esky huner onstabiel

• Topicstarter Topicstarter rudydewit
  • Startdatum Startdatum
R

rudydewit

Guest
Hallo,

Ik heb voor het eerst een rc helikopter in mijn bezit en ben begonnen met het vliegen van deze leuke 'speeltjes'. Nu heb ik een Esky Hunter nieuw uit de doos geprobeerd te vliegen, maar dit valt niet mee als deze nog voordat hij van de grond komt naar achter (staart naar beneden) beweegt.

Ik heb meerdere forum topic gelezen of het een en ander verstellen voor stabiliteit maar dit lijkt me echt teveel van het goede. Ik krijg de heli nu wel enig sinds van de grond maar dan moet ik ontzettend veel bij sturen naar voren en de trim (rechter knuppel, linker kant) helemaal omhoog zetten om zo veel mogelijk te compenseren.

ik heb het idee dat dit toch niet helemaal de bedoeling is al ik lees dat sommig hier coaxiaal heli recht omhoog krijgen door alleen maar 'gas' te geven en verder niks bij stellen.

Heeft er iemand tips, advies of zelf interesse om in Eindhoven een keer de hobby en mogelijkheden te bespreken?

alvast bedankt!

De Esky Hunter zou in principe erg stabiel moeten vliegen !
maar er kan altijd wat krom zijn , heb je u'm nieuw gekocht ?

ik heb ook het een en ander aan coaxialen heli's gehad en een vliegt werkelijk recht omhoog de ander heeft nu eenmaal wat correctie nodig...

maar het is niet de bedoeling dat je de stick volledig moet gebruiken om u'm te kunnen corrigeren :(

heli

Hoi

Een dubbel asser moet inderdaad zo omhoog gaan zonder eigenlijk de knuppels te bewegen op het gas na natuurlijk!! ;-)

Het kunnen een paar dingen zijn!!
Hij kan ontregeld zijn en moet je even kijken of je de zender opnieuw kan binden!!

Wat ook mogelijk is is dat er op de ontvanger(regelaar) een aantal schroefjes zit waar je wat mee kan afstellen!!
Dat is verschillend van alle modellen dus moet je even goed kijken in de handleiding of daar wat over staat beschreven..

Wat ook nog kan is dat je binnen aan het vliegen bent waardoor je wind van onder krijgt omdat de wind niet weg kan om de heli heen!!
Als dat zo is moet je gelijk een stuk omhoog gaan om te kijken of hij dan wel blijft hangen op zn plek..
En anders buiten een keer de lucht in met dat ding ;-)

Ook kan het een foutje zijn met het in elkaar zetten in de fabriek!!
Je swach plate moet recht staan wil je recht omhoog gaan!!
kijk daar ook even naar...

Voor de rest is het moeilijk te beoordelen als je zo n ding niet in je handen hebt...

Misschien is het makkelijkste om naar de winkel terug te gaan en vragen of zei dr naar willen kijken...

Het lijkt dat het een hoop kan zijn waardoor hij niet recht vliegt , maar het moet iets kleins zijn!!!
Die dingen moeten kaarsrecht vliegen!!

gr kokki

De Esky Hunter zou in principe erg stabiel moeten vliegen !
maar er kan altijd wat krom zijn , heb je u'm nieuw gekocht ?

ik heb ook het een en ander aan coaxialen heli's gehad en een vliegt werkelijk recht omhoog de ander heeft nu eenmaal wat correctie nodig...

maar het is niet de bedoeling dat je de stick volledig moet gebruiken om u'm te kunnen corrigeren :(
Dat dacht ik ook (stabiliteit) en ja hij is nieuw uit de doos. ik ben nog volledig nieuw op dit gebied, maar op het oog is alles 'recht'. ik weet niet of ik iets kan verbeteren aan de 4 in 1 controller die inzit en of dit wel iets kan uitmaken.

op dit moment denk ik aan een gewicht probleem en zit ik de denken om de neus iets te verzwaren. lijkt me niet DE oplossing maar moet ergens beginnen denk ik.

Hoi

Een dubbel asser moet inderdaad zo omhoog gaan zonder eigenlijk de knuppels te bewegen op het gas na natuurlijk!! ;-)

Het kunnen een paar dingen zijn!!
Hij kan ontregeld zijn en moet je even kijken of je de zender opnieuw kan binden!!

Wat ook mogelijk is is dat er op de ontvanger(regelaar) een aantal schroefjes zit waar je wat mee kan afstellen!!
Dat is verschillend van alle modellen dus moet je even goed kijken in de handleiding of daar wat over staat beschreven..

Wat ook nog kan is dat je binnen aan het vliegen bent waardoor je wind van onder krijgt omdat de wind niet weg kan om de heli heen!!
Als dat zo is moet je gelijk een stuk omhoog gaan om te kijken of hij dan wel blijft hangen op zn plek..
En anders buiten een keer de lucht in met dat ding ;-)

Ook kan het een foutje zijn met het in elkaar zetten in de fabriek!!
Je swach plate moet recht staan wil je recht omhoog gaan!!
kijk daar ook even naar...

Voor de rest is het moeilijk te beoordelen als je zo n ding niet in je handen hebt...

Misschien is het makkelijkste om naar de winkel terug te gaan en vragen of zei dr naar willen kijken...

Het lijkt dat het een hoop kan zijn waardoor hij niet recht vliegt , maar het moet iets kleins zijn!!!
Die dingen moeten kaarsrecht vliegen!!

gr kokki
Ik heb idd. wel iets gelezen over unbind en bind. dit heb ik nog niet geprobeerd. zal ik eens gaan proberen.

mag ik aannemen dat tijdens het aanzetten van de heli (controller staat dan al aan) de heli niet recht hoeft te staan? dit is namelijk onmogelijk om de heli recht te houden en de accu aan te sluiten.

Verder heb ik de heli in een webshop (v-nix.nl) gekocht. ff vanuit Eindhoven naar Groningen... nee nog niet.

ik heb nog een hele week vakantie dus zal morgen ook eens gaan kijken voor een mini gereedschap setje zodat ik de kap er netjes af kan halen en alles eens grondig te gaan bekijken en poging tot meten (swach plate).

in de buiten lucht (achterplaats) heeft de heli dezelfde verschijnselen. en ja ik ben nieuw hierin dus "hoppa de lucht in met dat ding" is een beetje spannend zolang hij deze keuren nog heeft, maar ik zal het in me achterhoofd houden.

Dank!

Is de accu niet naar achteren geschoven? Dan zit het gewicht teveel naar achteren, en wil de heli daar ook heen.

En de trims op je zender, die schuifjes of knopjes naast de sticks, staan die wel in het midden?

Laatst bewerkt:
Is de accu niet naar achteren geschoven? Dan zit het gewicht teveel naar achteren, en wil de heli daar ook heen.

En de trims op je zender, die schuifjes of knopjes naast de sticks, staan die wel in het midden?
als ik start met vliegen zal staan de schuifjes (trims) in het midden behalve de throttle. als ik aan het vliegen ben of nog op de grond dan zet ik de schuifje voor 'naar voren' helemaal omhoog om zoveel mogelijk te compenseren.

de batt. zit in netjes in zijn huisje onder de heli.

Kun je een paar foto's van je heli maken en hier plaatsen? Misschien zien we dan wat er aan schort? Een coax zou gewoon kaarsrecht op moeten stijgen.

vanavond ff op een open buitenveldje gevlogen. hierbij zijn de problemen minder zichtbaar maar nog altijd aanwezig. tijdens het vliegen ben ik constant bezig met bij bijsturen. wat ik wel erg opmerk is de beperkte mogelijkheid om vooruit maar ook achteruit te kunnen vliegen. zijwaarts en rondjes gaan prima.

dit avondje heeft wel een 2 tal rotoren gekost (crashes) :rolleyes:

1312227357_resized.jpg

Staat de swashplate (die ronde schijf onder de rotors)horizontaal als alle sticks en trims in het midden staan?

Staat de swashplate (die ronde schijf onder de rotors)horizontaal als alle sticks en trims in het midden staan?
ALLE sticks en trims?

ook de throttle en trim ervan in het midden? of moeten deze wel helemaal naar beneden staan?

Kun je een paar foto's van je heli maken en hier plaatsen? Misschien zien we dan wat er aan schort? Een coax zou gewoon kaarsrecht op moeten stijgen.
Hier zijn wat foto's van de heli. heb een poging gedaan om de swach plate zo duidelijk mogelijk zichtbaar te hebben. Na mijn idee staat deze recht. heb geen waterpas zo klein om het ook echt te meten.

Verder heb ik al een unbind en bind gedaan. Dit heeft geen resultaat geleverd.
1312304439_resized.jpg

1312304444_resized.jpg

1312304450_resized.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Je weet dat je een push rod mist he ?
op (van) de flybar ....

Ik mis u'm namelijk ook op die foto buiten !

Laatst bewerkt door een moderator:
op (van) de flybar ....

ok... ik mis er dus echt een.

ik weet niet beter dat er maar 1 heeft gezeten vanuit de doos. Kan dit de problemen veroorzaken dan? de voortstuwing en achteruit gaan gebeurd toch vanuit de onderders rotor bladen?

op (van) de flybar ....

Sommige heli's hebben er maar eentje, omdat anders de flybar te zwaar gaat. De Solo coax heeft er bijvoorbeeld ook maar eentje.

Gewoon even een plaatje zoeken van deze heli, weet je snel of het zo hoort.

Edit: hoort dus gewoon zo:

e-sky_ec-130_hinter_red_1_enl.jpg

Wat vreemd ?! sorry rudydewit mijn fout !
dit is werkelijk de eerste waar ik dit bij zie en vind het vreemd dat het dan normaal werkt,

maar ja als het zo hoort, wie ben IK....

Hoi Allemaal,

Ik heb vanmorgen een beetje gekeken maar de 2 servo armpjes een gedraai zodat de swashplate naar mijn idee recht staat. tijdens het buiten vliegen moet ik zeggen dat ik zeker wel verschil merk. als ik in een keer flink gas geef gaat de heli 'tamelijk' recht omhoog. merk wel dat hij zo hier en daar nog de nijging heeft om naar rechts af te wenden (het andere servo armpje). Deze zal ik nog een beetje moeten bijstellen.

Verder heb ik op dit moment mijn onderste rotorbladen kapot gevlogen (bladestrikes en harde tegels). Deze zal ik dus eerst nieuw moeten halen. Hebben jullie nog tips om niet zo snel de blades kapot te vliegen (en ja minder landen op de blades is een optie). ik lees hier en daar over harde blades enzo. zit hier veel meerwaarde aan. en mogelijk een langere tussen shaft tussen de onderste en bovenste blades?

Hoi Allemaal,

Ik heb vanmorgen een beetje gekeken maar de 2 servo armpjes een gedraai zodat de swashplate naar mijn idee recht staat. tijdens het buiten vliegen moet ik zeggen dat ik zeker wel verschil merk. als ik in een keer flink gas geef gaat de heli 'tamelijk' recht omhoog. merk wel dat hij zo hier en daar nog de nijging heeft om naar rechts af te wenden (het andere servo armpje). Deze zal ik nog een beetje moeten bijstellen.

Verder heb ik op dit moment mijn onderste rotorbladen kapot gevlogen (bladestrikes en harde tegels). Deze zal ik dus eerst nieuw moeten halen. Hebben jullie nog tips om niet zo snel de blades kapot te vliegen (en ja minder landen op de blades is een optie). ik lees hier en daar over harde blades enzo. zit hier veel meerwaarde aan. en mogelijk een langere tussen shaft tussen de onderste en bovenste blades?

Sinds ik Xtreme blades gebruik is er nooit meer een blad stukgegaan. Ook niet na een val van 7 meter.

De standaardblades breken al af als je heel zachtjes omvalt op gras.

Hallo allemaal,

Het is gelukt!

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe blades binnen gekregen en deze meteen erop gezet. Hierna ben ik begonnen met het bijstellen van de servo-armpjes om het naar achter vallen op te lossen. GELUKT.

Hierna heb ik nog het servo-armpje voor het links rechts bewegen klein beetje moeten verstellen en de proportional tikje moeten bijdraaien.

Nu vliegt hij tamelijk stabiel naar mijn weten. Hij hangt dan wel niet stil in de lucht maar dat ga ik nog proberen met de trims op de controller.

Ik wil iedereen bedanken voor hun advies en tips om mijn eerste problemen op te lossen! Top allemaal!

Ik heb zelf si ds twee weken een lama v4, wat dezelfde heli is. Ik had van te voren al op internet gezocht en kwam al wat aanpassingen tegen. Het eerste wat je moet doen is de heli goed trimmen. Dit kost wat tijd en moet je binnen doen zodat er geen wind is. Haal de behuizing van de heli, zet je zender aan met alle trims precies in het midden, behalve de throttle. Zet nu de heli aan en kijk of de servo armpjes precies haaks op de servo staan. Zo niet, even losschroeven en haaks terugzetten. Kijk meteen welke servo reageert als je de rechterknuppel beweegt. Heli weer in elkaar zetten en gaan vliegen. Gaat de heli naar voren dan moet je de pushrod van de servo iets indraaien en visa versa. Zo ook voor afwijkingen van links en rechts. Als je dit hebt gedaan heb je een perfect hoverende heli die helemaal neutraal op je zender staat. Draait de heli om zijn as dan stel je dat af op de regelaar met het proportional schroefje. Altijd eerst de accu losmaken en hele kleine stapjes (stapjes van maximaal 5 mimuten als je je voorsteld dat het een wijzerplaat is).
Verdere mods die ik heb gedaan zijn uiteraard de xtreme blades, langere servo armpjes voor meer uitslag en dus beter buiten te vliegen, je hoeft maar 1 gaatje verder. Hierdoor krijg je wel sneller dat ee bladen elkaar raken. Daarom heb ik ook de xtreme verlengde binnenas 12 mm erop zitten. Als laatste heb de gewichtjes uit de flybar gehaald, alleen de rubbers zitten er nog op.

Back