Ervaringen met Hextronix D9 Lipo's van United Hobbies?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Tadango, 26 feb 2007.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    ligt aan je vliegtsijl. Hard 3d gaat niet, normaal rond vliegen met wat acro op 1700-1800 toeren moet goed gaan :)
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Vandaag werd ik blij verrast met een pakketje van UH :p

    Mijn 5s 4100 packs die onder garantie werden vervangen zijn er !
    Hopelijk houden deze het langer uit.
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    zijn het paarse gen 2? Die heb ik ook net binnen. De blauwe packs met witte zijkanten zijn ook al stukken beter. Worden wel net iets bol soms maar trekken weer netjes vlak, net als hyperion / thunderpower enz...
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Yep, paarse Gen 2 en verder dezelfde specs.
    Ze zien er erg netjes uit moet ik zeggen.
     
  5. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    ik heb gisteren ook 2 packs binnengekregen.

    Mooie paarse.
     
  6. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel België
    Hier ook helemaal zoals beloofd een 1700 20-30C pack 3s om mijn puffy accu te vervangen ...wel netjes van hun ....

    Weet iemand dit ? door de ( wereldwijde lijkt het wel ) shortage aan single conversion corona-receivers heb ik maar bij BID de dual versies laten aanrukken ...

    Maar nu heb ik nog een HK-shop nodig met 35mhz dual crystals, en dat wil helemaal niet zo goed lukken ... kent iemand een adres ?
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    mmh, aircraft-world? Ik heb net 2 4 kanaals corona ontvangers binnen :)
     
  8. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel België
    van ACW ? ... sterk, aangezien er niets van corona op hun site staat ...mss had je de laatste :p ...

    anyways, had al bij hen gecheckt ivm crystals, maar ze hebben enkel single conversion ...

    toch maar eens mailen, weet nooit ....
     
  9. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Ik had eerst 2 7B lipo packs van UH gekocht (april) en vervolgens nog een 2 7FGR97025 packs in juni. De 7B's begonnen zwellen na 30 cycli en zijn ondertussen onder garantie vervangen door nog eens 2 7FGR97025 packs.
    Capaciteit van de 7B's is nu, na 50 cycli, nog iets van een 1500 mAh (origineel 2200mAh)

    De eerste 7FGR97025 packs van in juni beginnen nu ook te zwellen, na welgeteld 22 cycli. Ook bij de laatste 2 gratis 7FGR97025 pack stel ik vast dat deze vlak na de vlucht al lichtjes opgezwollen zijn. Deze laatste 2 packs zijn altijd in parallel gebruikt en zijn nooit meer dan 10C belast geweest.

    Ik heb voor de 2 packs van in juni een mailtje gestuurd naar UH met fotos en hoop op vervanging. Wat ze echter met de 2 packs gaan doen die ik reeds gekregen heb ter vervanging van de 7B's weet ik niet (nog geen foto's gestuurd)

    Ik hoop echt wel dat ik deze keer ook G2 packs krijg en dat deze echt beter zijn als de 7A -7FGR packs en niet meer zwellen. Buiten het zwellen en de korte levensduur zijn dit echt wel goede packs. Mijn eagletree datalogger vertelt dat ik 4414 mAh kan halen uit 2 parallelle lipo's bij een belasting van 30-48A (8.5V cutoff onder belasting). Dit is dus niet wat erin gaat, maar wat je er daadwerkelijk uithaalt. Temperatuur stijgt tot 48°C na het landen, maar is beneden de 40°C tijdens de vlucht.
    Deze vlucht was steeds volgas gevlogen met korte zweefperiodes (geen gas).

    [​IMG]
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    De Gen2 packs zijn precies gelijk aan de packs met blauwe folie en WITTE tape aan de zijkanten. Qua formaat en gewicht tenminste ;) De blauwe cellen beginnen hier ook lichtjes op te zwellen maar heel langzaam, ook na 15 vluchten ongeveer. Prestaties nog steeds goed, temp ook laag na een vlucht. Mijn vader heeft net 2 paarse packs, eens kijken hoe die het uit houden.
     
  11. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Nieuwe lipo's staan in bestelling :) Gezwollen 7FGR97025 worden dus ook vervangen. Netjes van UH :)
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    ja??? Damn, dan krijg ik dus nog 5 nieuwe packs :)
     
  13. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    hebben jullie die packs ook ingedraaid op 0.5C of helpt dat niet?
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    ja heb ik gedaan, hielp niet echt......
     
  15. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Lipo datalogs uit mijn twinstar II :

    Beide vluchten zijn grotendeels volgas gevlogen met korte zweefperiodes. Enkel 2e grafiek is op laatste halfgas.

    1) 2x 2200mAh PUFFED HXT D9 3s pakketten (7B code) in parallel (dus 3s2p pakket van 4400mAh). Ongeveer 50 cycli gehad met wisselende belastingen van 10C tot 20C (paketten zijn ook individueel gebruikt). Geladen met 1C tot ze na een 30 tal cycli begonnen zwellen. Daarna met 0.5C geladen (2 in parallel met 2.3A). Capaciteit is nu nog maar 2800mAh.
    Deze paketten zijn ondertussen gratis vervangen door nieuwe na opsturen van fotos van de zwelling.
    Temp1 is de temperatuur van het lipo pack.

    [​IMG]

    2) 2x 2200 mAh D9 3s pakketten (7FGR97025 code) in parallel (dus 3s2p pakket van 4400mAh). 23 cycli gehad met overwegend 10C belasting en slechts enkele cycli van 20C. Paketten beginnen nu te zwellen na een vlucht, maar na afkoelen en laden gaat zwelling weg. Paketten staan in backorder bij UH om vervangen te worden. Altijd op 0.5C geladen (2.3A voor 2 in parallel)

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina