Dag heren,
bij deze even mijn ervaringen over de setting die ik gebruik:
hacker C50 14 XL (meest voorkomende aantal wikkelingen bij wedstrijdvliegers), leuk detail: afgelopen EK in Zwitserland werd er door de helft van de deelnemers elektro gevlogen, 30 piloten. Waarvan 25 piloten de Hacker gebruikten.
Master 90-0-ACRO Competition met Brake
Master Prog Box werkt ideaal, de rem is zeer makkelijk in te stellen met de progbox. Er is hiervan reeds een nieuwe versie uit, waarbij je de vluchtgegevens van je laatste vlucht kunt bekijken.
TP1010 lader, van Thunderpower 10S cellen kunnen maximaal met 5A geladen worden
TP210 balancer, is een 10s balancer
prop 21*13 APC, 6500 toeren met deze prop.
In totaal verbruik ik tussen de 3200 en 3600 mAh per vlucht.
Deze motor dient echter wel onderhouden te worden, om de 45 vluchten dien je de vertraging te openen en een beetje vet erbij te spuiten. Dit moet je op tijd doen anders mol je je gearbox!
Mijn eindconclusie van de overstap deze winter naar elektro is super positief. De rust die je krijgt van deze aandrijving is erg groot. Nooit meer motoruitval, altijd evenveel vermogen en dezelfde gascurve, geen weersafhankelijkheid, minder slijtage van je servo's, (ik verbruik ongeveer 50mAh per vlucht van mijn ontvangeraccu) en je hoeft niet te poetsen
Voor mij was het de investering dubbel en dwars waard. Wanneer je alles op een rijtje zet is het zelfs goedkoper dan brandstof vliegen. De huidige accu's kunnen makkelijk 220 cycles mee. Alleen is het alsof je voor de komende 3 jaar brandstof koopt, in 1 keer. Dat is inderdaad wel even slikken. In het begin was ik er ook van overtuigd dat ik aan 3 accu's niet voldoende had. Daarom heb ik er nog 3 nieuwe bijgekocht, echter heb je dat absoluut niet nodig. Nu ben ik van plan om 3 10S pakketten 6000Mah weer te verkopen. Iemand interesse?
groet Job