Eurotour data F5B bekend

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
De data van de Europese F5B wedstrijden zijn bekend.

contest f3b

Nu kunnen we gaan plannen voor nederlandse wedstrijden.

GJ

GJ,

Zet meteen de vakantiedata 2010 en ander bijzondere dagen (vader/moederdag etc) erbij, wel zo handig om rekening mee te houden.

Groet,
Gerben

En de wereld kampioenschappen 2010, ook al is dit nog niet geheel bevestigd wanneer deze zijn. Nou ja, ik bedoel het heeft weinig zin om competities te hebben een paar dagen voor of tijdens het WK als er (veel) mensen naar het WK gaan.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1025435

Als ik zo op de datums kijk dan is Biellese toch wel de laatste competitie voor het WK, tenzij hij niet op 10/11 Juli gehouden wordt.

Wie wil er naar welke Eurotour competities gaan vanuit Nederland? Misschien dat we wat kunnen afspreken daar?!

Berg op den Heist lijkt mij een gegeven.

Jos

Laatst bewerkt:
Er is in augustus ook nog een F5B Treffen in Duitsland, ik heb al gezegd dat de nederlanders komen...

GJ

Er is in augustus ook nog een F5B Treffen in Duitsland, ik heb al gezegd dat de nederlanders komen...

GJ

Ja in Wetzlar geloof ik.

Maar ja, zoals ik schreef, zo dicht bij het WK is het niet prakties om nog eventjes snel ergens heen te gaan voor een wedstreid.

Ach, realistisch gezien verwacht ik niet dat er veel Nederlanders naar het WK zullen gaan dit jaar. Dan is zo'n meeting in Duitsland toch wel aantrekkelijk voor de 'thuisblijvers'

Ik denk dat er maar 1 deelnemer naar het WK gaat.

De laatste berichten zijn dat er een Treffen komt in de buurt van Kassel.
Een soort F5B meeting die wij gehouden hebben maar dan XXL.

GJ

Ja, natuurlijk houd het vliegseizoen niet op met de komst van het WK. Dat is wel zo, er zijn natuurlijk genoeg mensen die nog gewoon door willen vliegen.

GJ, vanwaar denk je dat er maar 1 deelnemer gaat? Mag jij niet van de vrouw?! ;)

Heb je nog nagedacht om een Eurotour wedstreid in Nederland te houden?! Missschien anders pas in 2011 ?

Jos

Ze houden er in Duitsland ook rekening mee, dus de datum zal wel goed gepland zijn.

Ik denk dat ik op het WK niks te zoeken heb, als ik er naartoe ga dan wil ik niet voor spek en bonen meedoen maar wel in de bovenste helft eindigen, dat ga ik niet redden.
En als het goed is dan ben ik inderdaad met "de vrouw" op tour of ik ben in Indonesie.

Een Eurotour in Nederland is nog te vroeg.
Laten we eerst even een jaartje voor onszelf gaan oefenen, onze buren zijn welkom op onze wedstrijden, en als je George een keer mee kan nemen is dat ook leuk.

GJ

Allen,

Over 1 1/2 week is de Eurour in Heist op den Berg, bij vliegclub Mash.
Als je eens de Europeesche F5B top actief wilt zien, is dit je kans.

eurotour2010.jpg

Groet,
Gerben

Laatst bewerkt:
Het wordt behoorlijk oranje in Heist!

Jongens, ook geld meenemen, de hamburgers waren vorig jaar erg lekker!

GJ

Jammer dat ik niet kan komen. Was voorig jaar echt de beste dag (2 dagen) uit het hele jaar wat mij betreft.

Jos

Zo, auto ligt weer vol.
Altijd weer ongelooflijk hoeveel zooi je mee kunt nemen als je denkt: misschien heb ik dat wel nodig....

Op naar de Eurotour in Heist, zie jullie daar!

Groet,
Gerben

Ik kom net weer terugrijden uit Heist.
Bewolkt, redelijk windje.
De eerste mensen zijn er al.
Denen, de engelanders, de belgen en wat duitsers.

De eerste dingen zal al stuk.
Christian Ulbrich wil vliegen, Luc gooit het model, motor aan en het draait om zijn as en valt op de grond.
Motor verkeerd om, dus de prop blies.
Luc heeft geluk gehad..

Volgende vlucht van Christian, de motor liep nu goed.
Na een tijdje rakken vliegen gaat de motor continu volgas lopen, het model gaat als een raket door de lucht, 300+ en veel herrie.
Reageert niet meer op de stand van het gas, stuurt verder nog wel.
Na een tijdje was de accu leeg en kon Christian landen.
De limiter was geactiveerd, had het gas dichtgetrokken maar dat was verkeerdom, dus hij had het open gezet.
Servo stuk en motor veel te heet geworden.

Luc gaat vliegen, na een rak of 20 geen rem meer.
Probleem is nog niet bekend maar er werd wel iets gezegd van, dat is de eerste en laatste Neu die ik gekocht heb.

Na alle problemen hebben we maar even de Avionik van Gerben goed gecontroleerd.
De 400A sensor (met dank aan Johan) en de limiter getest, of hij het gas wel dicht trok...
Gerben heeft 3 vluchten gemaakt en 2 40 rakkers, onofficieel.
Kijken wat morgen brengt.

De motor zit op 4S, trekt piekstroom 237 Ampere bij 13.5 volt.
Gemiddeld zo'n 190A.
Bionic accu, Plettenberg 220/37/A1 P4, Himodel 200A regelaar en 16x17 RFM prop.
Dus eindelijk een bewijs dat de regelaar ook echt 200A levert.

Nu naar bed, morgen om 5 uur weer op en om 6 uur naar Heist.
Iedereen komen! In het oranje!
En fototoestel mee...

GJ

Oef! Wat een verslag.
40 rakken voor Gerben? Klinkt als een winner in spé.
Hoofd koel houden.

Heb alvast twee oranje 'F5B guppies' van de AlbertHeijn gescoord!
(Na zaterdag weten we of we die voor zeecontainerdumpprijzen kunnen scoren...)

Gaan helaas juichen vanuit het hoge Noord'n. Volgende week al weer een rondje Nederland, Stompetoren incluis!
Week er op wéér een rondje Nederland.

Wachten in spanning af! Gerben veel succes!

Ja,,, ik kan niet slapen, sorry...

Misschien dat we zondag rakken op kunnen zetten in Stompetoren.
Er is wel een zweefwedstrijd op het zweefveld in Egmond dus het zal niet heel druk zijn op het veld in Stompetoren.

Tot volgende week zondag dan Bas!

GJ

Back