EVO 180 SE Flybarless

Ik heb het tandwiel kunnen vervangen en de nieuwe zit er weer op.
Was even knoeien maar het pennetje eruit kunnen krijgen met een dunne spijker en een waterpomptang en met een punttangetje het staafje eruit kunnen trekken.

@Gerard, net te laat gelezen, het nieuiwe pennetje zit er alweer in.:D

Nu vanavond weer even buiten geprobeerd te vliegen en geluid was weer mooi. Wat een aantal tandjes in een tandwiel niet kunnen doen. Is dan net of een asje kapot is.

Nu net weer buiten gevlogen en valt mij nu één ding op.
Voor het eerst wou ik even een aardig tempo naar voren vliegen maar halverwege ging de heli uitzichzelf weer naar achteren.
Wanneer ik rudder naar voren breng, heli vliegt naar voren, gaat de neus naar beneden. Halverwegen deze vlucht naar voren ging de heli uitzichzelf corrigeren en kwam de tail naar beneden en ging in een vaart naar achteren.
Wie o wie weet waar het probleem zit?

Uiteraard bij het vervangen van het tandwiel moest ik de stekkertjes van de ontvanger, waar volgens mij ook de gyro stabilisator bijn in zit.... 4 in 1 ontvanger? Dacht wel te menen dat ik de stekkertjes weer goed gemonteerd heb. Voor de rest doet de heli wel aales wat je hem opdraagt.
Zit er een fout in de trim, gyro, receiver?
V200D02-Z-06.JPG

Deze ontvanger is van sander die deze ook geplaatst had in dit topci.
Bovenstaande gele heb ik in de Evo.
Onderstaande instellingen zijn dus ook niet van mijn Evo, die van mij zijn nog standaard ingesteld vanuit de fabriek
robbearrowplus028.jpg

Elev/ail ext vanavond nog een beetje bijgesteld naar boven en nog even gevlogen. kon niet goed waarnemen of dit nu heeft geholpen aangezien de wind erbij kwam kijken. Welliwaar goed te vliegen in de wind, is wel even oppassen want is bloedsnel. Net dan toch maar weer deze instelling teruggebracht zoals die was en deze instelling kun je wel vergelijken met de blauwe receiver die bovenstaand op de foto staat.

Hoop dat iemand weet wat het probleem kan zijn, is wel even schrikken als je vooruit wilt vliegen en de heli corrigeert zichzelf en vliegt weer achteruit:(

Dit is weer iets waar je wakker van kan liggen

Ha Peet,

Niet wakker van liggen, tenzij er een hele mooie vrouw naast je ligt ;)

Even back to basic:
Toen je je lipo aan koppelde stond de heli toen vlak en bewoog je de heli niet per ongeluk? deze heli is daar onwijs gevoelig voor.
Tip: neem altijd even een foto, als je iets ingewikkelds gaat demonteren.
Om de draadjes te controleren moet je even een Walkera v200d02 googlen op de plaatjes en kun je zien hoe de stekkertjes gemonteerd zitten.
Als laatste zou ik zeggen check de Elev. stand op je 3 assen gyro, per ongeluk verschoven?

Laat meer even weten of het gelukt is!

PS Vanavond maiden gehad van TRexie!
Man wat is dit een fel scheurijzer, stuurt als een scheermes en wil alleen maar harder en meer :D
Kan nu de heli door de bochten trekken in een bijna hoek van 90 graden, kicken! :yes:
Totaal andere heli dan de KDS!

Laatst bewerkt:
Ha Peet,

Niet wakker van liggen, tenzij er een hele mooie vrouw naast je ligt ;)

Even back to basic:
Toen je je lipo aan koppelde stond de heli toen vlak en bewoog je de heli niet per ongeluk? deze heli is daar onwijs gevoelig voor.
Tip: neem altijd even een foto, als je niet van iets ingewikkelds als je dit gaat demonteren.
Om de draadjes te controleren moet je even een Walkera v200d02 googlen op de plaatjes en kun je zien hoe de stekkertjes gemonteerd zitten.
Als laatste zou ik zeggen check de Elev. stand op je 3 assen gyro, per ongeluk verschoven?

Laat meer even weten of het gelukt is!

PS Vanavond maiden gehad van TRexie!
Man wat is dit een fel scheurijzer, stuurt als een scheermes en wil alleen maar harder en meer :D
Kan nu de heli door de bochten trekken in een bijna hoek van 90 graden, kicken! :yes:
Totaal andere heli dan de KDS!

Hey Gerard, blij dat jij er weer bent:D

Ik zou eerder wakker blijven als er meerdere mooie vrouwen naast mij liggen;)

Ik had de Heli vlak op de grond met de blades naar voren gericht zodat het landingsgestel vlak op de grond staan. Bij het opstijgen beetje bij corrigeren, dan wil deze soms nog weleens naar een kant opwippen.

Ik had de draadje gemerkt met een stift en zo ook weer gemonteerd en alles doet het. Wanneer ik de draadjes verkeerd zou monteren zou je dit toch moeten merken bij het vliegen? Iets doet het niet of draait de verkeerde richting op?
Weet ook niet of ik één stekkertje verkeerd om heb geplaatst, gedraaid bedoel ik dan maar dat past volgens mij toch ook weer niet?
Had ook al een gegoogeld maar tot op heden nog niet een mooie foto gevonden hoe de stekkertjes te verbinden.

Elev stand op de 3 assen gyro en verschoven???
Wel duidelijk dat ik hier nog geen kaas van heb gegeten.
Is dat bij de blauwe receiver de 2e van boven?
Die staat bij mij horizontaal gericht zoals deze uit de fabrieksstand komt.
Wil anders wel even een foto hiervan maken?

Heb je trouwens deze maiden opgenomen?
Ben wel nieuwschierig geworden. Heb weleens filmpjes gezien van deze acties maar heel anders dan wanneer je het zelf ervaart.
Ik zit er zelf ook over na te denken om in de winter een zelfbouw TRex 450-500 te nemen. Zelf in elkaar bouwen en weet je gelijk hoe de heli in elkaar steekt en is ook makkelijker mbt reperaties.

Onderstaande is mijn receiver/ontvanger met de instellingen zoals deze uit de fabriek is gekomen. Weet echter niet of er iets een keer is verschoven

full

Ps heb de draadjes en stekkertjes even vergeleken op een andere site met de Walkera. Zoals het eruit ziet heb ik de stekkertjes goed vastgezet. Komt idem dito over en zijn ook exact dezelfde draadjes, daar kan het dus niet aan liggen.

Laatst bewerkt door een moderator:
ay73830.jpg

Bovenstaand plaatje heb ik van een andere site geplukt.
Deze instellingen staan anders dan ik ze heb staan vanuit de fabriek.
Nu weet ik niet of ik deze kwakkeloos moet overnemen of een andere instelling moet nalopen?

Gek... het eerste wat ik deed was spelen met die 3 assen gyro potmetertjes om hem naar mijn vlieg stijl in te stellen, ze zitten er niet voor niets op he? ;)
Tuurlijk moet je daarmee gaan spelen, je hebt de heli nu al weken, ga er mee rommelen /afstellen.:yes:
En lees je handleiding eens door, daar staat het als het goed is prima in beschreven, ken uw heli! ;)
Ik heb het ook wel eens gehad, dat ie even minder in gesteld moest worden, dan voorheen, vaag maar waar.

Ik denk dat de draadjes wel goed zitten, ik heb ze nog nooit verkeerd gemonteerd dus ik weet ook niet het resultaat er van, maar ik zou het niet zo maar even uitproberen, walkera elektronica is erg gevoelig!
Staat de swash ook mooi recht als ie op de grond staat?

Nee sorry, even niet gefilmd, moet ik altijd een pet met een camera er op opzetten, en had ik even geen zin in, bovendien was het al schemerig en dan is het filmpje zo ie zo crap, maar je houd er wel 1 te goed ;)
TRexen zijn er alleen maar in zelfbouw pakket te koop, weinig keus dus :yes:

Succes en ik hoor het wel!

Denk dat jij wat meer risico's durft te nemen dan ik dat doe.
Het is eigenlijk hetzelfde wanneer je een paar keer gecrasht bent en het één en ander hebt vervangen durf je ook meer voluit te gaan, heel gek is dat. Net of je de nieuwigheid wilt bewaren.
Ik ben ook gauw bang dat ik te snel iets verkeerd doe waardoor het één en ander goed is ontregeld.

Handleiding kom je ook niet echt verder mee. Geeft alleen weer welke je reverse moet zetten. Vind het een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg maar zal mijn best nog eens doen op de handleiding:D

Ook maar eens proberen of een andere instelling beter bevalt. Denk dat ik eerst maar eens moet beginnen bij de elev/aile ext. Deze heeft volgens mij te maken tot in hoever de heli zichzelf stabiliseerd. Vanavond alwel even geprobeerd om deze te verstellen maar merk onder het vliegen dat de heli af en toe eens een stootje geeft. Net of de gyro's zichzelf bijstellen?

Zo doe je dat, een pet met een camera:D En ik maar vragen of mijn vrouw even wilt filmen. Wellicht een zender te koop met ingebouwde camera;)

Nogmaal thanks

De manuals van Walkera zijn de meest bedroevende manuals die ik ooit in m'n leven ben tegengekomen. Daar kan ik zelf dus ook helemaal niks mee..

Met handleiding ben ik al net zo ver als zonder de handleiding.
Walkera kan wel een hele beschrijving geven wat nergens over gaat en deze wel te comprimeren valt naar een kwart van de pagina.
Krijg je 3 boekjes bijgeleverd waar allemaal hetzelfde instaat.
Met sommige instellingen wordt er wel omschreven wat het is maar niet wat het doet, dat zou wel fijn zijn om te weten.
Of ik lees er te snel overheen dat ik niet het geduld daarvoor kan opbrengen:D

Nee, ik heb hetzelfde. Tís een opsomming van waar de knopjes zitten. Maar geen uitleg wat het doet.. En bij mij hebben ze die opsomming in twee boekjes gestopt.

Dan zelf maar op onderzoek uit zoals Gerard beschrijft. Even een fotootje extra maken als back-up.
Dan hopen dat ik normaal vooruit kan vliegen zonder dat deze zichzelf corrigeert en weer achteruit gaat.
Schrok mij kapot voor de eerste keer.
Bijna tegen de boom geklapt door deze grap en daar zit ik niet op te wachten.

Ha Peet,
Zelf onderzoeken, testen en afstellen is het beste.
Maar als die paar knopjes al een probleem geven, hoe moet dat dan met straks met een 450?
En nee, voor de afstellingen van een CP zit al helemaal geen handleiding bij... dat wordt nog wat.... ;)
Alleen op een fatsoenlijke gyro, heb je al 20 keer meer afstellingen dan op deze 4in1 van walkera, en het grappige is, dat het afstellen er van geen fabrieks settings bij zitten, dat zul je echt op gevoel en zelf moeten doen!
Dan heb ik het nog niet eens over het afstellen van de kop, staart, ESC en zender.
Daarom adviseer ik je echt om ook zelf eens wat uit te proberen, op je gevoel af te gaan, en hem in te stellen zodat jij er het lekkerste mee kan vliegen.
Als dit niet wil lukken, geloof me, begin dan niet aan een CP heli, dat wordt een grote frustratie, en koop iig een RTF set en geen zelfbouw!
Nu heb je wel de mazzel dat Stef vlakbij woont ! :D
Peet, you know me, ik wil je niet afbranden, maar gewoon helpen :yes:

Doe es ff normaal. Hij vraagt toch alleen wat die gyro doet. Geef dan normaal antwoord of zeg ff lekker helemaal niks. Hier help je helemaal niemand mee.

Doe es ff normaal. Hij vraagt toch alleen wat die gyro doet. Geef dan normaal antwoord of zeg ff lekker helemaal niks. Hier help je helemaal niemand mee.
Snap echt niet waar jij je mee bemoeit, Peet is echt zelf wel mans genoeg om te zeggen wat hij vind of niet!

Ha Peet,
Zelf onderzoeken, testen en afstellen is het beste.
Maar als die paar knopjes al een probleem geven, hoe moet dat dan met straks met een 450?
En nee, voor de afstellingen van een CP zit al helemaal geen handleiding bij... dat wordt nog wat.... ;)
Alleen op een fatsoenlijke gyro, heb je al 20 keer meer afstellingen dan op deze 4in1 van walkera, en het grappige is, dat het afstellen er van geen fabrieks settings bij zitten, dat zul je echt op gevoel en zelf moeten doen!
Dan heb ik het nog niet eens over het afstellen van de kop, staart, ESC en zender.
Daarom adviseer ik je echt om ook zelf eens wat uit te proberen, op je gevoel af te gaan, en hem in te stellen zodat jij er het lekkerste mee kan vliegen.
Als dit niet wil lukken, geloof me, begin dan niet aan een CP heli, dat wordt een grote frustratie, en koop iig een RTF set en geen zelfbouw!
Nu heb je wel de mazzel dat Stef vlakbij woont ! :D
Peet, you know me, ik wil je niet afbranden, maar gewoon helpen :yes:

Hey Gerard,
Ik geloof dat de mensen die hier komen, het forum lezen en hierop reageren enkel willen helpen en goede bedoelingen hebben:D.
Ik ben dan ook niet van mening dat je mij zozeer wilt afbranden en ik kan ook begrijpen dat degene die willen helpen gefrustreerd raken door de simpele instellingen die ze zelf wel beheersen. Tevens hierbij vermeld dat het ook frustrerend kan zijn om geen passend advies te kunnen geven in sommige situaties en dat je uit goede bedoelingen soms iemand probeerd te prikkelen om zelf het één en ander uit te zoeken. Wellicht heb ik dat ook nodig en niet te bang zijn om iets uit te proberen.

Dit is nu dan ook het punt waarom ik het even rustig aan ga doen en niet te snel over wil stappen naar een CP heli. Dit zou mij alleen maar gaan frustreren opdat je niet bij elke wisse wasje advies kan krijgen daar het soms te ingewikkeld ligt. Ik heb ook overwogen om een RTF heli aan te schaffen. Ik zit dan enkel met het probleem dat zich voor doet wanneer de heli zal crashen en ik het één en ander moet afstellen en vervangen. Ik heb dan nog helemaal geen kaas gegeten van de instellingsmogelijkheden van een heli van dit calliber.
Juist door een zelfbouw kit te kopen zal ik gedwongen worden om het één en ander zelf te verwezenlijken en leer ik de heli beter kennen wat volgens mij ook een must is wil je leren heli vliegen. Mocht het met de zelfbouw al niet eens lukken heb ik in iedergeval al een aanbieding van Stef die mij wilt helpen:D Of deze aanbieding dan nog geldt zie ik dan vanzelf wel en anders is een vliegclub snel te vinden;)

Tevens ik heb ik you tube al een filmpje ondekt die mij laat zien welke mogelijkheden zijn mbt het instellen en wat de heli doet.
Wellicht dit te verduidelijken zal ik hier een link plaatsen. misschien heeft een ander hier ook nog iets aan, mocht diegene hier al komen en dit topci lezen:D

aWn53CipURU[/media] - ‪Walkera V200D02 Beginners Guide - Part 2‬‏

Maar terugkomend op het probleem. Ik heb even rondgevraagd. Je kunt het beste even de volgende stappen proberen.

1. Check of de gyro goed vast zit. Als deze namelijk vrij kan bewegen krijg je allerlei rare effecten tijdens het vliegen.
2. Het probleem zoals jij beschrijft doet zich voor als je van voren naar achteren beweegt toch?? Het is de elev gain die dat regelt. Je kunt deze met piepkleine stapjes regelen en steeds kijken of het probleem minder wordt of verdwijnt. Als de staart ook wiebelt (op en neer!! Dus niet van links naar rechts!!) in hover zou ik hem in kleine stapjes minnen. Als de staart superstrak staat zou je kunnen proberen te plussen. Maar steeds echt in hele kleine stapjes en kijken wat er gebeurd. Net zolang tot hij vliegt zoals je wilt.

Snap echt niet waar jij je mee bemoeit, Peet is echt zelf wel mans genoeg om te zeggen wat hij vind of niet!

Dat komt omdat je een snoever bent die in januari 2011 nog vroeg om een dik boekwerk voor de Solo Pro.

[101208] nine-eagles-solo-pro-54

En dat is irritant. Help gewoon of hou je mond. Tís allemaal een leerproces en vragen staat vrij. Dus jouw houding is not done..

Back