Ik had eerst 2 7B lipo packs van UH gekocht (april) en vervolgens nog een 2 7FGR97025 packs in juni. De 7B's begonnen zwellen na 30 cycli en zijn ondertussen onder garantie vervangen door nog eens 2 7FGR97025 packs.
Capaciteit van de 7B's is nu, na 50 cycli, nog iets van een 1500 mAh (origineel 2200mAh)
De eerste 7FGR97025 packs van in juni beginnen nu ook te zwellen, na welgeteld 22 cycli. Ook bij de laatste 2 gratis 7FGR97025 pack stel ik vast dat deze vlak na de vlucht al lichtjes opgezwollen zijn. Deze laatste 2 packs zijn altijd in parallel gebruikt en zijn nooit meer dan 10C belast geweest.
Ik heb voor de 2 packs van in juni een mailtje gestuurd naar UH met fotos en hoop op vervanging. Wat ze echter met de 2 packs gaan doen die ik reeds gekregen heb ter vervanging van de 7B's weet ik niet (nog geen foto's gestuurd)
Ik hoop echt wel dat ik deze keer ook G2 packs krijg en dat deze echt beter zijn als de 7A -7FGR packs en niet meer zwellen. Buiten het zwellen en de korte levensduur zijn dit echt wel goede packs. Mijn eagletree datalogger vertelt dat ik 4414 mAh kan halen uit 2 parallelle lipo's bij een belasting van 30-48A (8.5V cutoff onder belasting). Dit is dus niet wat erin gaat, maar wat je er daadwerkelijk uithaalt. Temperatuur stijgt tot 48°C na het landen, maar is beneden de 40°C tijdens de vlucht.
Deze vlucht was steeds volgas gevlogen met korte zweefperiodes (geen gas).