J
Jahre Viking
Guest
In mijn ogen is er maar 1 (één) reden waarom de nazi's (en A. Hitler in het bijzonder) als beesten worden afgeschilderd: ze hebben de oorlog verloren. En nu niet grappig doen in John Cleese-stijl (Don't mention the war!), want als je je geschiedenisboeken erop naleest zie je dat de amerikanen en al wie ze meehadden als helden zijn onthaald, en zich goed hebben uitgeleefd hier na de oorlog.
Ik ben er heilig van overtuigd, dat als de Nazi's hadden gewonnen, wij die manier van leven nu heel normaal zouden vinden, en juist de geallieerden van die tijd beesten zouden vinden. Of als de russen tot aan hier waren gekomen, hadden we weer hún levensstijl nu gehad hier.
Ik bedoel, alles is relatief aye? Zo ook het verhaal "zij zijn slecht!"![]()
(Noot: Ik vind deze discussie heerlijk, heb tot nu toe geen raar of "grappig" commentaar gezien, alleen serieuze standpunten en argumenten)
Hier heb ik zojuist een heel stuk over geschreven, maar ik drukte op een verkeerde knop en weg was het. Ach weer een uurtje tikken voor niets. ( ik maak om het woord een spelfout, serieus) Ik tik het even niet opnieuw. Ik was eigenlijks (en daar ging het ook mis) van plan om het eerst aan een moderator te laten lezen, het was nogal pittig namelijk en ik had daardoor het vermoeden dat het mogelijk beter was om niet te plaatsen.
Henrie Kaper, vergeet Oskar Schindler niet, waar Steven Spielberg een fiml over maakte (Schindler's List) die in toenmalige valuta al miljoenen heeft geinvesteerd on in zijn fabriek met zogenaamde slavenarbeid een grote groep Joden van de doodskampen te redden. En hij slaagde er nog in ook. De man sterf desondanks ontevreden, hij was van mening dat hij nog meer hed moeten kunnen redden. Helaas ging er meer geld in omkoping van ss-ers zitten dan in het levensonderhoud van de mensen die hij reeds had.
Laatst bewerkt door een moderator: