ervaringen Kingtech K80e en TJT 80N

ecu

Het probleem was niet het starten motor.
Maar het erkennen ecu van de puls uit gang ontvanger.
normaal is de puls lengte van 1tot 2 msec . 1.5 neutraal
trim down stick down 1.msec trim up 1.25 msec stick en trim up 2msec
het eerste wat je ecu vraagt stick down trim down 1. msec dus.
trim up puls word langer 1.25 msec
trim en stick up 2msec.
wat kan er nu gebeurd zijn bij het setten trim down puls lengte 1.1 bij voor beeld.
ga nu de ecu op nieuw in schakelen stick naar beneden trim down de puls is nu kleiner dan 1.1 want ik had de stick net niet onder in met setten
nu is de puls lengte 1 msec bij voor beeld Nu kan het zijn dat de ecu dit niet erkend want ik had hier voor geset laagste puls tijd 1.1 msec.
zou best eens kunnen dacht ik zo kan het uit proberen natuurlijk . als ik de puls groter maakte trim naar boven was er niets aan de hand
gr Gerrit Jan. DIT WAS HET DUS NIET. DE PULS KWAM NIET AAN BIJ DE PROCESSOR.

Laatst bewerkt:
Als je die trim zat bent maar geen aux kanaal wil opofferen kan je natuurlijk ook gewoon je throttle cut gebruiken. Zo kan je toch eenvoudig met een schakelaar de motor uitzetten.

Lijkt verdacht veel (is waarschijnlijk) hetzelfde als wat ik onder mijn Formost had zitten.

Leuk spul en het werkt ook goed, alleen bij grote belastingen zullen de aluvorken waar de poot in zit open buigen.
Maar terug buigen is ook geen probleem (zolang het maar niet elke landing is ;-) ).

Maar een 20kg kist zou ik er niet snel opzetten.

test TJT

full
full

Het goede nieuws de TJT loopt erg mooi.

Het probleem is de ecu kreeg het zender signaal niet door eventjes lukte het en de turbine starte gelijk mooi op .
1
full

Van avond zal ik nog even het signaal volgen in de ecu is er tot de processor geen fout moet je de ecu als verloren beschouwen maar wie weet. Gr Gerrit Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
toerental

van middag viel mij op dat het toeren tal zo maar weg valt .
full

print plaat is behoorlijk aan getast zie foto. dus zal ik hier ook nog even naar kijken of dat goed te krijgen is. gr Gerrit Jan

Ik neem aan dat ook bij deze ecu het toeren tal constant af te lezen moet zijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm, raar, anders nieuwe print erin..die zijn nog verkrijgbaar naar ik weet.had ook al gezien dat de kabeltjes van de rpm sensoren wat losjes zaten, en bij deze die op de foto niet in beeld is, leek het erop dat de 2 kabeltjes bijna tegen mekaar aanzaten..

Solderingen en draden nakijken / vervangen waar nodig en even aflakken :) Beetje contact spray kan ook wonderen doen soms.

Back