EVO 180 SE Flybarless

Ik heb voor je gezocht op Google maar kan niks vinden. Tís toch eigenlijk een Walkera V200D02??

Deze lijkt er gewoon opgeschoven te zitten. Maar het probleem is dus de oude verwijderen zonder het pinnetje te slopen? Met een dun staafje de pin tegenhouden en de rotor eraf trekken? Bij het monteren van de rotor, aangezien het een geribbelde pin is, deze er recht opzetten dus niet draaien.

Met een tangetje heel voorzichtig trekken aan de oude rotor? Eventueel met een ander tangetje de pin vasthouden??

Sorry, dit topic ff niet meer gevolgd, het oude tail rotortje kun je gewoon het beste met een kniptang via de lengte richting doorknippen ;)
In het begin ook enorm lopen klooien hiermee, hahahahh :D

Had je maar een PB moeten sturen Peet :-P

Sorry, dit topic ff niet meer gevolgd, het oude tail rotortje kun je gewoon het beste met een kniptang via de lengte richting doorknippen ;)
In het begin ook enorm lopen klooien hiermee, hahahahh :D

Had je maar een PB moeten sturen Peet :-P

Hey Gerard,

Ik zat ondertussen ook te denken om de bovenstaande mod toe te passen maar weet niet echt of dat een noodzaak moet zijn en of de speling uit mijn tail al is verwijderd. Wellicht hoort die speling er ook in en hoort er geeneens een ringetje hier tussen te zitten, anders hadden ze het wel gedaan.

Wanneer ik de oude tail doorknip kan ik gewoon de nieuwe erom heen schuiv en neem ik aan? Als ik deze erom heen zou kunnen schuiven zou ik de oude eraf moeten schuiven, of klinkt dat niet logisch:D

Hey Gerard,
Wanneer ik de oude tail doorknip kan ik gewoon de nieuwe erom heen schuiv en neem ik aan? Als ik deze erom heen zou kunnen schuiven zou ik de oude eraf moeten schuiven, of klinkt dat niet logisch:D
Ja ik knipte het plastic er gewoon helemaal af in de richting met het asje mee.
Om hem er weer op te zetten (ook een lekker klusje om zonder de bladen te beschadigen te doen ;)) gebruikte ik altijd een grip tang en een doekje.
Schuif de rotor er een stukje op de as,doekje om de staart en nieuwe rotor asje, griptang afstellen dat je niet door kunt schieten en dan flink maar voorzichtig knijpen.
Een rotor wisselen doe je (als je het een paar keer gedaan hebt) binnen 30 seconden.

Over het slijten van de tandwielen in het achter rotor huis, als je ze NIET smeert gaan ze erg lang mee.
In de tijd dat ik de 180D en de V200 heb gehad, heb ik in al die tijd, nooit het tandwielsetje hoeven te vervangen.

Succes man!

Laatst bewerkt:
Bij het vervangen van een tailrotor dien ik een nieuw asje erbij te moneteren? Moet ik die ook nog bestellen:(

Griptang heb ik niet eens. Wellicht te doen met een waterpomptang of een combinatietang.

Hoe groter de heli des te meer gereedschap je nodig hebt en spare parts.
Ik zal eens kijken hoe ik dit oplos.
Succes heb ik wel even nodig dan.:D

Pfff, gelukkig maar, is nu nog om te lachen:D
Als ik straks nog bezig ben en het lukt niet is het om te janken :schrik:

Zal het voorzichtig proberen te vervangen.

Hoe groter de heli des te meer gereedschap je nodig hebt en spare parts.
Ik zal eens kijken hoe ik dit oplos.
Succes heb ik wel even nodig dan.:D
Geloof me, als je een CP gaat vliegen, denk je in eens: wow wat zitten de FP heli's lekker simpel in elkaar.
Maar dat heb jij nu ook al, in het begin vond je de NESP nog geavanceerd, dat heb je nu ook al niet meer, toch? ;)

Als je een andere tang gebruikt gewoon opletten dat je niet doorschiet, want dan loopt tegen het huis aan en dan moet je hem er weer afhalen.
Je kunt er ook iets duns tussen doen wat je naderhand weer weg kan halen ;)

Ga je vanavond nog vliegen BTW?

Geloof me, als je een CP gaat vliegen, denk je in eens: wow wat zitten de FP heli's lekker simpel in elkaar.
Maar dat heb jij nu ook al, in het begin vond je de NESP nog geavanceerd, dat heb je nu ook al niet meer, toch? ;)

Als je een andere tang gebruikt gewoon opletten dat je niet doorschiet, want dan loopt tegen het huis aan en dan moet je hem er weer afhalen.
Je kunt er ook iets duns tussen doen wat je naderhand weer weg kan halen ;)

Ga je vanavond nog vliegen BTW?

Zo is het maar net. De Pro kent voor mij geen geheimen meer:D
Het is ook een kwestie van durven en niet te bang zijn maar wel alles met beleid.
CP is inderdaad een heel ander verhaal maar eens mee wachten totdat ik de Evo goed ken.

Het vliegen voor vandaag/vanavond ligt aan de weersomstandigheden en of ik de tail heb vervangen. Ben nu druk bezig en heb de tail uitelkaar liggen. Zo leer ik de heli ook kennen. Gewoon een kwestie van losschroeven en straks weer hopen dat ik deze vast kan schroeven.
Heb nog een paar kleine bloemetjes en grasstukje verwijderd:D
Maar goed dat ik hier nu even mee bezig ben.

Ik hoop er wel op dat ik de Evo nog kan vliegen, ik bedoel in de lucht kan houden en dichtbij mij kan behouden. Het hoveren:D LOL

Heb je al een antwoord gekregen op je vraag > hoveren:D

Was het even zat met de tailrotor. Heb deze aan gort geknipt. Dus hij is eraf. Niet altijd alles met beleid, soms noodzaak om het advies op te volgen en knippen gaan. Was maar één knip voor nodig en de tailrotor lag door midden:D

Hopen dat ik de nieuwe er zonder brokken eromheen krijg. Let's hope so

Laatst bewerkt:
Hahahahahha :D
Ja ik ga het vanavond eens proberen, ik neem de Esky Co-Comanche van mijn zoon vanavond mee en ga het toch eens proberen, ff kijken of ik dat ook kan ! ;)

Jer wilt toch niet vertellen dat je zo maar een eind weg vliegt zonder ooit een keer te hebben gehoverd????:confused::confused::confused:

Jij vliegt al een groot kreng waar ik nog niet eens aan begin en dan niet hoveren?
Hou je me voor de gek:D:D

Het betreft zo'n verekte ribbelasje te zijn en het rotortje heeft een holle buis die net kleiner is dan het asje. Waarschijnlijk moeten die ribbetjes zichzelf in zien te klemmen in het rotorhuisje. Potver.......nu moet ik mijn kalmte bewaren, anders komt het niet goed. 1,2,3,4,5,6,7,8,9........en we zijn weer rustig:D

We gaan maar weer even door met prutsen.
Als ik straks helemaal niet meer reageer, heb ik de hele tail vernield en ben ik niet meer aanspreekbaar:D
We houden het positief.

Heb net een aantal zandkuimetjes verwijderd.
Hierdoor gaat er ook wat vet mee. Zou ik weer een beetje vasaline moeten gebruiken of mij er geen ene .......... van aantrekken en proberen rotortje erop te zetten en weer inelkaar schroeven:D

Net weer een poging gedaan, 1,2,3,4,5,6,7,8,9.... ben weer rustig.
Dat ding zit echt strak en als ik ernaar kijk zal hij waarschijnlijk niet uitzichzelf erop schuiven. Hmmmm, denknen welke middelen ik kan gebruiken.

Laatst bewerkt:
Jer wilt toch niet vertellen dat je zo maar een eind weg vliegt zonder ooit een keer te hebben gehoverd????:confused::confused::confused:

Jij vliegt al een groot kreng waar ik nog niet eens aan begin en dan niet hoveren?
Hou je me voor de gek:D:D
OK, OK, ik zal eerlijk zijn, in het begin (met de ufly) heb ik tail in gehovered, side in en nose in gewoon tijdens een vlucht (zie ook de filmpjes van Ufly), maar ik ga niet echt een hele lipo leeghoveren, en als het moet kan ik het wel, maar vind er eigenlijk geen bips aan ;)
Ben nu geobsedeerd om zsm de KDS inverted te trekken, maar ik weet niet of mijn motor dat trekt..... ik zit dus in een vreselijk dubio...

OK, OK, ik zal eerlijk zijn, in het begin (met de ufly) heb ik tail in gehovered, side in en nose in gewoon tijdens een vlucht (zie ook de filmpjes van Ufly), maar ik ga niet echt een hele lipo leeghoveren, en als het moet kan ik het wel, maar vind er eigenlijk geen bips aan ;)
Ben nu geobsedeerd om zsm de KDS inverted te trekken, maar ik weet niet of mijn motor dat trekt..... ik zit dus in een vreselijk dubio...

Zit de hobby in het heli vliegen ook niet een beetje verbonden met het sleutelen:D Als het niet lukt ben je toch bezig met je hobby; de heli:D

Weet je niet iemand die deze heli in zijn bezit heeft met dezelfde motor en die jou kan vertellen of het werkt? Misschien via you tube filmpjes?
Ik zou denken dat het moet lukken, daar zijn ze voor gemaakt toch?

Pobeer het asje op een kartonnetje te houden en met de duim het rotortje erin te duwen. Doet een beetje zeer maar het ismm werk.
Eens zien of ik hier iets anders voor heb

Zit de hobby in het heli vliegen ook niet een beetje verbonden met het sleutelen:D Als het niet lukt ben je toch bezig met je hobby; de heli:D

Weet je niet iemand die deze heli in zijn bezit heeft met dezelfde motor en die jou kan vertellen of het werkt? Misschien via you tube filmpjes?
Ik zou denken dat het moet lukken, daar zijn ze voor gemaakt toch?
Het hebben van veel spares is essentieel, zeker bij een CP, gewoonweg om dingen uit te sluiten.
Laatst waren we met mijn heli bezig, twee volle dagen aan gesleuteld en de heli ging steeds slechter vliegen, ik had gelukkig een nieuwe gyro besteld, blijkt gewoon dat de oude gyro langzaam maar zeker kapot aan het gaan was, nieuwe erop en hij vloog meteen weer lekker!
Als ik die nieuwe gyro op de plank had liggen had me dat een hoop gezeik bespaard, en meteen die erop gezet.

Tja, weet je het ding is niet nieuw, heb hem geruild met een NESP ;)
Weet niet in hoeverre de motor nog goed is, heb in HK al een nieuwe en iets sterkere motor besteld maar duurt minimaal nog wel een week eer die hier is.
En de Rex is nog nie klaar, sterker nog, begin morgen pas met bouwen, en met die moet het op zeker wel lukken.

Zit je tail al weer in elkaar?

De Tail heb ik weer inelkaar en ben bezig met het trainingskruis.
Deze heb ik ook reeds klaar maar moet even een voorbeeld zien hoe ik deze aan het landingsgestel vastmaak. Doe ik met ty-reps.
Wanneer ik de heli op het landingsgestel plaats, lijkt mij dat de heli scheef komt te staan het de tail naar beneden en de nose omhoog. lijkt mij niet de bedoeling te zijn. Zal even zoeken naar een foto hoe en wat verder:D

Ik heb een waterpomptang gebruikt en wc papaier dubbelgevouwen om het rotortje en het asje niet te beschadigen. Ging goed.
Volgende keer, eraf knippen en met de waterpomptang erop knijpen en kan binnen een aantal sec gepiept zijn.:D

De heli moet zelf met het landingsgestel op de grond blijven staan en daardoorheen het traiingskruis, dat heb ik middels ondervonden.
Alleen tilt het trainingskruis mijn heli omhoog.

Dit is de trainingskruis die ik gebruik. Heb zelf pingpongballen hiervoor gebruikt maar dat is het probleem niet, werkt ook erg goed.
Wellicht eerst vastzetten met ty-reps. Misschien dat het helpt of de carbonstaafjes moeten nog een beetje doorbuigen en dat ik de heli nog even zo laat staan.

Nu ben ik wel verplicht om de lipo te plaatsen door de capony eraf te halen. Kan met het landingsgestel niet meer bij het klepje.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back