Ervaringen uitwisselen, voor beginnende CNC-er

Discussie in 'CNC' gestart door hoeby, 26 aug 2013.

  1. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Ik heb ze op mn portaal ook zijwaarts gemonteerd. gaat prima. de belasting is toch op/neer als je ze vanaf de geleiding bekijkt. die +-20 kilo hangt er alleen maar aan.
     
  2. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    hier hetzelfde, ook op dezelfde manier geplaatst en gaat opzich prima.
     
  3. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    979
    Dank jullie voor de antwoorden.

    Ik heb een bericht naar CNC gestuurd. Voor de geleiders die hij aanbied.
    Helaas zijn de lager/wagentjes niet op voorraad. Ben nu wachtende op antwoord. Dan wil ik de X-as gaan aanpassen, zodat ik een bereik van 80x40cm ga krijgen (is nu 40x40). Alle overige benodigde onderdelen zijn uitgezocht, waar te krijgen. Maar eerst wil ik de geleiders hebben.
     
  4. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hoi Hoeby,

    Ik heb zelf mijn geleidingrail en wagentjes in Duitsland gekocht
    Bij Roland Finnern, die ook heel goede service geeft,
    je kan hem het beste mailen voor je bestelling Roland.Finnern@gmx.de

    website is : cnc-discount
     
  5. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Ik heb mijn spullen ook bij roland gehaald. goede ervaringen mee, service is prima!
     
  6. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Mocht je overigens andere dingen willen hebben dan kan je hem mailen, hij heeft meer dan op de site staat ( zoals ook platte lineargeleiding zoals die bekend is van hiwin)
     
  7. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    979
    Ik heb zojuist de geleiders bij CNC-discount besteld, dank jullie voor de link

    De andere webshop, waar de lagers niet op voorraad waren. Daar is de communicatie zeer slecht. Ze willen niet verkopen schijnbaar, dan ga ik ergens anders shoppen.

    Nu hopen dat ze eind van de week er zijn. Dan kan ik volgend weekend al beginnen met het maken van een nieuw frame voor de X-as. Daarna zullen de Y en Z-as van de huidige machine gewoon overgezet worden. Ik heb dan maar een zeer klein bereik op de Z-as. Maar dit is daarna de volgende stap, nieuwe zijkanten maken van de Y-as zodat alles omhoog komt en als laatste de Z-as aanpassen.
    Alles gaat stap voor stap, zodat ik tussendoor wel de CNC nog kan gebruiken. Ik doe altijd meerdere projecten tegelijk. Dan kan ik afwisselen en hobby-en daar waar ik op dat moment zin in heb. Je moet er wel plezier in houden
     

Deel Deze Pagina