Hierbij open ik een nieuwe draad voor de EVO 180 SE Flybarless die ik vanmorgen heb gekocht.
Ik heb na lang wikken en wegen deze heli gekocht.
Mijn twijfel bestond uit een Blade SR en de Robbe Arrow Plus Flybarless.
Doordat een CP gewoonweg moeilijker is te vliegen dan de FP helicopter heb ik uiteindelijk gekozen voor de EVO 180 SE Flybarles. Dit is dezelfde als de Robbe Flybarless van dezelfde fabrikant.
Wanneer ik zou kiezen voor een CP, zou ik bang zijn om deze bij de eerste keer op te laten stijgen om te laten vallen met alle gevolgen van dien.
Reperatiekosten, crashverwerkingstijd
. uiteindelijk gaat het erom dat je moet vliegen en niet constant crasht omdat je een CP nog niet kan vliegen.
Deze EVO lijkt mij een goed opstap te zijn richting een CP helicopter die ik tzt, wanneer ik deze heli met al mijn vingers in mijn neus kan vliegen, zelf wil bouwen.
Daar ik ben begonnen met de Nine Eagle Solo Pro en hier blindelings mee kan vliegen, zowel binnen als buiten, lijkt mij deze helicopter mij een nieuwe uitdaging te gaan bieden. Helemaal al om zijn flybarless systeem waardoor deze nog agressiever en moeilijker te vliegen is dan de NE Pro.
De zender geeft voor mij al genoeg uitdaging om te onderzoeken hoe dit in zijn werk gaat en hoe ik alles in moet stellen evenals de blades op de EVO heli. Deze dienen vrij te bewegen en moet ik volgens mij ook niet strakker aandraaien.
Ik dacht te menen vanavond al mijn eerste hover te kunnen uitvoeren.
Alleen werd ik gewezen op een eventuele trainingskruis die ik uiteraard hier niet bij heb gekocht. Dacht zelf te menen dat ik wel zonder zou moeten maar waarschijnlijk niet. Ik denk namenlijk ook niet dat ik moet gaan starten zonder een trainingskruis? Ik hoor wel naar de ervaringen.
Ik post hier alvast een 3-tal foto's van mi jn nieuwe aanwinst, diemij waarschijnlijk nog veel stress en fun gaat brengen.
Ik heb na lang wikken en wegen deze heli gekocht.
Mijn twijfel bestond uit een Blade SR en de Robbe Arrow Plus Flybarless.
Doordat een CP gewoonweg moeilijker is te vliegen dan de FP helicopter heb ik uiteindelijk gekozen voor de EVO 180 SE Flybarles. Dit is dezelfde als de Robbe Flybarless van dezelfde fabrikant.
Wanneer ik zou kiezen voor een CP, zou ik bang zijn om deze bij de eerste keer op te laten stijgen om te laten vallen met alle gevolgen van dien.
Reperatiekosten, crashverwerkingstijd

Deze EVO lijkt mij een goed opstap te zijn richting een CP helicopter die ik tzt, wanneer ik deze heli met al mijn vingers in mijn neus kan vliegen, zelf wil bouwen.
Daar ik ben begonnen met de Nine Eagle Solo Pro en hier blindelings mee kan vliegen, zowel binnen als buiten, lijkt mij deze helicopter mij een nieuwe uitdaging te gaan bieden. Helemaal al om zijn flybarless systeem waardoor deze nog agressiever en moeilijker te vliegen is dan de NE Pro.
De zender geeft voor mij al genoeg uitdaging om te onderzoeken hoe dit in zijn werk gaat en hoe ik alles in moet stellen evenals de blades op de EVO heli. Deze dienen vrij te bewegen en moet ik volgens mij ook niet strakker aandraaien.
Ik dacht te menen vanavond al mijn eerste hover te kunnen uitvoeren.
Alleen werd ik gewezen op een eventuele trainingskruis die ik uiteraard hier niet bij heb gekocht. Dacht zelf te menen dat ik wel zonder zou moeten maar waarschijnlijk niet. Ik denk namenlijk ook niet dat ik moet gaan starten zonder een trainingskruis? Ik hoor wel naar de ervaringen.
Ik post hier alvast een 3-tal foto's van mi jn nieuwe aanwinst, diemij waarschijnlijk nog veel stress en fun gaat brengen.
Laatst bewerkt door een moderator: