ervaring Tamiya Super Fighter G

maar weet je toevallig een nitro auto waar je mee kan beginnen? maar hij moet wel min. 50/60kmpu kunnen misschien zie je iets opmarktplaats iets leuks voor mij of op internet

Misschien moet je zelf even iets meer moeite gaan doen dan dit. Ga eens bij een winkel langs, zoek op internet naar reviews enz enz enz

dat doe ik ook maar misschien konden jullie iets aanraden

Ik heb de Super Fighter G laats gekocht als bouwpakket samen met een kogellager set voor onder de 100 Euro.
Superleuk om zo'n auto zelf te bouwen. Zoals gewoonlijk bij Tamiya past elk onderdeeltje perfect en zit alles zeer strak in elkaar.

Het is echt een fun chassis. Kan veel hebben en rijdt op elke ondergrond. Heb er een 19 Turns motor inzitten en dat kan hij makkelijk hebben. Differentieel en gearbox zijn supersterk gebouwd. Loopt nu ongeveer 40 km per uur en trekt als een lier door gras en zand. Vanuit stilstand is een korte wheelie mogelijk. Ook jumps gaan goed, hij heeft het zwaartepunt mooi in het midden.

2WD is toch wel erg leuk, allen bij te hard remmen staat de auto zo achterstevoren doordat de rem alleen achter werkt.

Schokdempers zijn simpele plastic frictiedempertjes. Beetje stuiterig, maar nog wel goed mee te rijden. Misschien nog eens vervangen.

Al met al een leuk chassis dat met een setje kogellagers en beter dempertjes best goed rijdt en bijna niet kapot te krijgen is.

De motor loopt goed, wel even idd een setje kogellagers en (als je on-road gaat) een setje banden en iid wat betere schokdempers.

Nog wel even opgemerkt: De zwaartekracht zit op de achterkant, door de motor en batterij

ik heb hem ook
ben niet erg tevreden over
heel slecht berijk
rijdt met als of hij uit elkaar valt
hebben jullie dit ook ??

michien ff handig om ff wat foto's te maken en hier neer te zetten :music:

Volgens mij heb jij niet de handleiding gevolgd.
of je hebt je eigen schroefjes gebruikt die niet meer goed waren...

Back