H
hezik
Guest
Ik ben aan het overwegen om de electo-setup van m'n minimag te transplanteren in een nieuw aan te schaffen electro toestelletje.
Ik heb inmiddels gevlogen met een Minimag, een Calmato, een vlucht of 5 met een Puma achtig model en een vlucht of 10 met een Protech Tojeiro. Met deze toestellen kon ik prima vliegen, als in, ik heb ze onder controle en er gebeuren geen rare dingen. Met de Tojeiro was ik aan het oefenen met meskant vliegen en bochten draaien, om zo het rudder beter te leren gebruiken. Eventueel kan ik rudder meemixxen (of eigenlijk tegenmixxen) in m'n zender. In totaal heb ik dit jaar meer gevlogen dan in m'n sig staat qua tijd en starts, maar in het begin is niet alles gedocumenteerd.
In m'n minimag heb ik een Hype 1250 KV motortje zitten, 58 gram. Deze sleurt m'n minimag (~800 gram) probleemloos door de lucht. Dit icm. een 8x3.8 of zelfs 9x4 APC electroprop.
Nu zit ik te overwegen de hele rambam uit m'n minimag over te zetten in een BMI Cap 232 electro. Dit model dus:
Volgens mij zou het qua setup moeten gaan als de brandweer, daar dit toestelletje 'maar' ca. 540 gram weegt (even uitgaande van het maximale gewicht wat ze opgeven). De hype motor is 1250Kv en weegt 58 gram, de motor die BMI zelf aanraad is 1025 Kv en weegt 55 gram.
Hoe dan ook, waar ik een beetje mee zit is de 'gemeenheid' van een kist als deze, ik laat mij vertellen dat ze nogal 'snap-happy' zijn, dus snel snappen als je bv. teveel up geeft in een bocht (vandaar ook de rudder oefening).
In Earofly Pro Deluxe kan ik prima vliegen en landen met de Cap 232. Ik durf het zelf wel aan, denk wel dat het goed gaat, maar zou graag 'de heersende mening' over zoiets weten..
Dus.. is dit kistje nog wel een beetje lief, of is het een gemeen kreng wat zelfs de doorgewinterde 3D piloot niet zonder handschoenen durft aan te pakken?
En, meer algemeen, op en/of aanmerkingen over de kwaliteit van dit kistje, zijn ook welkom!
Ik heb inmiddels gevlogen met een Minimag, een Calmato, een vlucht of 5 met een Puma achtig model en een vlucht of 10 met een Protech Tojeiro. Met deze toestellen kon ik prima vliegen, als in, ik heb ze onder controle en er gebeuren geen rare dingen. Met de Tojeiro was ik aan het oefenen met meskant vliegen en bochten draaien, om zo het rudder beter te leren gebruiken. Eventueel kan ik rudder meemixxen (of eigenlijk tegenmixxen) in m'n zender. In totaal heb ik dit jaar meer gevlogen dan in m'n sig staat qua tijd en starts, maar in het begin is niet alles gedocumenteerd.
In m'n minimag heb ik een Hype 1250 KV motortje zitten, 58 gram. Deze sleurt m'n minimag (~800 gram) probleemloos door de lucht. Dit icm. een 8x3.8 of zelfs 9x4 APC electroprop.
Nu zit ik te overwegen de hele rambam uit m'n minimag over te zetten in een BMI Cap 232 electro. Dit model dus:

Volgens mij zou het qua setup moeten gaan als de brandweer, daar dit toestelletje 'maar' ca. 540 gram weegt (even uitgaande van het maximale gewicht wat ze opgeven). De hype motor is 1250Kv en weegt 58 gram, de motor die BMI zelf aanraad is 1025 Kv en weegt 55 gram.
Hoe dan ook, waar ik een beetje mee zit is de 'gemeenheid' van een kist als deze, ik laat mij vertellen dat ze nogal 'snap-happy' zijn, dus snel snappen als je bv. teveel up geeft in een bocht (vandaar ook de rudder oefening).
In Earofly Pro Deluxe kan ik prima vliegen en landen met de Cap 232. Ik durf het zelf wel aan, denk wel dat het goed gaat, maar zou graag 'de heersende mening' over zoiets weten..
Dus.. is dit kistje nog wel een beetje lief, of is het een gemeen kreng wat zelfs de doorgewinterde 3D piloot niet zonder handschoenen durft aan te pakken?
En, meer algemeen, op en/of aanmerkingen over de kwaliteit van dit kistje, zijn ook welkom!