Evert Kreulen Pancho

Kon niet wachten moest even wat plakken aan de Pancho

IMG_8200.JPG

IMG_8201.JPG

Gaat lekker dus nog maar wat

IMG_8226.JPG

Valt door de 3x3 in plaats van 4x4 iets anders, maar is voor de vuist weg prima op te lossen en passend te maken.

Heerlijk spul dat BALSA hout

IMG_8227.JPG

IMG_8229.JPG

Kapje ook passend

IMG_8230.JPG

Moet nog wat fijntunen maar dat komt later, past en sluit prima.

IMG_8231.JPG

Begin is er

IMG_8232.JPG

Past ook ben benieuwd hoe dat met de V-stelling staat

IMG_8234.JPG

En door naar de volgende stap jawel de vleugel.

IMG_8235.JPG

We plakken lekker door dus dat komt wat later

Ton

Hé Ton.
Valt me nu pas op. Waar is de V-stelling van het stabilo gebleven? Vond het zo karakteristiek voor de Pancho. Heb je de zaak platgeslagen?

Heeft er in mijn Pancho nog niet ingezeten, loop met het bouwen een beetje voor op de foto's.

Wilde eerst het stab een beetje schaven en schuren, om daarna de V erin te zetten en dat is donderdag gebeurd.

Wordt nog wel een uitdaging om de aansturing een beetje fatsoenlijk te krijgen van de beide hoogteroertjes.

Gelijk nog maar wat plaatjes

IMG_8246.JPG

Had me iets verkeken op het aantal had maar voor een zijde ondersteuning laten frezen , maar het middendeel is een stuk.
Ook niet echt tevreden over de ondersteuning want die is te kort, in cad wel goed maar door frees afwijkingen komt dit toch net anders uit.
De achterlijst komt daardoor niet mooi mee in het profiel. Nadeel van een eerste protobouw en weer een leer momentje.

IMG_8249.JPG

IMG_8250.JPG

IMG_8251.JPG

Middelste 4 ribben op hoogte gebracht met 1.5mm balsa.

IMG_8252.JPG

IMG_8253.JPG

IMG_8254.JPG

Ligger bestaat uit drie lager 2x vuren en 1x balsa en dat is voor beide liggers.

IMG_8255.JPG

IMG_8258.JPG

Wees gerust heb nog meer plaatjes maar dit is het voor nu weer even

Ton, mooi werk, ik ben niet veel verder gekomen met de Pancho, maar de Trenton is geheel bespannen en de besturing is zo goed als klaar.

Oei cool man wel meenemen donderdag en een plaatje hier zou ook leuk zijn.

Kunnen we gelijk zien hoe de sleper van de Pancho eruit gaat zien.

Back