Esky / Helikopter mini meeting Zutphen

Discussie in 'meeting algemeen' gestart door pa5ca, 5 aug 2008.

  1. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    En ook nog een FP..
    Maar die had niet gevlogen..

    Overigens die wind viel best mee....
    Gisteren (Maandag) hier thuis nog even met windkracht 3 naar 5 gevlogen... De king was toch toe aan een opknap beurt en de body nog steeds niet binnen.. Gewoon de flybar recht gezet, accu's er in en gaan..
    Nou dat was een heel gevecht maar byzonder goed voor je zelfvertrouwen...
    2 accu's leeg gevlogen en kort heen en weer zoals de opdracht was die ik mee gekregen heb. Nieuwe schade? geen.... dus ga straks weer met de volgende zuidwester storm...
     
  2. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Klopt die FP had een defecte swashplate, de antierotatie stop was af gebroken.

    Frans...w
     
  3. nickburgers

    nickburgers Guest

    Ja klopt haha

    Ik heb hem die avond nog kunnen maken en heb er een klein stukje mee gevlogen, waarna hij tegen een schommel belande.

    Alles was nog heel dus dat geluk had ik wel heb nu een nieuwe battery hanger besteld van de hb cp en zo kan ik mijn lipo er wat makkelijker op maken en heb makkelijker in balans krijgen.

    De volgende keer hoop ik wel even te kunnen vliegen.
    vanavond eerst maar weer even goed afstellen voordat ik hem de lucht in laat
     
  4. Rhumor

    Rhumor

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Utrecht, De Meern
    dus bij een volgende meeting zou ik ook mogen komen met mijn fp ook al ben ik pas 14?
     
  5. Lol ik ben 13
    En was ook bij de meeting..En vlieg zelf met een king2 kan er al best goed mee vliegen..
    Dus leeftijd maakt niks uit hoor!:pim:
    Als je maar een beetje kunt vliegen;)
     
  6. styreta

    styreta

    Lid geworden:
    29 jul 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Den Helder
    Wanneer is de volgende keer?... Licht ik de kleiduivenschietclub hier in de buurt even in =P

    Als ik ooit eens overstap op een 400+ heli kom ik ook eens aanwaaien ^^
     
  7. Ik hoop snel weer:)
     
  8. rostie

    rostie Guest

    Oei oei oei-joei...
    Dan moet ik me zorgen gaan maken en wel heel hard gaan trainen om er nog bij te mogen;)

    Groetjes,

    Edwin.
     
  9. mr. nice

    mr. nice

    Lid geworden:
    18 mei 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Veldhoven
    @Rhumor
    Volgens mij moet het accent op beetje liggen;)
    Als je komt me je heli vinden we het wel leuk om hem van de grond te zien komen.:D

    Groeten, Wilbert
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2008
  10. Zo bedoel ik het niet;)
    net zoals wilbert al zegt
    (ls je komt me je heli vinden we het wel leuk om hem van de grond te zien komen.:grin:)

    Gr justin
     
  11. Helifever

    Helifever

    Lid geworden:
    16 jun 2008
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Omg. Arnhem
    Hoi Edwin,

    Als je in dit tempo doorgaat kun je zo een end weg vliegen. Vooral je zelfvertrouwen niet verliezen, schade vliegen we allemaal. Hoort er gewoon bij.
    Edwin vandaag al kreeg ik het gereedschaps-setje van 4RC binnen... netjes lichtjes ingevet en zonder roest.

    Groetjes,

    Jerry
     
  12. rostie

    rostie Guest

    Mooi Jerry :D ,

    Ik ben er in ieder geval wel tevreden mee... En zoals afgelopen meeting wel is gebleken is het wel een handig setje om te hebben.
    Moet mijn tangetjes nog even met een klein drupje olie vertroetelen dan gaan ze allemaal als een speer..

    Ben druk met het renoveren/schilderen van het tuinhuisje + schutting (lees m'n pa en ik ) dus geen tijd voor de Heli... driewerf bah.. einde van de dag was hier uitgelezen fladderweer..
    Morgen maar op tijd de schuurmachine en kwasten opbergen om de king weer eens de vrije ruimte te geven.. zag dat de komende dagen windkracht 2 wordt. dus dat moeten dan ook minimaal 2 lipo's per dag worden.
    Alleen merendeel van de velden in leusden niet kort geschoren zoals in Zutphen maar meer langharig tekkel gras.
    Opstarten kan wel van rubberen speeltegels maar ben bang voor de landing het het gras..

    Groetjes,

    Edwin
     
  13. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Trex draait weer..

    Morgen met het trainings kruis er onder en de Trex weer laten vliegen... training kruis uit voorzorg... je kan het niet weten...;)

    Ben een avondje druk geweest... de hele kop heb ik uit elkaar gehad.. het vervelenste was het afstellen van de flybar... goed die zit nu op een 0,5mm nauwkeurig in het midden.

    Beetje bladspoor... 3...4 mm ook maar weg gedraaid... morgen D day in de gymzaal..


    Leuk te lezen dat iedereen zo enthousiast is.

    Frans... W
     
  14. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ach edwin, je kunt altijd net als frans uit W doen...
    Gewoon hem binnen 2 minuten achterover gooien en zeggen dat het een windvlaag was...
    Dan heeft iedereen medelij en zal niemand het jou kwalijk nemen dat je niet vliegt...

    Benno

    ps daarom heeft de meer ervaren piloot trouwens meer dan 1 heli.
     
  15. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    :eek:nweer: :evilbat: :fist: :spam: :showass: :murder: :sniper: :2gunfire: :fuckyou2:
     
  16. rostie

    rostie Guest

    :grin:
    Wat een super geweldige en zeer rake opmerking zo te lezen uit onder staande post...


    Hahahaha....

    Wie weet probeer ik later mijn fladdertijd zo ook wat te verlengen, en anders zorg ik er wel voor dat ik volgende keer een voetenbankje en wat knabbelnootjes meeneem om van de show te kunnen genieten ;)

    Groetjes,

    Edwin D uuuuuTTTTT L
     
  17. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Tsja, het bewijs moet maar geleverd worden door de video.
    Zoals je zult zien maakt de Trex van Frans een plotse zwieper voorwaarts en duikt nose first in de grond.
    Laat Frans maar eens analyseren wat er fout ging ;)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Ik zeg nog steeds wind...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Nu ik zie op het fimpje dat op het laatst je motor nog door draait ..
    Is je main gear niet versleten?:confused:

    Gr Justin
     
  20. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld

    Nee maingear is niet gestripd.. trex heeft vandaag al weer gevlogen en loopt zonder rare geluidjes .. ze is ook 100% trillingvrij. :music:
     

Deel Deze Pagina