esc voor hk450

hallo mensen,

ik heb een tijdje geleden een hk450 gt kit aangeschaft en die in elkaar gezet, na wat gezeik met het gas (wat het niet doet) had ik een nieuwe lipo batterij gekocht, nou hij deed het heel even, tot hij het weer niet dee, de helikopter gaat gewoon aan, alle serves doen het prima, maar de motor piept, en als ik de throttle stick omhoog doe, gaan alleen de serves bewegen en het motortje niet... dus batterij een keer aan iemand meegegeven die hem een paar keer zou ontladen en opladen (omdat het misschien aan mijn oplader kon liggen) maar dat werkte ook niet....

dus nadat hij weer een tijdje heeft gestaan denk ik dat ik dan maar een nieuwe sec ga halen, maar deze keer wil ik wel zeker weten dat ik een goeie heb... (het motortje doet het nog wel, want als ik hem in de training mode zet gaat hij als een gek draaien).

ik heb nu deze esc:
HobbyKing R/C Hobby Store : TowerPro H40A Brushless Speed Controller

en dit motortje:
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 2836 Brushless 450-Size Heli Motor 3700kv

en deze batterij:
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack (DE Warehouse)

klopt hier iets niet??

en watvoor sec zou ik dan moeten aanschaffen, en hoeveel A? (liefst van HobbyKing R/C Hobby Store :)

Die setup moet voldoende zijn.
Vlieg je Futaba dan moet je in je zender throttle (ch3) reverse zetten anders denkt de ESC bij volledig stick down dat hij volledig open staat en dan gaat hij bij het inpluggen van de batterij in setup mode.
Bij de ESC zal wel een setup instructie blaadje zitten welke beeps welke setting vertegenwoordigen.

nee dat is niet zo, ik heb nu 2 batterijen, en aan het begin van beide batterijen heeft hij het prima gedaan... alleen als ik het nu aansluit maakt hij eerst de geluidjes van het opstarten en het aantal cell batterij, en dan blijft hij constant doorpiepen... kan het zijn dat er iets is doorgebrand, of iets niet goed is in de esc?

Volgens mij heb je de esc gewoon niet ingesteld, maar werkt hij verder perfect.

Bijzonder hoeveel jongeren van onder de 15 hier trouwens zo'n helicopter kopen, ben ik de enige die dat levensgevaarlijk vind als er geen ouder persoon in de directe omgeving is die hulp en kennis kan bieden?

Met die reactie is mijn jeugd officieel over :( :D

wat futuba nou is weet ik nogsteeds niet precies, maar ik heb geprobeert alle trims en toestanden weerterug te zetten, maar hij blijft piepen (1 of andere foutmelding ofzo)

Volgens mij heb je de esc gewoon niet ingesteld, maar werkt hij verder perfect.

Bijzonder hoeveel jongeren van onder de 15 hier trouwens zo'n helicopter kopen, ben ik de enige die dat levensgevaarlijk vind als er geen ouder persoon in de directe omgeving is die hulp en kennis kan bieden?

Met die reactie is mijn jeugd officieel over :( :D

mijn esc heb ik meerdere keren opnieuw ingesteld, als je gewoon je helicopter aanzet terwijl throttle stick full is...?

mijn esc heb ik meerdere keren opnieuw ingesteld, als je gewoon je helicopter aanzet terwijl throttle stick full is...?

Moet je wel weten bij welk riedeltje je wat moet doen.....
@sandor, ben het deels met je eens, er zijn echter zat jongeren die WEL weten in deze hobby wat ze doen.
*ook mijn jeugd is nu officieel over..

Moet je wel weten bij welk riedeltje je wat moet doen.....
@sandor, ben het deels met je eens, er zijn echter zat jongeren die WEL weten in deze hobby wat ze doen.
*ook mijn jeugd is nu officieel over..

ja ik heb alles ingesteld wat bij de handlijding stond, wat het best leek... opstart mode enzo? maar ik heb nu die handlijding even niet bij de hand dus kan niet precies zeggen hoe ik hem ingesteld heb....

dat t stom ofzo is als je een helicopter hebt onder je 15e vind ik zelf ook neegens op slaan, gewoon weten wat je doet

lol, nu over naar de midlife crisis :mrgreen:

Nando, als je zegt dat je de esc meerdere keren opnieuw hebt ingesteld, wat heb je dan precies gedaan?
Sorry voor de vraag, maar je komt hier zoveel mensen met allemaal verschillende ideeën en kennisniveau's..

En als ik je goed begrijp heeft het spul eerst wel gewerkt?

Welke merken praten we hier over, dus merk zender, merk regelaar, etc.
ZIjn er problemen/ crashes geweest voor dit probleem de kop opstak?

ik heb een 9x 9ch turnigy transmitter met de ontvanger die erbij zat... en welke motor-esc-batterij ik geb kan je in me eerste post in dit topic zien...?

ik heb 2batterijen 1 2cell (had ik eerst) en 1 3cell die heb ik gekocht omdat het aan de batterij lag... maar bij de eerste batterij werkte hij de 1e 5 keren ofzo en daarna nietmeer... dus toen had ik die nieuwe batterij, en toen deed hij het ook alleen ongeveer de 1e 5 keer en daarna precies hetzelfde probleem.... zonder dat ik tussendoor wat heb veranderd

daarba heb ik volgens alleen de brake uitgezet en de cuttoff mode veranderd

Je hebt maar 1 batterij, een 450 op een 2 cel lipo komt niet goed.
Je kan eigenlijk alleen de 3cel accu gebruiken

Verder, je zegt dat als je de trainer knop omhaalt, hij begint te draaien?
Bedoel je dat de motor dan opeens wel optoert?

Als dat zo is, zit het probleem in je zender, niet in de regelaar

Leuk testje...
Pak een servo. Of haal even de linkjes van 1 servo af

Trek de drie motordraden van de motor los
De servostekker haal je los uit de ontvanger, en zet je op het kanaal van de regelaar, en de regelaar stop je in het kanaal van de servo
Kijk eens wat de servo doet als je gas geeft etc

Als het goed is is geen gas 0
Dus de servo moet in de hoek gaan staan.
Geef je gas, moet hij verplaatsen.
En kijk eens wat er gebeurt als je de trainer knop omhaalt

was een goeie van je! heb ik geprobeerd, en bij 1/3e van de throttle begint de serv gewoon te bewegen... zoals ik heb ingesteld bij mn throttlecurve, dus aan mn zender ligt het dus als et goed is niet?

en die 2cell batterij gebruik ik ook nietmeer, kwam er bij 3cell wel achter dat die ongeveer een keer zoveel power geeft...

Probleem komt me bekend voor!

Heb je de stekker van de ESC op de juiste manier in de ontvanger gestoken?

Je zender is gewoon mode 2 ja?

Als je een nieuwe esc wil kan je die hier kopen, weer eentje bestellen bij hobbyking duurt immers weer zo lang.. :
OEM 30A Heli ESC [OEM30aesc] : HobbyManiac.Com, Proud to be a Maniac!

of

HobbyKing 30A BlueSeries Brushless Speed Controller [INT34777-HKz30A] : HobbyManiac.Com, Proud to be a Maniac!

nee ik heb een mode 1 gekocht, maar heb hem opengehad, veertjes verwisseld enzo en ingesteld dat mn throttle stick links is samen met mn ruder, ende rest de rechter stick

een poosje wachten lijkt me opzich niet zon heel probleem ;p

Net ff in de manual gekeken, en daar vind ik dat hij ook blijft piepen als je batterij voltage te laag is!
Dus; Hoeveel volt zit er nog in?

Wat er ook nog in de manual staat is dat het kan zijn dat hij de gaspositie niet als "gas dicht" herkent!
Dus; Dubbelchecken of het gas ook echt dicht staat, ook in je throttle curve! Werkt dit niet dan even de throttle range opnieuw programmeren!

Groeten

Back