Ik kom net weer terugrijden uit Heist.
Bewolkt, redelijk windje.
De eerste mensen zijn er al.
Denen, de engelanders, de belgen en wat duitsers.
De eerste dingen zal al stuk.
Christian Ulbrich wil vliegen, Luc gooit het model, motor aan en het draait om zijn as en valt op de grond.
Motor verkeerd om, dus de prop blies.
Luc heeft geluk gehad..
Volgende vlucht van Christian, de motor liep nu goed.
Na een tijdje rakken vliegen gaat de motor continu volgas lopen, het model gaat als een raket door de lucht, 300+ en veel herrie.
Reageert niet meer op de stand van het gas, stuurt verder nog wel.
Na een tijdje was de accu leeg en kon Christian landen.
De limiter was geactiveerd, had het gas dichtgetrokken maar dat was verkeerdom, dus hij had het open gezet.
Servo stuk en motor veel te heet geworden.
Luc gaat vliegen, na een rak of 20 geen rem meer.
Probleem is nog niet bekend maar er werd wel iets gezegd van, dat is de eerste en laatste Neu die ik gekocht heb.
Na alle problemen hebben we maar even de Avionik van Gerben goed gecontroleerd.
De 400A sensor (met dank aan Johan) en de limiter getest, of hij het gas wel dicht trok...
Gerben heeft 3 vluchten gemaakt en 2 40 rakkers, onofficieel.
Kijken wat morgen brengt.
De motor zit op 4S, trekt piekstroom 237 Ampere bij 13.5 volt.
Gemiddeld zo'n 190A.
Bionic accu, Plettenberg 220/37/A1 P4, Himodel 200A regelaar en 16x17 RFM prop.
Dus eindelijk een bewijs dat de regelaar ook echt 200A levert.
Nu naar bed, morgen om 5 uur weer op en om 6 uur naar Heist.
Iedereen komen! In het oranje!
En fototoestel mee...
GJ