Ervaringen met Vapex accu's

Hallo allemaal zijn er ook leden die ervaring hebben met de accu's van Vapex.
Heb eens op de site gekeken en de prijzen zijn een stuk prettiger dan van de bekende merken.
Groetjes Norwin

Hoi Norwin,

als ikjou was zou ik even rondzoeken op het forum..er zijn genoeg mensen die met vapex rijden en er ervaringen over hebben gepost.
Zelf heb ik ze ook net gekocht van een ander forum lid en ze bevallen tot nu toe goed. Ze zijn betrouwbaarder dan de Intellect accus en doen het ongeveer net zo goed.
Echter zijn ze dit jaar niet meer toegestaan in het NK, daarvoor moet men dus andere cellen kopen.
Kijk eens in het draadje over accus voor 2008.... daarin staat veel info en discussie over accus van dit jaar..

Groeten Vincent

hallo,
er zijn inderdaad al een paar topics over vapex accu's en batterijen. ik zelf heb ze ook gekocht en ik rij met andere rijders die gematchde cellen hebben gewoon mee. dit is natuurlijk afhankelijk van meerdere factoren, maar ik ben niks langzamer of sneller. ze zijn betrouwbaarder zoals diegene voor mij al zei en geven zeker voldoende punch. het enige wat een minpuntje in mijn ogen is dat ze pas bij de 2e keer laden op een dag het best presteren. de 1e keer doen het zeker niet verkeerd, maar de 2e keer zijn ze gewoon wat sneller.

zorg wel dat je na het rijden er een lading in laat zitten, want daar zijn ze nogal gevoelig voor. als je dit niet doet zul je sneller capaciteit verliezen bij de volgende keer laden. het vliegt er niet uit hoor, maar je merkt we ldat er op een gegeven moment maar 4200 in gaat (in een 4300). maar als je dan weer een paar keer een lading erin laat zal het weer wat opklimmen.

mij bevallen ze erg goed en ik heb met ongematchde vapex 4300 cellen al meerdere keren op het podium gestaan dus daar ligt het niet aan...

m.v.g. koney

Nou als jullie voor de auto's goede ervaringen hebben dan zal dat voor mijn bootjes ook wel goed gaan.
Bedankt voor de heldere reactie's en linkjes.
Groetjes Norwin

Mijn vader heeft twee pakketten van Vapex in zijn Bremen9 liggen en tijdens de testvaart was hij er eg tevreden over dus... Ze zullen ook zeker in een boot goed hun werk doen...

Joost.

Deze cellen: VP1400AFP, hebben bij mij de winter niet allemaal overleeft. Ik heb 3x het 7,2V pack ongeveer 25x geladen, max 1C. Daarvan zijn 3 cellen slecht geworden (alle tips over het wakker schudden van luie cellen heeft niet geholpen). Met als gevolg dat alle drie de pack's nog maar 1/3 van hun cappaciteit hebben, kappot dus. Dan is de prijs kwaliteitsverhouding ineens heel relatief.

De VP4300SCUP cellen doen het bij mij nog steeds goed, al heb ik die zelf nooit zwaar belast. Ook de VTE2500AA heb ik veel in gebruik en blijven goed prestreren.

Back