Ervaring CONRAD 7 kanaals MULTISWITCH? (tast / memory functie??, en ik kan geen duits.)

Hoi Adam,

Dit is zover ik kan inzien voor mij makkelijk te maken/programmeren.
Ik zal opzoek moeten gaan voor een PIC-microprocessor, die qua pinnen overeen komt.
Qua programma is het niet echt moeilijk, daar ik de basis al heb (4-kanaals MS)
Deze pas ik dan aan op alleen 8 puls-uitgangen (krijg je zelfs een eztra kanaal erbij :))

Hoe ervaren de meesten die deze module gebruiken de kwaliteit van de print van conrad?
Bij ons op de vereniging constateer ik heel veel slechte kwaliteit printen. SPoren met breuken. eilandjes welke snel los komen etc etc etc.

Hoi Alwin.
Bij mij geen probleem...
Prints zien er goed uit, werken nog steeds naar behoren.

Ik heb er nu 3 in diverse schepen zitten;
eentje van 2009 (schakelt functies rechtstreeks)
eentje uit 2010 (schakelt functies via relais)
eentje van dit jaar (schakelt extra geluiden van de Graupner geluidsmodule.

oke dan lijkt het erop dat we puur pech hebben op de vereniging.
De oude printen van conrad welke ook gebruikt worden zijn wel prima.
de printen van de afgelopen 2 jaar hebben we een hoop slechte printen aangetroffen helaas. Als je een schroefje aandraait dan moet je al uitkijken geen printbreuk te hebben.

jij wilt puls in plaats van memory switch?
als ik het goed begrijp?

Aangezien ik op de vereniging veel klachten heb gekregen over de kwaliteit van deze printen had ik zelf besloten om op onze vereniging nieuwe printen te maken welke gelijk een stuk kleiner zijn. Het houdt echter wel in dat ik zelf de software moet ontwikkelen daarvoor.

Afmetingen 37x28mm.
ms7p.jpg

De bedoeling was om ze alleen te verkopen binnen de vereniging. echter de printenboer heeft mij medegedeeld dat die er geen 25 had gemaakt maar 38. (zoals het laatste bericht op dit moment is).

Wel moet ik de software nog fine tunen. De controller werkt ook op de bestaande print van conrad.

Eventueel kan ik met een paar weken als de printen binnen zijn en getest kunnen worden kijken of ik ook een puls sturing kan inbouwen in plaats van alleen memory.

een controller voor de conrad module met alleen puls sturing kan ik vrij snel maken denk ik. (losse pic).

Moet alleen even mijn agenda er op naslaan en dan wordt het vermoedelijk pas in december dat ik alle elektronica echt ga programmeren en maken.
Als je geduld hebt kan ik wel wat regelen voor je met een puls besturing.

Interesse heb ik zeker, en komende maanden wordt er toch niet gevaren, dus dat wachten is ook geen probleem :D

full
Hallo,
Printontwerp 7 kanaals met een extra kanaal om alles aan te zetten is klaar.
Een print met 16F628 Pic en 7 relais. Totale grootte ongeveer 10 bij 9.5 cm.
Layout en schema is te krijgen. Software kan ook als hex file.
Voor demo's heb ik er een klein schakelaartje op gezet en dat zet alle relais aan dus hetzelfde idee als kanaal 8. Het zou nog wat kleiner kunnen maar daar moet ik nog even mee aan de gang. Twee schakelmogelijkheden. met of zonder memory. elke schakelaar is apart in te stellen. Helaas werkt dit alleen met de acht kanaals print die in de zender moet maar voor F14,F16,F18 is dat geen probleem.

Henk

Laatst bewerkt door een moderator:
Back