ervaringen Kingtech K80e en TJT 80N

Ja, want van zodra ik hem probeer te starten, komt die hoge spanning erop, en is het prijs.. Messchien kan tjt nederland me wat meer vertellen..anders even bij hen een kabelset bestellen als het probleem zich blijft voortdoen..
Ik neem aan dat de gloeispanning uit de ECU moet komen, dus zou ik daar toch iets van 2 volt ofzo moeten vinden, maar neen.. Daarom dat ik denk dat Davy een kabel heeft met 2 rode en 1 zwarte draad, ene stuurt spanning van starter, andere van bougie..

Laatst bewerkt:
Ik heb net zo`n kabel als Davy op de foto`s laat zien.
Deze zit op mijn P120 en werkt met de orginele Jetcat ECU en de Projet Hornet III ECU.

Zou als ik jou was morgen eerst eens uitzoeken met TJT hoe of wat.
Het heeft allemaal gewerkt dus je zou niets anders nodig moeten hebben dan dat je nu hebt.

Die ene kabel zat er niet bij, dus zal dan wel daaraan liggen denk ik...Ik heb zelf een kabel gesoldeerd met fiches voor naar de motor te lopen..
De man van TJT zit tot zondag in Tsjechie :( pff

Ah, dan gaat het daar fout.
Zit net nog een keer het verhaal van Davy te lezen en met jouw bovenstaande post erbij denk ik dat we het probleem hebben.

Deze kabel geeft namenlijk de 2 spanningen door voor de startmotor en de gloeiplug (zijn 3 draden dan, ze gebruiken 1 draad gezamenlijk).
Die 7 volt kan dus wel kloppen als jij maar 1 draad gebruikt.

Dat is voor de startmotor die waarschijnlijk een Speed 300 6V is.

Op de andere draad komt dat 2 volt voor de gloeiplug.

Denk dat als je een nieuwe kabel maakt die "gescheiden" is dat je er al bent.

Beetje vreemd alleen dat ie wel gedraaid heeft ermee, misschien tijdens het loshalen draden verwisseld?
Of misschien een verkeerde draad gepakt die voor de pomp of akku is??

Laatst bewerkt:
gloeiplug

Ja zo als Berto al vermelde.
Je moet altijd eerst kijken hoe de aan sluiting zit van je stekker.
Ik denk ook dat je niet de juiste aansluiting heb.
Dus eerst zeker weten hoe die moeten lopen.
Je heb dus een plus en een min nodig voor je starter en plug.
De juiste plus kabel moet dan wel naar de plug gaan.
anders gaat het nooit werken.
gr Gerrit Jan

Voila, net eens een juiste kabel gesoldeerd, binnen kwartiertje eens proberen..

ps; ik ben je afmetingen niet vergeten, maar ben nu constant bezig met troubleshooting ;)

Yesssss!! het probleem is opgelost..Hij heeft effe gedraaid, maar de ventielen werken precies niet zo goed mee, maar dat wist ik al, eerst maar eens de accu volledig opladen, want naar het schijnt trekken deze ventielen van tjt veeel stroom :D

Hey Barry,

ik ben wel benieuwd wat je nu gedaan hebt ? Nieuwe kabel gemaakt ?
Ben alleszins blij dat hij gelopen heeft.

Dat zowel pomp als ventielen van TJT geen bal waard zijn, daar had ik je voor gewaarschuwd. :-)

Als je lipo's gebruikt om te starten moet je al een stevige hebben (> 4000 mAh). Max 2 a 3 starts mogelijk...

Filmpje als alles draait he !

Groetjes,

Davy

Wat is er eigenlijk slecht aan die ventielen, het feit dat ze zoveel stroom vragen? Ik ga uitkijken voor andere, maar kan er mij iemand wat raad geven, mag ik vb ventielen gebruiken die maar op 6volt werken? Of moet ik bij het voltage van tjt blijven?

Als je lipo's gebruikt om te starten moet je al een stevige hebben (> 4000 mAh). Max 2 a 3 starts mogelijk...
:shock: en het is geeneens een kerostart.

Da`s wel heel veel stroom dat ie verbruikt dan :-(

Mooi dat ie gelopen heeft, kan soms zo simpel iets zijn.
Nu ben je echt verslaafd ;-)

super dat hij draait :p ziet je weer een kleine prulletje, koop maar al wat kero ik heb er ook veel door gestookt de eerste keer hihi .
Veel plezier ermee het is een goede start turbine. Strak nog is vliegen met mijn tjt .
greetz kevin

de ecu is opgebrand....... zomaar tijdens het opstarten.... Kan er mij hier iemand aan een andere helpen? Of moet ik een nieuwe gaan kopen...

kleppen

Kijk even of er een pijl op de klep staat voor de stromings richting.
ik heb zo juist de stroom gemeten die de pomp trekt belast 2 ampere tjt pomp ik gebruik die pomp om te tanken.
Het klepje wat ik gebruik trekt 0.25 ampere.
Als het motortje vol gas loopt neemt hij 2.5 ampere met een 4000 mah moet hij zeker wel meer dan 3 runs vol kunnen houden ,Ik heb laats 8 keer achter elkaar gevlogen geen probleem met een 3600mah accu.
Als je gaat testen zorg er voor dat altijd je accu vol is anders krijg je gekke storingen.
Start motor plug pomp en kleppen vragen allemaal tegelijk stroom in de op start faze. is je accu niet vol zakt de spanning te veel in en werkt het niet meer.
Gr Gerrit Jan. ik had je berichtje niet gelezen foute boel ecu op gebrand. Je kunt ik zou haast zeggen je moet naar iemand die er ervaring mee heeft en kan helpen , anders gaat het niets worden

Laatst bewerkt:
??????

Was da dan?!?!?!?

Zomaar, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?!?!?

Heb hier nog wel een ProJet Hornet III ECU liggen maar was die misschien van plan in m`n F15 te gaan bouwen na de winter.

Er staat er trouwens in het verkoop gedeelte nog een ProJet Ecu te koop.

Het ligt deze keer niet aan mij denk ik, want had al enkele succesvolle starts gemaakt, dat was geen probleem, alleeen daarnet dus... heb de ecu opengedaan, en er is 'iets' doorgebrand, zal een foto plaatsen. Berto, je zou me er geweldig mee helpen, anders even pb'tje

foto ecu

bij deze ;
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar vind ik nergens op het net zo een projet eagle ecu.. Hoop gewoon, als ik een andere koop, het zal werken..

Volgens mij maakt het niet veel uit of je de Eagle, de Hornet, of de mini hebt.
Althans dat dacht ik.

Dacht dat de Hornet een nieuwere versie was van de Eagle met mogelijkheid tot kerostart.

Maar nog nniets gheooard van Patrick (ikbeneen....)? zag dat je hem een pb hebt gestuurd.

Back