Esky / Helikopter mini meeting Zutphen

Discussie in 'meeting algemeen' gestart door pa5ca, 5 aug 2008.

  1. arnold

    arnold

    Lid geworden:
    3 sep 2008
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Harlingen
    hey ,
    allebei hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties,:p
    ik zal er een 9 tands opzetten en kijken of het dan beter gaat.
    btw. prachtig groepje hebben jullie hier,ik volg het al een tijdje en heb er al flink wat van opgestoken.
    Vindt de HBK2 geweldig... nu nog leren hooveren(zal nog wel een flinke poos duren):n00b:
    ik zal me wel eens weer melden event met een filmpje hoe het mij vergaat .

    manny greetzz Arnold
     
  2. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Welkom bij de club arnold...
    Als je je richt op een ander draadje komt er nog veel meer responce...
    Dit draadje ging meer over de meeting in zutphen...

    Om toch wat antwoord te geven..
    Moeilijk te zeggen of je goed of slecht zit..
    3100 met 11 tanden is wel goed.. Nieuwe bijbehorende ESC (min 25 Amp) is een must.
    Hoe strak zit de motor pinion (tandwiel) op de 140tanden main gear...
    Mag beslist niet te strak zitten. Sommige zweren bij de vloeipapier methode anderen (zoals ik kijken gewoon naar de speling...
    Als je voorzichtig de maingear heen en weer beweegt moet de motor tandwiel stil blijven staan.. Het is maar iets maar het moet er zijn...
    Als je met je duim een draai aan de main gear geeft in de richting dat de rotor stil blijft staan moet hij makelijk een hele omwenteling door blijven draaien...
    Als je na het optoeren plotseling de throttle op 0 zet moet de rotor nog wel enkele tellen door blijven draaien en de motor staat dan pas na een tel of 2 stil (wel eerder dan de rotor)
    Als dit allemaal goed zit zou ik er verder niet veel aandacht aan geven...

    Kijk ook eens op het andere king draadje..
    [40908] eerste-fotos-en-ervaringen-met-de-e-sky-hb-king-ii
    Suc6
    Benno
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  3. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Zou ik niet doen als ik jou was. De 9T tandwielen slijten razendsnel omdat ze niet lekker in de maingear grijpen. Daardoor worden tanden van de 9T vlijmscherp en slopen je maingear in no-time :mad:
     
  4. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Sorry maar ik heb al zeker 2 hbk2 niet omhoog zien gaan met een 3100 en 9 tanden combi...
    10 tanden is minimaal en 11 tanden kan nog iets beter..
    Ik draai met 3900 en 10 tanden... is 2750 rpm bij 90% motor eff...
    Dat haal ik dus nooit want ik vlieg nooit max throttle en de accu is nooit vol.

    Benno
     
  5. arnold

    arnold

    Lid geworden:
    3 sep 2008
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Harlingen
    hallo benno

    sorry dat ik hier de vraag heb gesteld.....(ook nieuw op het forum)
    alles wat je beschrijft werkt goed bij mij,
    al zit het tandwiel van de motor wel "vol" in het hoofdtandwiel,daar heeft ie dus geen enkele speling,
    jij ook hartelijk dank voor je reactie en misschien kom ik (als dat kan)in de toekomst
    eens een keer naar 1 van jullie meetings.
    kom van oorsprong uit Nijverdal , dat is dus niet zo heel ver uit de buurt en ben daar dus regelmatig.

    happy flying

    greetzz arnold
     
  6. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ik woon in steenwijk..
    Nog niet naast de deur maar wel dichterbij..
    Heb ook al iemand uit leeuwarden hier gehad..
    Dikke lol en veel geleerd van elkaar..
    Als je zin hebt of je komt er niet uit kom dan eens buurten..
    Heb hier een standaard dus veilig afstellen en test vliegen is geen probleem..
    Verder vliegen we hier in de buurt ook regelmatig met z'n vieren...

    Zit verder nog eens te brainen op een meeting hier in steenwijk..
    Heb een leuke lokatie midden in het bos met ruim 2 voetbal velden grasland..
    Dus minder wind maar moet die nog wel beter scouten door een test vlucht...

    Verder ook daar wel beschikking over accomodatie dus zelfs bij regen een uitwijk mogenlijkheid...

    Benno
     
  7. arnold

    arnold

    Lid geworden:
    3 sep 2008
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Harlingen


    nou,
    ik hou me aanbevolen:p
    moet nog een heleboel leren dussss..
    hartelijk bedankt voor je aanbod

    greetzz Arnold
     
  8. rostie

    rostie Guest

    Welkom Arnold bij de club van HBK Lovers..
    We zijn allemaal newbs geweest, ben er zelf ook nog een maar dat drukt de pret op zo'n meeting echt niet.. sterker nog je zal er de stimulans vinden om jezelf te verbazen door je grenzen daar te verleggen..
    Dat overkwam mij ook. Ben zelf niet verder dan een hele grote bink met een oefenkruis, maar die dag uiteindelijk toch gaan vliegen met die wind en verbaasd dat het zo soepel ging.

    Kan je wel adviseren als je nog geen simulator hebt om er eentje aan te schaffen en daar op te gaan simmen.
    Dat scheelt je zoveel met het echte werk en de meesten doen het nog steeds trouw op de pc.
    Houd je scherp, zeker met dagen zoals deze dat je niet buiten je heli de sporen kan geven..

    Groetjes,

    Edwin
     
  9. arnold

    arnold

    Lid geworden:
    3 sep 2008
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Harlingen
    hallo Edwin,

    bedankt voor je reactie,
    Ik heb zelf geen simulator maar heb er al wel heel wat uurtjes mee geoefend.
    Hoveren lukt al een klein beetje,kan hem al een tijdje in een straal van 1 meter houden.(nog niet zo lang uiteraard maar was er wel trots op:grin:lol)
    En nog steeds geen crash gehad maar dat zal zeker nog wel gebeuren,
    ik hou mij een volgens mij wijze spreuk voor die ik hier ergens heb gelezen,en die was "wie stoer wil doen gaat betalen" .:teacher:

    verder hoop ik in de toekomst eens een meeting van jullie te mogen bezoeken,lijkt me hartstikke leuk
     
  10. Egbert007

    Egbert007

    Lid geworden:
    11 okt 2007
    Berichten:
    576
    Locatie:
    Gouda
    Benno, sorry hoor, maar hoe durf je mij tegen te spreken? ik heb al ruim twee weken ervaring hoor! :rolling:

    Ik blijf er echter wel bij dat de aanzet voor de motor te groot is waardoor deze niet lekker opstart. Wellicht een versnellingsbakje inbouwen ;-)
     
  11. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    De king os wel sterk maar nog geen Baja. Heb vorige week even gereden met zo'n baja 5S.. Wel lachen en best snel.. Die kan een versnellings bak wel gebruiken.. voor de king zou een andere oplossing beter zijn..
    Gewoon een softstart ESC en een Computer zender waar de throtle curve aangepast is.
    Op mijn belt zit ook een softstarter..
    Dat klingt veeeeel beter...
    Maar zoals edwin al schreef. Je moet gewoon met de king op 70% tot 80% toeren blijven draaien en dan gewoon de lucht in.
    Niet op 5 % blijven hangen want dan doet ie toch niets...
    Heb pas met windkracht 4 -5 gevlogen.. Wel een gevecht maar je wordt dan wel losser en makelijker... later toen het rustiger was kon in in eens zomaar een paar achtjes draaien..
    Zoals we al eerder stelden..
    Het ligt echt niet aan de king maar het zit gewoon tussen de oren...

    Benno

    ps. Ik heb ook in mijn enthausiasme wel eens wat minder goede adviezen gegeven.
    Ervaring komt echter vanzelf. als je maar volhoud.
     
  12. Egbert007

    Egbert007

    Lid geworden:
    11 okt 2007
    Berichten:
    576
    Locatie:
    Gouda
    Benno, zo'n Baja is inderdaad leuk maar je moet er een geschikt terrein voor hebben en meerdere rijders. Daarnaast heeft dat autotje mij inmiddels bijna € 2000,- gekost vanaf januari aan upgrades snellere motorblokken, banden met meer grip en alu rommel. Gelukkig niet aan schade.

    Het vliegen is ook leuk als je het zelf doet. Helaas eergisterenavond toen ik véél te moe was wezen hooveren in de woonkamer. (buiten waaide het teveel)
    Dit had ik beter niet kunnen doen. Ik zat veel te hard te corrigeen en bleef corrigeren. Dit terwijl het de dag daarvoor buiten perfect ging in een straal van 1 meter. Schade is een afgebroken wiek en 2 digitale servo's. :-(

    Dezelfede avond aerotronic blijgemaakt met de bestelling van die spulletjes en als troost ook maar de navigatie lipo waarschuwingslichtjes besteld.
    Ook maar gelijk via ebay uit Olympische spelen land 2x 2200 25C mystery lipo's laten komen en een mystery B6 lader met koffer :)

    Aerotronic bestelling zou vandaag bezorgd zijn dus ik ga maar eens naar huis, dan kan ik vanavond weer hooveren!
     

Deel Deze Pagina