Esky HB king 3

  • Topicstarter Topicstarter Cremerhm
  • Startdatum Startdatum
Hoi,

Brake mode betekend wanneer je geen gas meer geeft de motor
meteen stopt.
Dit is niet wenselijk met een elektra helicopter omdat dan de tandwielen
en vrijloop lager flink op hun kop krijgen.

Ik heb zelf ook een King gehad, maar had ongeveer dezelfde problemen.
Elke keer speling en niet goed kunnen afstellen. Frustratie ten top.
Ik heb de king verkocht en ben er niet minder blij om.
Enige voordeel is dat je veel know-how opdoet in de techniek en afstellen.

Vervolgens een Solo Pro II gekocht en toen pas echt begonnen met vliegen.
Hierna begin van deze zomer overgestapt op een mCPX en kan nu flips
en rols. Niet de mooiste maar hij blijft heel en in de lucht.

De mCPX kan ook tegen een stootje wat betreft een CP heli.
BNF versie gekocht voor € 150,00 en nu zo'n 185 vluchten gevlogen,
met alleen een feathering shaft vervangen.

Heli vliegen is heel mooi, spannend, uitdagend, maar het moet wel
leuk blijven.

Ik zou in jou geval een punt achter de King zetten, je verlies nemen en
een andere weg inslaan betreft helicopter keuze, zodat je wel progressie
boekt en het leuk blijft.

grtz.
Olaf
 
Ha Olav,

Dank voor je reactie!

Op zich wel de keuze genomen dat ik voor een andere heli wil gaan, (zat zelf ook aan een solo pro te denken) maar dan moet ik wel eerst de King verkopen. Verkies maakt niet zoveel uit...

We zullen zien, hij staat in de te koop sectie, maar nog geen reactie op.

Harm
 
@ Harm,

Mag ik vragen waar je woont? Misschien wel in de buurt bij mij ?
Mijn King had geen metal head, maar ik kon er wel mee vliegen.
Een beetje dan =)

Ik zelf vlieg in mode 1, gas rechts. Dit omdat ik vroeger begonnen
was met vliegtuigen, waarbij dit gebruikelijk was/is. Ik kan nu niet
meer switchen, dus ik kan niet voor je vliegen als je mode 2 gebruikt
(gas links), maar ik zou wel moeten weten of alles correct werkt.

Niet opgeven met helivliegen. Is echt fun als je steeds wat beter wordt.
3D stunten zal er voor mij wel nooit inzitten, maar dat geeft niets.
Een flipje, rolletje is ook lache.

Ben nu aan het simmen om op zijn kop te hoveren. Je moest eens
weten hoevaak dit mis gaat. Moet er niet aan denken om dit te oefenen
met een echte. pffff...

Good luck.
(Solo Pro I / II is echt een must have)

grtz.
Olaf
 
Olaf,

Ik woon in Herten, Limburg....niet echt in de buurt van amersfoort dus helaas....
Sowieso is er hier in de buurt weinig kennis te vinden, enige club in de buurt is voor zweefvliegers, dus dat schiet ook niet op!

Ik ga zeker, het helivliegen op zich, niet opgeven.
Maar voordat ik een kleine FP ga kopen (solo pro was inderdaad het plan), moet de King verkocht zijn......

1: ivm budget
2: ivm relatie....als ik nog een tweede (technisch gesproken 3e heli icm 3-kanaals coax) koop dan heb ik herrie.. ;-)
 
@Harm,

Ik begrijp dus dat je het vliegen met de King gaat opgeven ?

Vind het naast jammer, wel begrijpelijk :rolleyes:
Het vliegen met de King vraagt heel veel inzet en aandacht; kwaliteit is niet geweldig, afstellen erg moeizaam en tijdrovend, en de King is ook nog vrij kwetsbaar.

Of ik mijn King V3 nog weer op ga bouwen weet ik nog niet :cool: ; heb op dit moment eerlijk gezegd niet zo veel zin (en €) ervoor...

Groet,
Robbie
 
Ha Robbie,

Ik ga het inderdaad opgeven met de King.
Dit omdat het gewoon veel tijd kost om hem goed te krijgen, en dat laat het gezinsleven (op dit moment) niet toe.

Gisteren nog een paar keer de motor gestart, natuurlijk begint het dan meteen te kriebelen...maar ik kan beter met een Blade of Nine Eagles aan de slag de komende tijd (kan tenminste ook binnen).

Nu hopen dat iemand op zoek eens naar een King waar intussen toch weer wat extra onderdelen bij zitten!

Vooralsnog loopt het geen storm via de "te koop" sectie :-(

Harm
 
Laatst bewerkt door een moderator:
King is verkocht, Solo Pro V2 gaat vandaag gekocht worden...
Tips qua waar aan te schaffen zijn natuurlijk altijd welkom via PB (zelfde vraag heb ik gesteld in het solo pro topic)
 
Back
Top