EVO 180 SE Flybarless

Lijkt wel het scherm van zo'n Chinese iPhone-kloon. Vind het er maar goedkoop uitzien, enne touchscreen voor een zender??... als er een mug op gaat zitten stort je helie neer :D

Over een paar jaar hebben alle zender touchscreen. Kwestie van evolutie. Mensen wennen er ook steeds meer aan door de smartphones en tablets. Ik vind het wel een mooie ontwikkeling.

Ben ik er gelukkig mooi op tijd bij. Denk niet da tik hierna nog een Robbe/Walkera of Evo neem.
Zal meer in de buurt komen van KDS/T-Rex of Blade.

Net op tijd gekocht dus:D
Geen Bleet ! ;)
KDS of T-Rex...... hmmmm in jouw geval zou ik dan lekker voor de KDS SV RTF gaan, de Rex moet je helemaal opbouwen.
Houd wel rekening mee dat de swash servo's ruk zijn van de KDS en dat je daar echt andere op moet zetten, komt minimaal dus nog wel 40 tientjes bij ;)
Hmmm... ga van het weekend mijn net binnengekomen Rex opbouwen! :p

Haha inderdaad. Als Apple zich hiermee gaat bemoeien dan hebben we allemaal een helicopter die met een honkbalknuppel nog niet uit de lucht is te slaan... oftewel het werkt ;)

En je vluchtgegevens kun je waarschijnlijk via iTunes uitlezen :) Ik ben ook erg blij met m'n iphone trouwens.. Meest fijne telefoon die ik tot nu toe heb gehad..

Gaat zo snel. De ontwikkelingen zijn bijna niet meer te volgen:D

Ben nu net bezig met ClearVieuwRc Simulator.
Wat is dit anders dan die gratis sims. Is niet te vergelijken.
Nu maar goed bestuderen hoe alles in te stellen en hoe ik de heli nu eens goed kan trimmen en hoveren. Dit is wel een oplossing hoor, de sim:yes:

Vandaag mijn tailrotor binnengekregen van RCVliegshop.
Even vergeleken met de Evo en schijnt hetzelfde te zijn.
Weet iemand ook hoe ik deze kan vervangen?
Lijkt met een pennentje erop geschoven te zitten maar ben bang als ik de tailrotor verwijder dat ik het pennetje kapot trek.
Is er een tip om deze fatsoenlijk eraf te krijgen.

Hopend dat ik vandaag toe kom aan het vliegen, aangezien ik vanmiddag weer weg moet.
Trainingskruis inelkaar zetten en tailrotor en hopen dat het weer mee gaat zitten als ik tijd heb om de Evo nog eens de lucht in te vliegen:D

Bij mijn Walkera zit de rotor op een pen geschoven.. Aan de achterkant vallen dan twee plastic palletjes in de motor..

full

full

Hier tweetal foto's van de tailrotor en hoe deze zijn bevestigd.
Ik weet niet of deze foto's een goede indruk geven.
In principe is het volgens mij een plastic kokertje waar een metalen stiftje doorheen zit waar de tailrotor aan zit geschoven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mmm, dat is anders dan bij mijn kleine tailrotor... Maar als je de spare bij je hebt moet je toch kunnen zien hoe e.e.a. moet?

Ja, de spare heeft een gaatje met een uitstaand randje. Ik ben meer bang dat ik het één en adner kapot trek. Wellicht moet ik iets tegenhouden of dat ik de tail zelf even open moet schroeven, achterzijde dus. Wellicht dat deze er dan makkelijker uitglijdt. Zit ook nog met de tandwiel die erachter op zit.

Ondertussen wacht ik even af. Wellicht dat er nog iemand langskomt anders stuur ik Gerard wel een PB:D

Moet toch het trainingskruis in elaar zetten.

Als je het weet is het waarschijnlijk simpel.. Maar inderdaad zou ik niet zomaar wat doen.. Misschien even googlen op de Walkera tegenhanger + tailrotor??

Ja, de spare heeft een gaatje met een uitstaand randje. Ik ben meer bang dat ik het één en adner kapot trek. Wellicht moet ik iets tegenhouden of dat ik de tail zelf even open moet schroeven, achterzijde dus. Wellicht dat deze er dan makkelijker uitglijdt. Zit ook nog met de tandwiel die erachter op zit.

Ondertussen wacht ik even af. Wellicht dat er nog iemand langskomt anders stuur ik Gerard wel een PB:D

Moet toch het trainingskruis in elaar zetten.

Hier heb ik misschien iets gevonden. Wellicht de tail uitelkaar schroeven om de rotor te vervangen en gelijk deze mod toe passen.

post_old.gif
22 april 2011, 16:55 #4 (permalink) xxsanderxx

Leeftijd: 29

Hey Johan.

hier de mod die ik heb gedaan.
de tandwieltjes schijnen best snel te slijten.
dus heb ik even gekeken waardoor dit zou kunnen komen.
nou best simpel.
er zit redelijk veel zijwaartse spelling in.
waardoor de tanden uitelkaar gaan en zo weinig tand op tand hebben.
een ringetje van 5mm uitwendig en 3mm inwendig en 0,2mm dik is de oplossing. dit is een standaart ringetje en bijna overal wel verkrijgbaar in de hobbyshop.
even een fototje.

gr Sander.

Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 845x634 en 141KB.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back