Even voorstellen!! Goedenavond!

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Scyllar, 14 mrt 2021.

  1. Scyllar

    Scyllar

    Lid geworden:
    14 mrt 2021
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Fijnaart
    Goedenavond!

    Van de week heb ik mijn eerste houten modelboot besteld.

    Ik heb ontzettend veel zin om te beginnen en dacht, ik meld me hier even aan om van gedachte te wisselen en om mijn enthousiasme op pijl te houden!

    Het is geen hoogstaande bestelling (heb hem besteld via Wish) maar ik hoop met dit pakket je kijken of het modelbootbouwen mij ligt.

    Ik ben 33, ben als timmerman begonnen(hou dus van hout:banana:) en werk momenteel als Projectcoördinator. Ik woon in Fijnaart.

    Bedankt alvast voor het welkom!

    Perry
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 21 mrt 2021
  2. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.040
    Locatie:
    Brugge
    Welkom, en veel modelbouwplezier.
    We zien je bouwverslag met veel foto's tegemoet in het subforum Historische zeilschepen/bouwverslagen historische schepen. :)
     
  3. Scyllar

    Scyllar

    Lid geworden:
    14 mrt 2021
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Fijnaart
    Ontzettend bedankt voor het leuke welkom, hier en in het schipperscafe!

    Met betrekking tot het bouwen van mijn schip... ik zal hem 27 maart ontvangen. Wat zijn gereedschappen die ik voor die tijd zeker in huis moet hebben?
     
  4. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.040
    Locatie:
    Brugge
    Schuurpapier (korrel 180 tot 600) en een set sleutelvijtjes
    Hobbymes en snijmat.
    liefst ook een bouwhelling en legoblokken (om de spanten haaks op de kiel te lijmen),
    klemmen
    houtlijm (ik gebruik Titebond original, maar er zijn voldoende alternatieven.
    Secondelijm, vloeibaar en in gel
    Platte en ronde bektang
    diverse maten naalden (voor het optuigen)