ESM P51B Mustang en P51D

Dat zijn ze ook normaliter op het model .Maar ik kan Douglas zijn redenen heel goed snappen om ze te veranderen .Op een aantal punten kan dit nog steeds gevoelig liggen .
Mijn landingsgestel is ook besteld gisteravond .wordt weer lekker knutselen om het te krijgen zoals ik wil . De 90 graden mechanieken ombouwen naar 85 graden mechanieken .De Poten op de juiste lengte maken inclusief de juiste voorspanning op de veren . Wieldeuren werkend op de juiste manier .
 
Cockpit is af, piloot kan ik met klittenband vastmaken. Kap vastlijmen, deurtjes beweegbaar maken met scharniertape, en dan de lipo's erin. Hakenkruizen laat ik voor wat het is.


 
Inmiddels ben ik zover dat ik de accubak aan het maken ben. Zoals het er nu naar uitziet moet ik de vleugel demonteren om de lipo's te verwisselen. Ik wil geen verzwakking maken aan de romp om er en luikje in te maken. De romp is niet zo heel sterk te noemen. Vanaf de onderkant misschien, ik ga er ff op broeden. de lipo's zitten net tegen het tussenschot aan ipv de motorschot. jammer, anders was een luikje aan de onderkant eenvoudiger geweest. (straks wat foto's)
 
spanten en accubak zo maken dat de romp weer 1 geheel wordt . zo heb ik toendertijd de bak van mijn yak 3 ook gedaan .(die moet ik echt nog een keer maken fijnste vlieger die ik ooit gehad heb )
 
Had ik ook al aan gedacht, maar dan moet ik de accu van bovenaf verwisselen. En dat doet afbreuk aan het toestel als ik er de zaag in zet. maw, vleugeltje demonteren als de lipo verwisseld moet worden...
 
je kunt ook kijken of je de accus niet vertikaal kan monteren. Dit geeft misschien meer mogelijkheden om het op te lossen zonder de vleugel te moeten demonteren.

Volkert
 
deze Serge

full


gr
Dick.



.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat heb je inderdaad goed gezien .binnenste wieldeuren gaan werken zoals de echte . Zal wat puzzelwerk kosten ,maar dat maakt juist de hobby .
 
Back
Top