ESKY HoneyBee King V3 vs Belt CP v2

Hallo,

Ik ben mij momenteel aan het orrienteren om een ESKY HoneyBee King V3 of een ESKY Belt CP v2 te kopen. Ik heb op het forum al allerlei dingen gelezen over beide heli's maar nog geen vergelijk kunnen vinden tussen beide nieuwe versies. De enige vergelijk tussen beide dat ik heb kunnen vinden is http://www.rcuniverse.com/forum/m_9391284/printable.htm

Ik heb zelf al een aantal dingen vergeleken :

- Main blade van Belt 680mm vs 600mm van de King
- Main gear van Belt 140T vs 110T van de King
- Lipo van Belt 1800mAh vs 1500mAh van de King
- Motor van Belt 450 vs 400 van de King

Ok, dus de Belt is groter in een aantal dingen.

Maar hoe zit het met :

- Welke van de 2 vliegt beter ? Bigger = Better / More Stable ?
- Welke kan men makkelijker tuning parts voor krijgen (ALU)
- Ik heb ergens gelezen dat de Belt maar 12 minuten vliegt t.o.v de King 25 minuten
- Kun je met een Belt nog fatsoendelijk binnen vliegen ?
- Zijn er dingen die ik eigenlijk meteen moet vervangen aan een van beide heli's om schade / problemen te voorkomen ?
- Is het misschien verstandig om de Barebone versie te kopen en de andere onderdelen los te kopen ?
Zodat ik meteen betere onderdelen erop zet omdat het standaard spul slecht is ?
- Ik las ergens dat ik misschien beter voor een Walkera Heli kon gaan want dat was beter spul dan EsKy, wat is jullie ervaring ?
- Stel ik zou er een simpele fotocamera / video camera op willen bevestigen, is er dan een verschil tussen de king en de belt in maximaal extra gewicht ?

Sorry voor de vele vragen, maar hopenlijk kunnen jullie mij verder helpen en is er binnekort weer een enthousiate Heli vlieger bij :)

Alvast bedankt voor jullie reacties :D

Belt CP, Groter en sowieso beter
Esky is beter dan Walkera
Deze heli's houden geen camera's, hooguit een flycamone 2.
Je kan er niet mee binnen vliegen

Ik vlieg de King drie en ben er mee begonnen begin december. Ik kan hem nu buiten al aardig stil houden met wind en alles erbij. Ik denk dat de King 3 sneller reageert omdat de swashplate direct aangestuurd wordt. Als je de sticks gewoon goed bedient is de heli wel stabiel hoor. Ik heb er alu delen op gemonteerd en merk wel dat hij iets stabieler is geworden. Voor beide de modellen zijn wel upgrades te krijgen zowel alu als carbon. Als je veel ruimte hebt kan je best een beetje binnen vliegen, pas wel op dat je nergens tegenaan vliegt.
Iedereen zegt je gaat zeker weten crashen en dit kan niet en dat kan niet. Ik kan je het advies geven dat je helemaal niet zovaak crasht als wordt beweerd. Als je gewoon rustig het vliegen opbouwt en niet direct vol gast geeft kan je hem best onder controle houden. Ik ben dus aan het leren met de King 3 en dit bevalt prima. Ben nog maar 1x ergens tegenaangevlogen. Je moet de feeling gewoon een beetje krijgen, misschien wordt dit bepaald door aanleg maar oke. Ik zou voor de King 3 gaan.
De King vliegt trouwens no way 25 minuten. Misschien met een ge upgrade batterij, maar met de standaard lipo vlieg je minder dan 10 minuten wil je de accu heel houden :-)

Belt CP v2

Hallo, bedankt voor de reacties.

Ik heb inmiddels de Belt CP v2 besteld en ik hoop dat ik hem snel thuis heb.
De volgende quest is het vinden van een vlieg club in de buurt van Brunssum of iemand in de buurt van Brunssum die ervaring heeft met Helikopters :-)

Ik heb er trouwens ook de esky Sim bij gekocht en een 'Soft Dog' kabeltje om de zender op de sim aan te sluiten. Eerst maar eens een aantal uurtjes Simmen ;)

mijn belt cp v2 trekt mijn iphone zo mee de lucht in hoor :mrgreen:

en als je van elke crash maar wat geleerd hebt is er toch niks aan de hand? dat noemt men een leerproces learn by fall zoals het engelse gezegde luidt..
na een tijdje hoveren word het alleen zo saai en dan ga je rondfladderen en dan zit een ongeluk in een klein hoekje..

je moet jezelf gewoon dwingen om in het vierkantje te blijven hoveren net zolang tot nose in ook perfect gaat en dan pas rond gaan fladderen..
mooi gesproken maar in de praktijk gaat iedereen wel ff verkennen wat ie kan en crash je vast en zeker een paar keer door stommiteiten voordat je uberhaubt nose in kan vliegen..

maar ook het herstellen en afstellen hoort bij het leerproces.. na elke reparatie weet je weer beter hoe een heli werkt.

groet

Laatst bewerkt:
Vervang de regelaar GELIJK door een 35/40A versie, de standaard esc's zijn vrij waardeloos.. mijne is doorgefikt na ong 8 accu's, en die van 100 duizend andere belt cp gebruikers ook. je bent NIET blij als dat gebeurd in de lucht!!!

voordat je nose in gaat proberen, kijk eerst of je Side in kan leren hoveren, daarna is nose in toch een stukkie makkelijker...

Sorry voor de UP van dit topic..

Maar welk van deze 2 hun batterij, gaat nou het langste mee? die van de HoneyBee King V3 of die van de Belt CP V2?

alvast bedankt,
mvg,
:D

12min en 24min is een fabeltje. Denk dat ze beide ongeveer even lang vliegen. Mag blij zijn met 7 minuten. Vlieg je accu's max 80% leeg.

Misschien nog een toevoeging wat dat binnen vliegen betreft...
Het hangt ervan af wat je onder binnen vliegen begrijpt.
In je woonkamer -> no way
In een sporthal -> bij ons in de club zijn beide toestelletjes zowel de belt als de king goed vertegenwoordigd. Ideaal voor in een sporthal!

Back