Esky Lama V3 of V4?

bij mijn v4 draai ik ze net zo aan dat je een beetje ( lees stroef ) kunnen bewegen, die accu is heerlijk :)

Heb alles even afgesteld...servo armpjes zo goed mogelijk 90 graden gezet alleen of hij staat iets naar beneden of iets omhoog...zitten op een tandwieltje dus niet vrij instelbaar.
Staan nu iets omhoog.
Swashplate recht gezet door de linkjes langer of korter te maken alleen nu krijg ik de balans niet perfect.
Hij hangt een klein beetje naar voren en als ik dus in de lucht ga gaat hij langzaam naar voren.
Geen idee hoe ik meer gewicht naar achteren krijg want de accu kan je maar heel beperkt bewegen. 4in1 kan ook niet verder naar achteren...
Als ik de canopy eraf haal is hij perfect in evenwicht...maar dat ziet er niet zo mooi uit.
Iemand een idee?

Swashplate een heel klein stukje achterover zetten. De swashplate hoeft niet helemaal recht te staan mag best een beetje achterover als je daarmee het balans opvangt.

Gaan we direct maar eens proberen....hier op het werk kan ik mooi vliegen....enorme kamer staat leeg....dat is inmiddels omgedoopt tot helizone hahahaha

hangt al stabieler...maar was wat overmoedig.....eerste rotorblad is gesneuveld haha...even een moment stilte.....
Moet nog veel oefenen....vlieg wel maar draai veel om mijn as...met de swash is wat moeilijker...
Nog wat beter afstellen hij draait wat naar links maar heb hier niet een heel klein schroevedraaiertje om de prop te veranderen.
Maar erg leuk.....ding heeft erg veel kracht...schiet zo omhoog hahaha plafond gelukkig nog niet geraakt.
Als het allemaal wat beter gaat zal ik ze in de fabriekshal even de stuipen op het lijf jagen hahahahaha

Als je onderdelen voor je xtreme lama wilt kopen moet je eens naar deense websites kijken. Goede prijzen en snelle levering. Je moet de deense kroon met 7,5 delen dan heb je de euro prijs
web die onderdelen heeft is rcfun.dk

Edwin (wonende in denemarken)

Hoi,

Ik wil ook een Lama V3 bestellen bij de Miracle Mart, maar ik kan nergens kiezen voor een 35Mhz uitvoering. Ik heb al een mailtje gestuurd en antwoord gekregen, maar het wordt er niet echt duidelijker op. Hoe hebben jullie dit aan gegeven?

Nog een vraagje, de extreme onderdelen, zijn deze ook nog ergens anders te bestellen, behalve bij de Miracle Mart zie ik ze nergens.

Groeten Rien.

Rien123 zei:
Hoi,

Ik wil ook een Lama V3 bestellen bij de Miracle Mart, maar ik kan nergens kiezen voor een 35Mhz uitvoering. Ik heb al een mailtje gestuurd en antwoord gekregen, maar het wordt er niet echt duidelijker op. Hoe hebben jullie dit aan gegeven?

Nog een vraagje, de extreme onderdelen, zijn deze ook nog ergens anders te bestellen, behalve bij de Miracle Mart zie ik ze nergens.

Groeten Rien.

Bestel bij Memory Outlet daar hebben ze de 35 Mhz uitvoering.
Mogelijk in de toekomst (dus bij veel afname van de Lama V3), gaan ze ook de extreme onderdelen leveren

Het ligt er een beetje aan, je kunt de originele best lang heelhouden hoor!
Het is alleen zo dat bij het afstellen van de heli en gyro (denk maar niet dat hij uit de doos ineen keer stabiel vliegt) je toch wat risico loopt op schade.
Ik heb direct een set reserve bladen erbij genomen.
Overigens heb ik voor de grap ook een set bladen van protech gekocht en geprobeerd.(protech fabriceert ook dergelijke heli's en ik kreeg de tip dat de lama er heel sterk op lijkt)
Deze bladen zijn een fractie langer maar het werkt super! heb het idee dat deze bladen ook wat robuuster zijn, er zit nl een soort verdikking op die
het blad ook wat stijver maakt.

Verder is het zaak dat je de swashplate goed vlak afsteld als basis, vandaaruit ga je de fijnafstelling met de trimschuiven op je zender doen.
Mocht je nog veel last hebben van een langzaam om zijn topas draaiende heli of een heen en weer waggelende staart dan kun je nog veel doen met de
stelschroeven op de gyro.

Ik moet zeggen dat het een heli is waar je heel veel plezier aan beleefd en zeker voor dit geld!
Vuistregel is wel: heb geduld met afstellen!!!

Leer hem vliegen door langzaam het gas (en dus toerental) op te voeren totdat de heli lichtjes gaat bewegen op de grond.
Kijk wat de heli doet en corrigeer dit met de trimschuiven.
voer steeds het toerental wat meer op en blijf corrigeren todat de heli al voorzichtig begint los tekomen.
Laat de heli pas echt van de grond komen wanneer hij bij veel toeren nog netjes op zijn plek blijft staan.
Mocht een of meerdere trimschuiven op je zender maximaal naar een kant staan, vogel dan uit om welke servo het gaat, en stel de pushrod wat meer ui of in van die servo.
Op die manier hou je je trimschuif zoveel mogelijk neutraal, waardoor je weer meer ruimte hebt om te trimmen wanneer dat nodig is in de vlucht!

Wanneer je eenmaal echt los komt van de grond, hou dan tijdens het vliegen zoveel mogelijk de staart naar jouw gericht, vlieg je een rondje, dan loop je er gewoon achter aan.
Op die manier leer je het het makkelijkst. Later kun je vanaf een plek de heli wel laten rond vliegen.

Veel plezier ermee!

Op deze manier hou je je blaadjes een best tijdje heel! :D

@ Mel,

Bedankt voor de uitleg Mel, zal het zeker gebruiken wanneer ik hem binnen heb!
Heb hem intussen besteld , ik zal hier laten weten hoe het is gegaan!

Groeten Rien.

ik heb mij www.v-nix.nl ook extreem bladen gekocht.
maar is hier in nederland niet ergens een zaak die een extreem set helemaal compleet leverd of moet je toch echt naar het buitenland?

Nou vandaag de Lama binnen gekregen van de MiracleMart, er stond een stempel op van de douane Schiphol: "Vrij van belasting" dus das mooi. Het heeft 8 dagen geduurd. De verzendkosten waren 25 dollar.
Ik heb wel de gevraagde 35MHz versie gekregen maar helaas met een B-band kristal erin. De ontvanger is de gewone 35MHz , waarschijnlijk werkt deze dan ook wel met een A-band kristal zodat ik hem met mijn MX12 (legaal) kan besturen. (edit 8-10, A-band kristallen werken prima in zender en ontvanger)
Nu maar snel de Xtreme bladen erop en gaan vliegen!

Heb je ook al gekeken op www.rcheliparts.nl ??
Daar heb ik de extreme Blades ook weg.
Waren erg snel met leveren, de dag erop al. :wink:

Werken echt goed.

Hiep Hoi

Die site heb ik ook net doorgekregen ja, maar intussen heb ik de blades al uit HongKong. Maar voor de toekomst zeker ivm de snelle levertijd zeker een optie.

Hoi allen

met veel plezier en belangstelling heb ik jullie berichten over de lama v3. Ik wil er ook mee beginnen en ga eerst ff prijzen vergelijken en bepalen wel/niet extreme.

Ik zie grote prijsverschillen, van EUR 99 tot EUR EUR 139 voor Nederlandse webwinkels. Buitenlandse sites moet ik nog ff checken en converteren naar EURi's. Het valt me overigens op dat er ook veel v3's te koop worden aangeboden op marktplaats voor ongeveer EUR 99. Een gebruikt exemplaar lijkt me sowieso niet helemaal ok (maar dat is mijn mening)

Groet

Tom

Koop niet via rchelipart!!!!

ga naar www.v-nix.nl
er staat daar niks over extreem bladen, maar bel ze maar even!
ze hebben de extreem bladen voor een intro prijs van 5,00 euro per set!
dus ga dar heen ik heb ze daar ook gekocht!

Back