Het ligt er een beetje aan, je kunt de originele best lang heelhouden hoor!
Het is alleen zo dat bij het afstellen van de heli en gyro (denk maar niet dat hij uit de doos ineen keer stabiel vliegt) je toch wat risico loopt op schade.
Ik heb direct een set reserve bladen erbij genomen.
Overigens heb ik voor de grap ook een set bladen van protech gekocht en geprobeerd.(protech fabriceert ook dergelijke heli's en ik kreeg de tip dat de lama er heel sterk op lijkt)
Deze bladen zijn een fractie langer maar het werkt super! heb het idee dat deze bladen ook wat robuuster zijn, er zit nl een soort verdikking op die
het blad ook wat stijver maakt.
Verder is het zaak dat je de swashplate goed vlak afsteld als basis, vandaaruit ga je de fijnafstelling met de trimschuiven op je zender doen.
Mocht je nog veel last hebben van een langzaam om zijn topas draaiende heli of een heen en weer waggelende staart dan kun je nog veel doen met de
stelschroeven op de gyro.
Ik moet zeggen dat het een heli is waar je heel veel plezier aan beleefd en zeker voor dit geld!
Vuistregel is wel: heb geduld met afstellen!!!
Leer hem vliegen door langzaam het gas (en dus toerental) op te voeren totdat de heli lichtjes gaat bewegen op de grond.
Kijk wat de heli doet en corrigeer dit met de trimschuiven.
voer steeds het toerental wat meer op en blijf corrigeren todat de heli al voorzichtig begint los tekomen.
Laat de heli pas echt van de grond komen wanneer hij bij veel toeren nog netjes op zijn plek blijft staan.
Mocht een of meerdere trimschuiven op je zender maximaal naar een kant staan, vogel dan uit om welke servo het gaat, en stel de pushrod wat meer ui of in van die servo.
Op die manier hou je je trimschuif zoveel mogelijk neutraal, waardoor je weer meer ruimte hebt om te trimmen wanneer dat nodig is in de vlucht!
Wanneer je eenmaal echt los komt van de grond, hou dan tijdens het vliegen zoveel mogelijk de staart naar jouw gericht, vlieg je een rondje, dan loop je er gewoon achter aan.
Op die manier leer je het het makkelijkst. Later kun je vanaf een plek de heli wel laten rond vliegen.
Veel plezier ermee!
Op deze manier hou je je blaadjes een best tijdje heel!