Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooi, je hebt de maiden flight overleeftInderdaad is in een vierkantje hoveren moeilijk en is de tuin al snel te klein.. Gisteren zijn hier de dahlia's onthoofd.. Hij maakte een landing vlak bij de schutting precies in de bloemen. Rats,... weg bloemen
![]()
Blij dat jullie mij hier op de hoogte houden van de vorderingen dan weet ik wat mij te wachten staat als ik de Solo Pro onder de knie heb![]()
Wil je 45 flybar of 90 graden flybar of wil je juist flybarless. Je kan ook uiteraard richting CP en simmen.
Een 45 graden flybar is veel stabieler. Hij gaat zichzelf steeds weer proberen in een stabiele hover te krijgen. Een 90 graden en flybarless doen dit niet. Die vliegen zoals een CP vliegt. Dus je moet constant stickinput geven om de heli stabiel te houden.
Waarom dan niet gelijk een CP zou je denken. Een 90 graden cq flybarless hebben een lagere headspeed en zijn minder complex. Dus minder schade bij een crash. De flybarless zelfs nog iets minder kans door het ontbreken van een flybar.
Verder moet een CP echt goed afgesteld worden. Een 90 graden of flybarless heeft niet meer afstelling nodig dan een 45 graden flybar heli..
45 graden
![]()
90 graden
![]()
Kijk daar wordt ik weer een stuk wijzer van, bedankt beide voor de uitleg.
Vanmorgen ben ik voor het eerst met de heli op een veldje wezen vliegen..
Nu wordt je nog wijzer en straks ga je veel twijfelen. Zie je, je stelt één vraag en krijgt ook zeker antwoord![]()
Gefeliciteerd met je maiden century flightIk had ook niet kunnen wachten op zo'n trainingssetje
![]()
Trouwens vallen mijn mSR en 120SR ook om als je voorzichtig het gas opent. Denk niet dat dit specifiek voor FBL is. Even gas erop en in de lucht meteen corrigeren. Pas in de lucht werkt de gyro zoals bedoeld.
Spannend vluchtje van 5 minuten.
Het heli vliegen vergt niet even oefenen maar even langer oefenen.
Ik denk niet dat ik deze beest zo snel getemd heb als de Pro![]()
Toch leuk om te lezen ondanks al jouw zweetHet is ongeveer het zelfde verhaal als dat van mij een paar jaar terug toen ik mezelf probeerde te leren vliegen met zelf gebouwde vliegtuigen. Toen ook veel gezweet maar ook ontzettend heel veel lol gehad samen met mij schoonvader.
We hebben in bomen gehangen op daken en balkons geland (zelfs meerde malen en we werden daarom ook de balkonvliegers genoemd)
Ik kijk er nog met veel plezier op terug en ik weet zeker dat jij dat ook gaat doen![]()
Maar btw bij dit soort dingen twijfel ik meestal niet teveel, ik schaf gewoon wat aan en als het niet lukt dan wordt het gewoon weer iets anders. De wereld vergaat namelijk niet als je bij dit soort dingen een verkeerde keuze maakt.