150 euro wel bij elkaar krijgen!

Ik wacht op het bouwdraadje, haha, succes!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is een MWC = MultiWii Copter inderdaad van Warthox, 1 van de beste Multicopter vliegers.
Hij vliegt tegenwoordig met de MultiWii omdat dit hem beter bevalt, voorheen KK.

Vrijwel zijn hele set-up komt hier vandaan: home
De sensoren komen hier vandaan: Sensors - DroTek

De controller is een arduino pro mini met Multiwii software: MultiWii

Back