EU A1/A3 Vliegbewijs halen

Hoppa!!! Net geslaagd voor het Luxemburgs bewijs. Er staat een eu vlag op. Maar omzetten via het rdw gaat dan weer niet zonder een “Nederlands” examen gedaan te hebben.
Maar…
Mag ik nu dan wel m’n dji mavic air2 vliegen met dit bewijs?

Bijlagen

• 7C5F62C6-3E0E-4EF6-806E-5F2D8D189012.jpeg
    7C5F62C6-3E0E-4EF6-806E-5F2D8D189012.jpeg
    160,3 KB · Weergaven: 190
  • Like
Reactions: Cnn
Hoppa!!! Net geslaagd voor het Luxemburgs bewijs. Er staat een eu vlag op. Maar omzetten via het rdw gaat dan weer niet zonder een “Nederlands” examen gedaan te hebben.
Maar…
Mag ik nu dan wel m’n dji mavic air2 vliegen met dit bewijs?

Als je ook het exploitantnummer op je drone hebt staan dan mag je je er mee vliegen (i.v.m. de camera moet dat wel, ook bij <250 gram).

Dat heb ik inderdaad ook eens gezien. Je kan daar allerlei info op zetten. Nu we op vakantie zijn in Oostenrijk en Duitsland ( heerlijk met zo weinig restricties) heb ik er zelfs op gezet, reward when you find this drone. zoveel ervaring heb ik niet dus ben nog tamelijk onzeker.
mij ben wel erg blij dat ik de fcc hack gedaan heb. Vele betere ontvangst en stabieler dan ooit tevoren.

Je bent verplicht het ID op je model te zetten.
Zodat het model altijd te achterhalen is, dus het moet OP of ergens op een goed bereikbare plek op de drone (modelvliegtuig) zitten.

GJ

Met ID bedoelt u het nummer wat je van het RDW gekregen hebt wat zonder de laatste drie cijfers aangebracht moet zijn?

Ja inderdaad.
Dat kan je nu door een QR code vervangen en is in ieder geval in Duitsland toegestaan.
Er zijn al bedrijven die stickers printen met je persoonlijke barcode.

GJ

Wat best vreemd zou wezen, je hebt nu immers info via airsense en een stabielere verbinding. Ik vlieg zelf nooit ver. Maar wel veel over water ivm ons schip. Vandaar de keuze voor de meer stabielere verbinding.

Tja, FCC gebruik in EU is voor apparatuur verkocht vanaf 2015 nu eenmaal verboden. Zeker als dit betekent dat het zendvermogen hoger is gezet dan toegestaan.

Als je niet in bewoond gebied vliegt maar zoals je zegt boven water dan kan je weinig storing veroorzaken.
En knappe oom agent die kan zien dat jij FCC vliegt.
Pas als er een ongeluk komt en de apparatuur in beslag genomen en gecontroleerd (kan) worden dan heb je iets uit te leggen.
Er is in de modelvliegwereld heel veel niet goedgekeurde apparatuur in gebruik en sommige mensen weten niet eens dat het niet goedgekeurd is.

GJ

• Like
Reactions: Cnn
Back