ervaringen Kingtech K80e en TJT 80N

Zeg wel, verwachtte ook niets anders ;) . Vandaag ook het JET magazine binnengekregen, waar ze de k80e uitvoerig hebben getest, met veel positief nieuws :p . Morgen gaat de TJT de post op richting Nederland..

Vandaag de super reaper gaan ophalen, ziet er zeer goed uit, en toestel spreekt me echt aan :p . Met grote dank aan Berto

TJT

de TJT staat gereed om te draaien zal zaterdag denk ik worden achter het huis is een beetje te koud , Ga het even in de werkplaats doen op mijn werk.

De hoor zaak was starter bus zat klem op starter motor.
kwam dus niet of vrij moeilijk los van starter motor. systeem magnetische veld houd starter bus op zijn plek
Draad spindel kon axiaal bewegen en mee draaien duidelijk te zien .
Gevolg eindtrap start motor aan sturing stuk ecu.
Nieuwe eind trap en startmotor problemen opgelost.
Dus ga ik er van uit dat het nu prima voor elkaar is.
word vervolgd.

alles is getest en het werkt.

Laatst bewerkt:
projet ecu

Beetje vreemd.
Het heeft even geduurd voor dat ik het door had.
Zo dra ik de trim minimaal heb zender.
en ik zet de ecu aan krijg je op het display geen puls te zien 000 parameter 71. en blijft het off ook doe je de trim naar boven of stick
Doe ik nu de trim naar boven en zet de ecu op nieuw aan is hij er gelijk.
En werkt alles . Maak niet zo veel uit trim naar boven met het aan zetten van ecu niet vergeten , maar blijft vreemd.
Leuk grapje.

gr Gerrit Jan

Beetje vreemd.
en ik zet de ecu aan krijg je op het display geen puls te zien 000 parameter 71. en blijft het off ook doe je de trim naar boven of stick
En werkt alles . Maak niet zo veel uit trim naar boven met het aan zetten van ecu niet vergeten , maar blijft vreemd.
Leuk grapje.

gr Gerrit Jan

Hoi G J

De ProJET manual is gewoon te downloaden bij diverse turbine boeren.

Ik ga ervan uit dat je inmiddels weet hoe je de ProJET inleest op de ECU, op 'setup' menu ?
Als je het 2e kanaal 'aux' gebruikt dan kun je deze b.v. gebruiken voor engine stop of starten, zelf gebruik ik de gasstick hoog-laag-hoog startmodus.
Persoonlijk vind ik de 1 kanaal bediening voor de ECU wel fijn met op de zender de trottle-cutt ingeschakeld, ik gebruik wel altijd een apart kanaal van mijn zender voor een servo bediend Festo kraantje als nood uit in de kero leiding naar de motor.

Ger. (enne mooi man dat je weer iemand hebt kunnen helpen met je vergaarde kennis)

ecu

hoi Ger
Ik gebruik ook een festo kraan met servo aan sturing brand stof toevoer.
als trim gebruik ik een schakelaartje op de zender futaba om de puls aan te passen.
Werkt sneller en gemakkelijker dan de trim.
De parameters projet heb ik wel zo,n beetje door behalve dan on off me op starten .
Ook al staat de trim positie off zou de ecu het signaal moeten erkennen met aan zetten.
Misschien weet hier iemand een andwoord op.

En nu deed hij het ook op off ??? zo maar laten

Laatst bewerkt:
Ik ga zowiezo ook een apart kanaal gebruiken om de motor op te starten, is maklijker, anders met die trim enzo...

Beetje vreemd.

Bizar : ik startte altijd de turbine op met trim naar onder. Daarna trim EN gasknuppel naar boven, dan beide naar onder en weer beide naar boven ! :-)

Groetjes,

Davy

P.S. De handleiding zat er toch bij ? Sowieso kan die ook van de Protech site gedownload worden.

ecu

De handleiding heb ik.
Denk dat het zo oke is. normaal start ik de motor trim naar boven stick naar boven en weer naar beneden. Het kan zijn dat ik met setten RC de stick niet volledig naar beneden gehad heb. dat de ecu het lagere signaal bij stick helemaal down niet erkend .
zou een verklaring kunnen zijn?
gr Gerrit Jan

Bizar : ik startte altijd de turbine op met trim naar onder. Daarna trim EN gasknuppel naar boven, dan beide naar onder en weer beide naar boven ! :-)

Groetjes,

Davy

P.S. De handleiding zat er toch bij ? Sowieso kan die ook van de Protech site gedownload worden.

Groetjes,
Davy

Hoi Davy.

Voor te starten moet de trim altijd boven zijn (30% trottle) anders staat de ECU regeling op 'off' in plaats van 'on', dus trim hoog, gastick hoog-laag-hoog en als de turbine loopt de stick weer laag en de regeling is vrijgegeven voor zenderbediening.
Met AUX kanaal ingeschakeld is het gewoon de schakelaar heen en weer en de turbine gaat direct aanlopen, mits de trim hoog natuurlijk.

Staat allemaal duidelijk in de manual van de ProJET ecu's.

Groet Ger.

Back