ESM P51B Mustang en P51D

ziet er niet verkeerd uit
aleen de poten zijn niet naar mijn standaart maar wel ok
de junit moeten goed gaan tenzij ze dezelfde kuren krijgen als de esm junits
 
Mooi hoor !
Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met de retracts. Het prijsverschil is inderdaad enorm. Op hoeveel volt ga je deze aansturen ?
 
ESM P-51b

Ja ziet er goed uit, ga de doos ook weer aanschaffen. Jouw ex ME-109 van Hangar 9 vliegt super trouwens, was een goede ruil maar ben ook benieuwd naar jouw bouwverslag!
 
Ik vind het nu al leuk worden :cool:

Vraagje wat betreft je motorophanging laat je dat zo of is het even provisorisch voor de foto.

Fijne dagen gewenst!
 
vanmiddag tussen beroerd voelen en wc heen en weer rennen . iets kunnen doen . als ik ergens een beroerd gevoel van krijg is het wel in een afgewerkte romp gaten moeten maken .Het scheelde beroerd was ik al .

2013-12-24190639_zps1a703d8c.jpg


gat voor de demper .

2013-12-24190605_zpsf57dcfb2.jpg


2013-12-24190625_zps33a58812.jpg


aardig gat ,maar dat gaan we oplossen .


2013-12-24190715_zps9fa1fa08.jpg


het uitgehaalde stuk gaan we terugplaatsen op een demontabele manier .tevens gaat er om de demper nog een kamer gemaakt worden waardoor koelucht geleid gaat worden ander zuigt de motor alleen maar warme lucht aan .

2013-12-24190805_zps7a163769.jpg


carburateur past net ,maar zo zijn wel de sproeiers goed bereikbaar .

2013-12-24190820_zps1ec81201.jpg


cylinder wordt wel goed gekoeld zo .
later nog een potje tamiya verf halen om de snij randen af te werken .potloodstreepjes weggummen .
 
@ Raesi, Ik ga deze retracts op 5 volt aansturen via een aparte lipo en BEC.

@Lion, leuk om te lezen dat de Messerschmitt goed vliegt. Ik sta er overigens niet van te kijken dat je deze kit alsnog aan gaat schaffen. Hij is erg mooi afgewerkt, spijt heb ik niet van de ruil. ;-) Ik heb onwijs veel plezier van het frunniken aan deze kist. Ik ga wel iets aan de keuren doen, ik kan maar niet wennen aan het blauwe/gele markeringen. Dat gaat waarschijnlijk egaal geel worden.

@Edwin, Ik ga de PVC buis in het midden wat groter van diameter laten, maar de opzet blijft het zelfde.

@Serge, je bent goed bezig!

Dan nog wat foto's van de cockpit. Ben er lekker mee bezig geweest.





Ik ben echt happy met mijn draaibankje.



Het ziet wel wel stevig uit. De ''pin'' zit met 3 inbus bouten vast.

 
Oej wat een gaten
dat vind Ik best zoned
ik had wel een mooier blokje voor je kunnen regolen
watergekoeld 40cc
had je een radiator kunnen plaatsen in de buik
 
Oej wat een gaten
dat vind Ik best zoned
ik had wel een mooier blokje voor je kunnen regolen
watergekoeld 40cc
had je een radiator kunnen plaatsen in de buik


dat is het nadeel van arf ,anders had de motor verder naar achteren gekund met een propnaaf die langer was .,dan had hij net weggewerkt kunnen worden,al had ik dan wel met de uitlaat moeten spelen .
Aardig dat aanbod van je ,maar ook mijn budget is beperkt .En dit was de beste optie mogelijk voor deze motor . of je moet een DLE 35 RA nemen , die paste er bijna perfect in .Ook voor deze motor zul je de romp in moeten voor de uitlaat .een pits uitlaat is geen porem qua zicht en geluid en vermogens remming .
 
Even een klein polletje voor wat betreft de kleuren. Ik heb nog steeds moeite met de blauw/gele kleuren op de neus en vleugels. Het is wel een schaal item, maar ik vind het geen porem... Ik zit er aan te denken op het gestreepte gedeelte aluminium te spuiten of geel te maken samen met het gele van de spinner.

Hier een voorbeeld maar dan het blauw/gele ook geheel in de kleur geel. En ik wil het gele boven de uitlaat laten komen ipv het onderstaande plaatje.

p51ce.jpg


p51ci.jpg


Maar ja, deze uitvoering staat nog steeds op het verlanglijstje... Veel meer werk, en ik denk dat de kleur zilvergrijs af gaat wijken van de kleur die er nu op zit. En om nou een hele kist over te gaan spuiten is té veel van het goede.



Of gewoon origineel laten?



Over het gestreepte deel aluminium te spuiten en je krijgt een neus zoals deze.. Het ziet er niet verkeer uit en zoveel hoef ik dan ook niet over te spuiten...

 
Laatst bewerkt:
2013-12-27164020_zps8b7a3875.jpg

kamer gemaakt voor de uitlaat demper zodat de lucht langs de demper en langs de uitlaatpijp de romp verlaat.zo blijft de rerst relatief koel en zuigt de motor geen warme lucht aan .
2013-12-27164203_zps2541e38b.jpg


gas servo met stuurstang geinstaleerd en microswitch om de stroom naar de ontsteking uit te schakelen .

2013-12-27163814_zpsdcd88aa2.jpg
 
wieldeuren uitgehaald en plek van scharnieren afgetekend . ruimte voor scharnierpen uitgehaald . de 2 wieldeuren die nog aan elkaar zitten terug gezet en de scharnieren gefixeerd met een drupje cyano.vervolgens de scharnierpennen ingeolied tegen vastlijmen .hierna glasmatjes met lamineer epoxy aangebracht .Dit mag even gaan drogen en daarna worden de deuren gescheiden .


2013-12-30202730_zps9eb5a1fc.jpg
 
En we gaan nog ff verder. Ik heb de hele vleugel werkend, zowel de ailerons, kleppen en retracts. Die werken wel heel erg mooi tot nu toe. Ik heb ze wel even aan moeten passen qua lengte, daarvoor heb ik beide retracts helemaal uit elkaar moeten halen. Ik heb er 5 mm afgeslepen voordat ik het hele geheel incl struts kon monteren.

Er is een filmpje van, die komt vanavond...

Hier mijn vleugel met 3 stekkerverbindingen. De voorste is voor de retracts.



Past goed.


Werkende retract voor het achterwieltje, die is nog aan het drogen...



Met een extra servo voor enkel het wieltje.



 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooi werk Douglas .

Het is alleen jammer dat esm het gat voor het staartwiel niet op de schaal plek heeft gemaakt .

P-51_SQ_36_zpscfcf7a83.jpg
 
Back
Top