ervaringen Kingtech K80e en TJT 80N

Heb nu alles gemonteerd op mijn testplatform, zal maar morgen ofzo kunnen proberen starten. Alles werkt nu naar behoren, starterkransje zat wat vast, maar is nu opgelost :D .Max rpm ingesteld op 122.00rpm. En morgen komt de nieuwe uitlaat toe :p

ja, moet 122.000rpm zijn :D als alles binnen de perken blijft messchien naar 125 gaan, we zien wel. enkel nog de leidinkjes leggen, en we kunnen proberen :p

full

full

Alles mooi vastgelegt met velcro strips..Zou alleen nog een FOD screen willen hebben, heb net een zeefje gesloopt, maar het resultaat bevalt me niet echt..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Barry,

ik schrok net even na het zien van jouw foto.
Als je de motor op deze manier gaat starten, gaat het gegarandeerd mis.

De beugels mogen niet beide aan dezelfde kant zitten !!

Eentje moet dus (op de foto) meer naar rechts. Om het makkelijk te maken, aan de rechterkant van de bougie !!

Zeer belangrijk, dus zeker veranderen...

groetjes,

Davy

Zal ik even veranderen, had er niet op gelet... Alvast bedankt, anders vloog er morgen een turbine door mijn tuin :D

Ja, die motoren willen door een hoogfrequente trilling toch nog gaan bewegen in de beugels, heb ik zelf ook al eens gezien......... gelukkig optjid gas dicht :) Glade behuizing en dan grip zoeken met een beugel... wie dat ook bedacht heeft :) Alle krachten via de plug lijkt me ook niet handig maar het werkt wel :)

Vandaag mijn nieuwe uitlaat nozzle ontvangen, maar, zit met een probleem.. Er zouden nog 12 gaatjes moeten in geboord worden, om te bevestigen op de motor , om de 30 graden een gaatje, maar ik heb hiervoor geen gepast gereedschap :( . Ik denk dat ik bij iemand terecht zal moeten die een goede vakman is, en die beschikt over gepast gereedschap, een freesbank ofzo... Kan er mij iemand helpen?

zie dat je uitlaat cone vlak is aan onder zijde
dus oude en nieuwe met achter kant tegen elkaar vast klemmen 2 gaatjes er in
dan boutje er door en de rest boren en klaar ben
als boren niet lukt even op deze manier markeren en dan boren

niels

als alles goed gaat, probeer ik morgen eens.

ps; de afmetingen van de uitlaat stuur ik je vanavond of morgen ;).

Vroeg me af of ik voor het testen ook silicone leiding mag gebruiken voor de gastoevoer naar de motor...

Problemen, heb al zo een 10tal gloeipluggen doorgebrand... telkens ik wil starten, lijkt het alsof er een hele hoop spanning door de plug gaat(starter draait gewoon)...Gloeiplug voltage is ingestelt op maar 1.5volt, dus daar zal het niet aan liggen..heb de front cover afgenomen van de motor, maar vind niets speciaals..Kan er mij aub iemand helpen??

Barry,

Probeer de spanning van de bougie eens te verlagen tot 1,2V. Gewoon om zeker te zijn. Ik denk dat ik die vroeger op 1,2V had staan. Alleszins heb ik er nooit 1 bougie mee kapot gedraaid. Het is nog altijd de originele die er in steekt.

Kan je voor alle zekerheid de spanning die naar de bougie gaat niet eens meten bij het testen ?

Alles steekt toch juist in ? Want de pomp krijgt volgens mij veel meer voltage en misschien heb je ze gewisseld in de ECU ?

Groetjes,

Davy

Ik heb het ook aan de hand gehad, het probleem was een kabel van de start motor die tegen de binnen kant van het alu stuk dat rond de startmotor zit .
Maar dat heeft hij al getest en dat is het niet zegt hij ( er moet ergens contact zijn ander krijg je niet continu zoveel stroom door de kabels of iets verkeert aan gesloten op de ecu.
greetz kevin

Back