European Pan Series EPS

• Topicstarter Topicstarter rmbaar
  • Startdatum Startdatum
Erhmmmm mis ik iets??
Hoe kun je nu laatste worden als je meer rijd en sneller bent?
Of heb je meer heeats moeten rijden??

mvg Roy

Beetje (duitse) politiek op resultaten maar voor de rest was het heel gezellig :D
Gaaf om te zien dat je laatste kan worden terwijl je meer rijdt en sneller bent dan anderen :rolling:

Tja... als je start en aangeeft dat de beste kwalie telt maar dan aan het eind ineens omgaat naar punten... en in de finale met punten telt en niet met het beste resultaat dan kan je heel gekke dingen krijgen.

Joey stond op ronden 3e na de kwalies maar kwam voor de finale op de 4e plek uit. Tijdens de eerste twee finales bij de start er afgebeukt door nummer 5 (vond de WL overigens normaal) en dan nog een 3e tijd rijden... laatste finale uitgevallen. Zo kunnen rijders die bijvoorbeeld 3x een finale uitrijden met per keer 6 ronden minder gewoon bijvoorbeeld 4e worden :D

Was weer een hele ervaring... Overigens niet alleen vanwege de wedstrijd, volgende keer ook even wat meer uitproberen / trainen.

Laatst bewerkt:
Dat is idd een erg vreemde redenering.
Normaal is het de meeste ronden icm je beste tijd die bepaald waar je komt te staan in de finale en niet als je 3x derde bent geworden in jou qualificatie heat.
Dit natuurlijk ook afgaand van je tijden:cool:
Tja dan het starten.....
We hebben het allemaal wel eens dat we bij de start een ander aan tikken, maar als dit 2x achter elkaar gebeurt dan mag er toch wel een drive true of stop en go uitgedeeld worden.
Was zeker een locale rijden ten opzichte van een niet locale rijder?

mvg Roy

afgebeukt door nummer 5

Ook ik werd er gewoon afgetikt tot 2x aan toe tijdens de 1e finale van de EPS! heeft me een zekere overwinning van deze 1e finale gekost!....
En dus op zeker een heel andere eindklassering (dan had ik 1e geweest)...
Maar nadat ik wat was afgekoeld en in overleg het er wel mee eens was dat je met rondetijden van krap 10 seconden maar eventjes iets hoeft te raken per ongeluk, je meteen 4 man meeneemt, had ik er weer vrede mee en heb ik het beste eruit proberen te halen.....

Was zeker een locale rijden ten opzichte van een niet locale rijder?

mvg Roy

Nee, het maatje van nummers 2 en 3 :-|

Maar nadat ik wat was afgekoeld en in overleg het er wel mee eens was dat je met rondetijden van krap 10 seconden maar eventjes iets hoeft te raken per ongeluk, je meteen 4 man meeneemt, had ik er weer vrede mee en heb ik het beste eruit proberen te halen.....

Inderdaad Martin. Ach, uiteindelijk hebben we veel fun gehad en weer veel geleerd wat te doen op een zeer hoge gripbaan. Het laat ook zien hoe erg we eigenlijk verwend zijn met een goede WL tijdens de eerste EPS :cool:

Op 18 en 19 februari vind de vierde manche van de EPS plaats te Zele (Belgie) tevens worden er dan verschillende touring car races verreden.

De inschrijvingen zijn geopend via Myrcm.
De inschrijvingen sluiten op donderdag 16/02 om 24u.

http://www.myrcm.ch/main?hId[1]=bkg&dId[E]=7716&pLa=en

De volgende touringklasses worden verreden:
-Touring mod
-Touring superstock (10.5 blinky mode)
-Touring stock (17.5)
-Touring silver can
-Mini
Pan cars:
-1/12de stock (10.5)
-1/12de modified
-World GT
-Bijkomend bij de pan cars zijn de F1's als er genoeg deelnemers zijn.

Meer info vind je ook hier: EZ racing

MJ

het is niet echt duidelijk.
je kan niet inschrijven voor de mini
en er is maar 1 touring klasse.
wordt dit nog opgelost?

Deze nacht stonden de verschillende touring klassen open alsook de mini(zie de inschrijvingslijst) heb ook net gemerkt dat ze verdwenen zijn.
Ik heb ondertussen een berichtje gestuurd naar MyRCM, even afwachten dus.

MJ

"Er is op vrijdag de 17de, helaas GEEN mogelijkheid om te kunnen trainen. Er zal op zaterdag ochtend wel wat tijd zijn om te trainen."

Ik ga er vanuit dat er dan zaterdagnamiddag al kwali's gereden worden?

Op vrijdagavond word er tot 23u competitie zaalvoetbal in de sporthal gespeeld, dus kunnen we pas vanaf dan of zaterdagmorgen opstellen.
's Zaterdags zullen er reeds kwali's gereden worden, tijdsschema word later medegedeeld.

MJ

Op vrijdagavond word er tot 23u competitie zaalvoetbal in de sporthal gespeeld, dus kunnen we pas vanaf dan of zaterdagmorgen opstellen.
's Zaterdags zullen er reeds kwali's gereden worden, tijdsschema word later medegedeeld.

MJ

Ok. Ik dacht de wedstrijd enkel doorging op zondag zoals de bij de warmup. Een extra dagje rijden is mooi meegenomen dan :)

Yep klopt.
Er zullen op zaterdag al kwalificaties gereden worden.
Als alles mee zit, kan er op zaterdag ochtend voor elke klasse 2 ronden practice gereden worden.

Het tijdschema zal online komen te staan op MyRCM bij de wedstrijd, zodra de meeste zich hebben ingeschreven.
Dan pas kan ik een goed schema maken voor de race.

Dus schrijf je allen in !! graag ZSM.

Yep klopt.
Er zullen op zaterdag al kwalificaties gereden worden.
Als alles mee zit, kan er op zaterdag ochtend voor elke klasse 2 ronden practice gereden worden.

Het tijdschema zal online komen te staan op MyRCM bij de wedstrijd, zodra de meeste zich hebben ingeschreven.
Dan pas kan ik een goed schema maken voor de race.

Dus schrijf je allen in !! graag ZSM.

Controlled practice?

EDIT: Ik heb me zonet ingeschreven.

Back