Even uitkijken met United Hobbies bestellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net mn belastingformuliertje binnen van de TNT...
Besteld bij HC en EMS Express als verzendmethode.

Ik zal zo even het formulier netjes invullen, factuurtje erbij.
In Nederland hebben we nou eenmaal belasting en hoort het er gewoon bij.

Wil je dat niet, moet je verhuizen naar Amerika etc. maar kom dan ook niet om een uitkering etc vragen, daar heb je geen zorgmaatschappij...

Gerben

Mijn zesde pakketje is onderweg.. een rol folie en wat kabeltjes.
De eerste vijf zijn zonder problemen aangekomen maar vier waren dan ook niet groot.
De waarde van de inhoud is bij deze zending onder de 22 euro, dus dat moet goed komen!
(Tenzij ze die omzetbelasting ook over de verzendkosten rekenen??)

En het spijt me oprecht dat ik met de eerste vijf zendingen iedere nederlander zo'n 0,0000011875 euro door de neus heb geboord.
Ik zal een keer 5 km/u te hard door de 80km trajectcontrole rijden om het goed te maken.
tongue.png

Wel in de context blijven Hezik.
Roeland beweerd de enige te zijn hier met slechte ervaringen, nou dat is niet zo.....

Hoho... wel de context in de gaten houden M7H, met 'de enige' bedoelde ik; de enige die een brief heeft gekregen met het verzoek een factuur op te sturen ;)

Maar nu hebben we Gerben ook... Misschien is dit een nieuwe trend, ik hoop het niet...

Ik heb het nog even nagerekend Bas! Het klopt... Heel netjes! Je kan het bedrag ook eventueel op mijn rekening storten, dat schilt je dan weer benzine kosten!

Maatje van me belt net, hij heeft ook dezelfde brief gekregen van TNT, voor hetzelfde vliegtuigje... Hij gaat zeggen dat het een gift is, zal jullie op de hoogte houden...

De waarde van de inhoud is bij deze zending onder de 22 euro, dus dat moet goed komen!
(Tenzij ze die omzetbelasting ook over de verzendkosten rekenen??)

De omzetbelasting wordt berekend over het totale bedrag wat het kost om de goederen in Nederland te krijgen, dat is dus de aankoopprijs plus de verzendkosten.

Maar: de grens van 22 euro geldt voor alleen de aankoopprijs, zonder de verzendkosten.

Dus, bestel je iets van 21 euro met 50 euro verzendkosten, dan hoef je niets te betalen.

Bestel je iets van 23 euro met 50 euro verzendkosten, dan betaal je btw over 73 euro, maar geen invoerrechten want dat is pas bij 150 euro van toepassing.

:banana:Ook goed nieuws! Een pakketje van HC dat ik vorige week had besteld is nu al binnen! In 6 dagen! Inderdaad een klein pakketje... geen problemen...

Ik heb onlangs ook een klein pakketje besteld, niet zo rap binnen als van Roeland maar verder geen problemen.
Een vriend heeft 2-3 weken geleden een groot pakket besteld(+/-400$) en ook dit is zonder problemen toegekomen. Ze hadden er wel de verkeerde servo's bij gestoken, HXT900 ipv HXT500, maar heb ze gewisseld met iemand van de indoorclub:).

grts

niels

Ik kom net thuis van de jaarvergadering, ook een brief van de TNT op de mat.
Ik vond de bestelling al zo lang duren.
Pakketje kan niet groot zijn, 1 HXT motor, waarde incl verzendkosten 86 dollar.

Ze zijn nu toch echt wel wakker geworden bij de douane denk ik.
Dus ook maar een factuurtje erbij opsturen en belasting betalen.

GJ

Laatst bewerkt:
Ik ben een nit wit wel gelezen wat men hier alle maal schrijft en of t nu beleeft of niet is ben geneigt te zeggen gat a live.
ik die een hekel heeft aan typen kon t niet laten na te lezen en dus te rageeren waar mensen hun energie in steken.
In ik doe t nu dus ook door te reageeren op niks.

get a life tsja.. we blijven hollanders he... voor een duppie op de eerste rang zitten. Het blijft ook absurd hoe groot de prijsverschillen in buitenland soms wel niet zijn. daardoor ontstaat het ook zeker met de komst van internet dat mensen het verder weg gaan halen.

Dit draadje is alleen maar ter informatie gestart.
Als mensen zeuren dat ze belasting moeten betalen dan vind ik dat raar.
Je weet dat dat kan gebeuren.
Maar in Duitsland worden zendingen gewoon niet meer door gelaten.

En als Dislekt schrijft, Get a live dan slaat dat helemaal nergens op.
Dan moet je dat in elk draadje van dit forum schrijven!
Als je dan de moeite neemt om in je beste nederlands te een reactie te sturen dan zou ik tegen dislekt willen zeggen.. get a live...
Jouw inbreng voegt namelijk helemaal niets toe aan dit draadje, mensen afzeiken kan iedereen.

GJ

mijn pakketjee is verzonden... paar rollen folie en wat kleine troep nog..
en 4 mini servo`s
ben benieuwd wat het gaat worden

Wat is het toch heerlijk om familie met een im/export bedrijf in HK te hebben, pakketje meer of minder in de 18 footer gaat de boot echt niet langzamer van varen.

(nee)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back