Esky schaalheli....

Hallo allemaal,

Ben nieuw hier maar al aardig aan het pielen met helikopters.
Samen met mijn zoon(tje) van 10 hebben we veel lol met elektyrische helikopters, eerst coax-heli's binnenshuis,
maar daarna ook buitenshuis. Al snel bleek dat dat niet zo best wilde met die coax-dingen...

Dus na eerst lol met Silverlit van de Action, toen iets betere coax van de Lidl en eentje van Syma (een S107, what else)
een stuk of wat Syma S109/108, voor "buitenshuis" nog een 9059 Double Horse en een Syma S034 (Chinook) gekocht.
Npou de enige die het buitenshuis 'trekt' is de Chinook (dubbele rotors, en dat 2x). Je krijgt ook geen 'blaedestrike' want simpelweg het is driekanaals, maar echt beweging zit er niet in de bladen - immers stuurt/beweegt ie door de voorste en achterste rotorlift te varieren.

Nu dus maar een Nine Eagles Bravo SX gekocht. En daar hebben we zoveel lol mee, er komt nog een Bell 206 bij van hetzelfde merk. Wat we hebben gemerkt is dat helikopters veel leuker zijn dan drones - en dat schaalhelikopters nog net even leuker zijn. Zo'n SX vliegt trouwens niet verkeerd da's best leuk.

Nou zijn de Nine Eagles leuk speelgoed, maar iets hogerop zoeken we het ook.
Inmiddels al een Esky Honeybee V2 (4 kanaals constant pitch) en een Esky Belt CP (6-kanaals) aangeschaft.
En daar gaan we schaalmodellen van maken... voor zover dat wil. De bedoeling is ook daar een Bell 206 en een H 500E er van te gaan maken.

Uiteraard zal er uiteindelijk wel wat anders komen... Voorlopig even genoeg, en eerst straks maar eens goed oefenen.
Voor de CP al een schaalromp in bestelling (Bell 206 Jet Ranger). Nu nog een romp voor de V2.
Uiteraard heb je de standaard Esky rompen... maar da's net effe te makkelijk, he!

Weten jullie of een Esky-romp van een LamaV4 (500E) gaat passen? Lijkt van wel.

Groeten,

Mario-die-Pizzaman

Ik heb als het goed is nog drie E-Sky rompjes liggen voor de honeybee. Lijkt een beetje op een Ecureil. Nieuw in doos....

Groet, Bert

Da's niet eens ver Bertus. In principe was de bedoeling wel een 500E romp er op te flansen.
Echter weet ik niet of dat past en of die te krijgen zijn. Ik zie echter wel Honeybees met Lama-V4 rompen dus moet kunnen...
Indien het niet lukt dan kom ik er graag eentje halen. (of drie als we veel crashen haha!).

Heb je nog meer Esky-onderdelen, want onvermijdelijk zal er wel wat ehhh... "sneuvelen".

Overigens alle suggesties welkom. De Honeybee gaat goed, de CP echter voor geen meter.
Wat dat betreft ben ik net m'n eigen pa, die had een Kavan Jet Ranger, maar hij kwam
nooit verder dan grasmaaien en hek rammen, helaas (vandaar HAD...).

NB ik woon in Grootegast. Da's ongeveer 30 km.
En zo'n 500E romp die ik zoek zat ook op een Esky.

EH-EK-E002759-2.jpg

Oei.... ik ben bang dat er net een hele grote doos met E-Sky onderdelen (erg veel coax spul, maar ook heel erg veel Belt CP spul) het asvat in gegaan is.... Ik heb er twee weken lang nul reacties op gehad, en ik moest er toch iets mee....

Heb het bij mijn vliegmaat gedropt, mischien dat hij het nog niet weggegooid heeft....

Die 500E rompjes heb ik helaas niet voor je....

Ik zal kijken of het spul nog niet weg is, en als het er nog is, regel ik dat je het op kunt halen, voor weinig....

Groet, Bert

De E-Sky spullen zijn er nog, en je bent nét op tijd.....

Ze staan in Wolvega, laat maar even weten of je er belang bij hebt, dan regelen we de rest via PM.

Groet, Bert

Hoi Bert, voor de Belt CP spullen, zeker wel.
Net op tijd da's mooi. Nou nog de Honeybee.

Hoewel, volgens mij ga ik veel vaker crashen met die CP...LOL!
Man dat ding gaat hard zeg. "Oerend Hard"... :cool:

Hoi Bert, voor de Belt CP spullen, zeker wel.
Net op tijd da's mooi. Nou nog de Honeybee.

Hoewel, volgens mij ga ik veel vaker crashen met die CP...LOL!
Man dat ding gaat hard zeg. "Oerend Hard"... :cool:

De doos met spullen bevat naar mijn beste weten voornamelijk onderdelen voor de Belt CP, maar ook van de Honeybee CP (of heette dat ding nu King CP?)

Groet, Bert

Volgens mij zijn alle constant-pitch heli's van Esky min of meer hetzelfde.
En de variabele pitch is ook 1 pot nat, hebben ze wat meer upgrades heet het gewoon wat anders.

Ik ga wel effe kijken, lijkt me het handigst.

Lijkt me ook.... en zonder dollen: zorg maar dat je achterbank leeg is....

Ik heb ook wel een busje...ben ondernemer... en een vette aanhanger... no problem there...
Maar ik was niet van plan om er in te gaan handelen, dus 't moet wel realistisch blijven.
Enfin we gaan wel zien.

Nou... zoveel is het nu ook weer niet....

Maar wel dusdanig veel dat ik hoop dat je gewoon alles meeneemt, ik schat zo in dat je zelfs als je de helft weggooit, nog steeds voor een zacht zeep prijsje héél veel crash onderdelen hebt....
Helaas zaten er geen rotorbladen bij, maar die zijn overal te koop....
Over tandwielen hoef je je in elk geval absoluut geen zorgen te maken (meer dan 20 setjes als ik goed geteld heb)

Ja, maar wat moet ik met 20 setjes? LOLLL!!
Dat heet "onnuttige voorraad'., denk ik.
Zo'n ontzettende brokkenpiloot ben ik nou ook weer niet hoor.

Affijn we gaan het zien.

Idee: uit de reserve-onderdelen een elektrische Chinook bouwen.... :):):)

Nou.... zeg dat niet te hard.... er is verder nauwelijks aan te komen, en het zou lullig zijn als je een verder prima heli (OK... we hebben het wel over een Belt CP... :rolleyes:) aan de grond moet laten vanwege een gestript hoofdtandwiel, wetende dat je er maar twee gekocht had ooit, en er 20 had kunnen hebben voor hetzelfde geld...

Wij kunnen er namelijk óók niks mee....

Groet, Bert

Ha ja als het er 20 zijn voor hetzelfde geld... nouja we zien wel.
NB zoals je ook al zegt het is slechts een Esky CP, kosten ook geen (tuut-tuut) als volledig ding.
Ik had zowel de CP als de V2 samen 50 euro. LOL.

Volgens mij had de King standaard een borstelmotor en de Belt een borstelloze setup. Ik heb een tijdje de King gehad voor indoorvliegen, dat vloog best aardig maar hij vrat tandwielen.

De Belt CP is standaard brushless, inderdaad.
Maar om 20 sets te gaan vervangen... ik denk dat ik 'm dan wel zat wordt. :p

Take it or leave it: wij moeten er vanaf, en als niemand er om komt, dan gaat het de vuilbak in....

Groet, Bert

Gaan we zien wat de prijs wordt, ik kom even kijken, heb je maat al een SMS gestuurd.
Zal ook wel goed komen denk ik. Nou eerst naar m'n nest morgen effe 20 urige werkdag maken.

Back