@Ton van Munsteren post 91
Wanneer je een VV model wilt gebruiken als VRA zal je om bestuurbaarheid te houden sneller moeten vliegen dan als zuiver VV toestel. Een VV toestel wordt in het algemeen op minimale daalsnelheid afgesteld, en daarbij met een hoge liftcoëfficiënt vliegen. Wanneer je dan een bocht wilt maken moet je nog meer lift genereren en dat kan alleen bij een hogere snelheid. Ook is het fijn om met iets meer wind ook te kunnen vliegen.
Dan heb je meteen ook een geringer effectief ISH verschil en vang je twee vliegen in één klap.
Ja tuurlijk is dat de best optie voor het vliegen maar dan ben je het karakter van het model kwijt, voor mij is het niet dat het model super vliegt met een modern profiel, maar dat ik een zo getrouw mogelijke Radio Pancho heb.
Gaat er ook niet om dat ik een VV naar VRA ombouw maar gaat om de historie van het model en daarbij is het ook gezond dat ik heeeeeeel naar die startlijn moet lopen als ik een vliegduur wil van 30 min.
En ja dat holle profiel is en blijft toch ook prachtig om te zien, om het nog maar niet te hebben over de uitdaging van het bouwen.