Prop achterstevoren? Zeer beroerd rendement.
Bedankt. Dat was ook mijn eerste gedachte. Zowel vooraf als naderhand gecontroleerd en volgens mij zit deze goed. Wordt overigens af fabriek zo geleverd en hoef je dus niet te monteren. Prop draait tegen de klok in (vanaf voorzijde) en ziet er zo uit;
- Wat voor uitslagen heeft een servo indien aangesloten op gas-kanaal? Regelaar aansluiten op ander kanaal voor de broodnodige voeding door BEC.
- Dan is er nog iets dat bij Futaba gas-kanaal reverse moet, maar het waarom is mij nog niet duidelijk.
In alle eerlijkheid begrijp ik deze nog niet helemaal. Regelaar is dacht ik een ESC en servo. In ieder geval loopt er vanaf de regelaar een kabeltje naar mijn ontvanger (kanaal 3 is bij mij gas). Wat ik me afvraag is of het uit maakt als ik de “uitslag” (endpoint servo/regelaar) verhoog van 100% naar bijvoorbeeld 135%...?
Wanneer je echt 'veel' te weinig vermogen hebt kan het aan diverse zaken liggen.
1. Heb je een accu met het juiste aantal cellen en voldoende stroomcapaciteit (C waarde)?
2. Is je accu goed geladen?
3. Is je motor de juiste qua maat en Kv?
4. Gebruik je de juiste propeller bij de motor, accu en regelaar? Niet te klein én niet te groot?
5. Gebruik je de goede regelaar?
6. Is je regelaar goed geprogrammeerd? Denk hierbij op zijn minst aan: timing, de start en stop standen en de rem.
1. Thnx! Tja, de eerste vlucht heb ik met een HK turnigy lipo gemaakt die ik nog had liggen. Volgens mij 20c en dat zou net voldoende moeten zijn. Overigens heb ik bij thuiskomst een andere lipo geprobeerd en die leek icm 135% gas endpoint meer vermogen te leveren. Ik heb nieuwe accu’s liggen en er komen er nog een paar binnen maar daarvan moet ik de aansluitingen nog omsolderen. De bovenste op de foto heb ik gebruikt maar wellicht is deze een beetje lui of zo...
2. Yep, gebalanceerd en wel.
3,4,5, en 6. Het betreft een RR versie van Multiplex. Alles kant en klaar. Ik ga er, wellicht ten onrechte, van uit dat alles goed op elkaar is afgestemd... Dit is de binnezijde;
Wellicht handig wanneer je het type er bij zet.
In mijn geval betreft het de Futaba T10J. Deze;
Bedankt voor het meedenken allen. Ik ga in ieder geval een andere (frissere) lipo voor vlucht 2 gebruiken. En de endpoints van de zender aanpassen van 100% naar 135%. Dat laatste zal wel niet veel helpen maar vast ook geen kwaad kunnen... hoop ik