EVO 180 SE Flybarless

Probeer even een codec pack te installeren en kijk of je dan wel geluid hebt..

Free-Codecs.com : Download K-Lite Codec Pack 7.1.0 FULL, K-Lite Codec Pack 7.1.0 STANDARD, K-Lite Codec Pack 7.1.0 BASIC : K-Lite Codec Pack is a collection of codecs and related tools

Pak de full version. Na installatie vraagt hij of je e.e.a. wilt configgen maar dat kun je gewoon negeren..

Zal ik straks even doen, kids ophalen van school.
Zou deze codec dan ook werken wanneer ik de camera op de computer aansluit voor Vista?
Vorige XP computer kon ik hier prima mee overweg en had ik geen problemen om de films te bewerken.

Je kunt de codecs op beide PC's installen.. Sowieso handig om te hebben.. Of het je geluid gaat geven met de JVC kan ik niet garanderen. Maar dit is de eerste logische stap.. Lukt het dan nog niet zoeken we gewoon verder ;)

Vanavond reserve blades op de Evo gezet, beide maar even tegelijkertijd.
Vanavond ook lekker windstil weer en maar weer even naar buiten na mijn laatste crash. Dit keer maar even zonder videocamera om mij niet nerveuser te maken zodat ik weer zou kunnen crashen.
Ik moet zeggen het is uitzonderlijk goed gegaan, het weer heeft ook een handje geholpen natuurlijk en ik kon daardoor tail-in en nose-in hoveren.
Nadat dit goed is gegaan ben ik vooruit gaan vliegen en achterwaarts weer terug, even landen en op adem komen. Nadat dit zonder moeite is verlopen ben ik de heli een beetje uit gaan laten als een hondje.
Bedoel ik meer de heli op te stijgen en in hover plaatsen, ik ernaast en naar voren vliegen waarbij ik daarnaast mee ben gaan lopen en met behulp van de throttle stick om zijn eigen as gedraais en weer terug gelopen naar mijn landingsplek. Dit heb ik in totaal drie keer gedaan zonder problemen.
Zodoende ben ik verder gaan experimenteren en probeerde ik te blijven staan en wederom de heli in hover stand houden en naar voren vliegen, om zijn eigen as en zo proberen weer terug te vliegen. Met een grotere heli in spiegelbeeld denken is toch wat spannender dan de Pro en was ik toch even benauwd de Evo te verliezen en ben ik achter de tail gaan staan om zodoende de heli weer op zijn landingsplek te krijgen.
Dit vergt dus nog wel even oefeningen.

Vanaf dat punt geprobeerd om zijwaarts te vliegen.
Heli in hover houden met tail-in en dan zijwaarts vliegen van links naar rechts en dit 4a5 keer achterelkaar en weer in hover en landen met tail in.
Dit ging superieur snel, soms het idee gehad datde heli over de kop zou gaan, lukt welliswaar niet maar voor de eerste keer krijg je wel een benauwend gevoel.
Ik heb bij alle oefeningen de heli ook weer in hover terug gekregen en zo te landen met tail-in en nose-in. Het mooiste om te landen vind ik nog door de heli zodanig te laten zakken dat de heli op de landingsbaan staat en dan pas de throttle langzaam dicht gooien. Dit lukt helaas niet altijd maar wel een mooie oefening.

Ik heb nu van de zolder een oude desktop gepakt met xp erop en hoop hierdoor toch filmpjes te kunnen plaatsen met geluid. Als ik tijd heb zal ik dat morgen proberen, eerst maar eens genieten van mijn vliegkunsten van vanavond:D

Thumbs up

Hoi Peet, fijn dat je al weer een stukje verder bent, want ik ook mooi vind is dat je alles precies beschrijft wat je hebt gedaan. :pc:
Hier zullen beginners heel wat aan hebben, want juist als je begint met vliegen heb je veel vragen en zijn dit soort verhalen goud waard.

Ik zou zeggen ga zo door en hou ons vooral op de hoogte :thumbsup:

Hey Thijs, bedankt voor je compliment.
Ik hoop dat anderen die beginnen dit ook gaan lezen maar waarschijnlijk zullen ze deze over het hoofd zien daar deze pagina dan ergens in het midden zal staan en niet iedereen zal een hele thread doorlezen:D

Het is overigens ook leuk naslagwerk voor jezelf. Kun je nog eens teruglezen hoe je bent begonnen.
Je zal het waarschijnlijk ook wel herkennen met vliegtuigen.
Hoe vaker je crasht, hoe minder je angstiger wordt, des te meer zul je durven en risico's je gaat nemen.
Wat jij ook al hebt omschreven in een ander topic is dat de leerfase heel erg leuk is om deze mee te maken en je eigen ontwikellingen kan bijhouden.

Ik baal wel een beetje dat de videocamera niet compatibel is met vista.
Ik hoop dat de oude desktop waar XP opstaat wel het geluid zal overbrengen en zal ik morgen hopelijk testen.

Hoe gaat het trouwens met jou en je mcpx?
Vandaag, tot nu toe, niet echt meer op de computer gezeten om alles na te lezen. alleen via telefoon even op internet geweest om Chow te feliciteren met zijn dochter.

Laatst bewerkt:
Vanavond tegen einde schemering nog net even kunnen vliegen met de Evo. Het opladen van mijn tweede lipo duurde wat langer dan gemiddeld, een uur in totaal en ik wou nog zo graag even vliegen, dan maar een beetje in het donker.
Het hoveren ging mij prima af en de zijwaarte bewegingen ook evenals side-in hoveren. Zodoende maar meer risico's ondernomen om een stapje verder te gaan:D
Nu maar eens proberen rondjes te vliegen maar door de beperkte ruimte in het hofje, middenperkje en anderzijds de woningen kon ik niet een ruime bocht maken en werd gedwongen om met throttle en rudder te sturen.
Dit vond ik enigzins nog een beetje eng, halverwege maar de Evo in hover gebracht en om zijn as gedraaid en zo de bocht afgemaakt;)

Doordat mij dit bijzonder goed afging proberen iets sneller te vliegen, neus volop naar beneden en bij corrigeren en dan begint het corrigeren tegen jezelf. Ondertussen door het simmen alwel geleerd om de heli weer back in hover te verkrijgen en zo geschiede Door even ongecontroleerd te vliegen heb ik de Evo weer heelhuids kunnen landen op mijn landingsplek:D
Op deze manier wou ik geen afscheid nemen van deze avond en mijn laatste vlucht voor vanavond. Nog maar voor de laatste keer opgestegen en gecontroleerd vliegen in het donker;) Bij mijn laatste landing nose-in geland en tevreden ons huisje binnengestapt:D

Hoop spoedig hiervan een film te laten maken en ben ik nieuwschierig hoe snel ik deze heli met 10 vingers en 10 tenen in mijn neusgat kan vliegen en dan hopla richting CP.

Denk dat de Evo nog wel uitdaging zal gaan bieden. Alvorens ik over stap richting de CP wil ik de Evo door ons hofje heen kunnen crossen en elke richting op die ik wil en zigzaggend tussen de boompjes door wil vliegen.

Laatst bewerkt:
Je moet niet te snel gaan anders heb je hier binnenkort niets meer te vertellen ;)
Ik vind het namelijk heerlijk om jullie verhalen hier te lezen, kijk er echt naar uit.

Ik ben blij dat ik mCPX net boven de grond in de buurt van mezelf kan houden en daar houd het ook ongeveer op.
Vandaag op de club nog even bij de heli-vliegers staan te kijken maar dat is toch echt andre koek met helicopters van b.v 8,5 kilo. Of van die jonge broekies die ondersteboven met hoge snelheid over het veld scheren, zodat mijn brillenglazen het in- en uitzoemen niet meer bij kunnen houden ;)
Dan heb ik nog een hele lange weg te gaan.... denk zelf dat ik zover geen eens kom.

Alvast weltrusten voor straks, ik ga er vanavond maar eens vroeg induiken. :sleepy:

Ik denk dat de Evo mij nog wel even bezig zal houden.
Doordat ik de Evo nu gecontroleerd door de lucht kan vliegen, hetzij op een rustige wijze, denk ik te snel over te stappen naar een CP en dat is wel een heel ander verhaal zoals jezelf vandaag hebt gezien en hebt beschreven. Ik denk ook niet eens dat ik eraan toe kom om zover te komen, eer ik over de kop kan vliegen zijn we een aantal jaar verder en dan nog niet te spreken over de tic-tocs;)

Ik zit zelf niet bij een club, vind het o dit moment nog veel te leuk om het mijzelf aan te leren. Het zal wel een mooie ervaring geweest zijn en een mooi zicht om de helipiloten zo te zien vliegen:D
Een helicopter van 8,5 kilo.... sodeju, zou het in mijn broek doen als ik die alleen al moest opstijgen.

Welterusten en ik zal er straks ook wel in gaan

Ha Peet,

Fijn dat het lekker ging man, af en toe heb je dat gewoon even nodig, en dan klopt alles en dan gaat het gewoon lekker.
Kijk niet te veel op tegen een CP, en blijf ook niet te lang hangen in de FP wereld, het gaat sneller dan je denkt ;)
Woont Stef niet bij jou in de buurt?

PS vanavond heerlijk gescheurd met de KDS echt loeiharde achtjes gemaakt met veel cyclic ;-)
T-Rex is weer gerepareerd en kan ook weer de lucht in! :D

Klopt en ik heb al aangeboden om samen te gaan vliegen maar heb hier niks over terug gehoord dus ik denk dat hij niet geinterreseerd is.

CP is inderdaad ook weer niet zo lastig, als je die evo kan vliegen en hoveren vanuit alle hoeken dan lukt je dat ook met een CP. Enige wat voor een ander gevoel zorgt is de idle-up stand, maar die gebruik je in het begin toch niet. Daarnaast is de CP erg stabiel.

:D
Ha Peet,

Fijn dat het lekker ging man, af en toe heb je dat gewoon even nodig, en dan klopt alles en dan gaat het gewoon lekker.
Kijk niet te veel op tegen een CP, en blijf ook niet te lang hangen in de FP wereld, het gaat sneller dan je denkt ;)
Woont Stef niet bij jou in de buurt?

PS vanavond heerlijk gescheurd met de KDS echt loeiharde achtjes gemaakt met veel cyclic ;-)
T-Rex is weer gerepareerd en kan ook weer de lucht in! :D

Was gisteravond zulk heerlijk weer om te vliegen en dan doet zo'n avond je wel erg goed moet ik zeggen.
M.b.t een CP wil ik deze FP even goed kennen. Kan de Evo tot nu toe nog niet blindelings vliegen en om mijn A-technische vaardigheden wil ik deze heli ook technisch goed leren kennen zodat ik minder problemen verkrijg met een CP heli.

Wel fijn om zo weer even met de KDS even te scheuren, ben ook benieuwd hoe het nu gaat met jouw T-Rex:D

Klopt en ik heb al aangeboden om samen te gaan vliegen maar heb hier niks over terug gehoord dus ik denk dat hij niet geinterreseerd is.

CP is inderdaad ook weer niet zo lastig, als je die evo kan vliegen en hoveren vanuit alle hoeken dan lukt je dat ook met een CP. Enige wat voor een ander gevoel zorgt is de idle-up stand, maar die gebruik je in het begin toch niet. Daarnaast is de CP erg stabiel.

Ja, klopt dat je mij dit hebt aangeboden maar door familie omstandigheden nog niet aan toe gekomen en probeer nu de rust weer even te vinden maar jouw aanbod sla ik zeker niet af.
Of ik alwel of geen CP heli heb lijkt het mij erg leuk toe om jou eens te zien vliegen met de Cp en wellicht kun je mij meer leren m.b.t. de CP.
Mocht dit echter overbodig zijn wil ik zeer zeker langs komen wanneer ik mijn eerste CP binnen heb. Tot op heden nog geen flauw benul wanneer deze zal komen. Volgend jaar moet die er zijn, dat was mijn streven alleen weet ik niet hoe snel ik verveeld raak met de FP.

Wel ben ik met mijn gedacht bij een CP heli en denk erover na om de Blade 400 aan te schaffen. Ik weet niet of jullie mij kunnen voorzien van beter advies en of er een betere CP beginners heli is?
Hoe dan ook, dit is verslavend:D

Volgend weekend even een weekendje weg met het gezin en gaat de Evo ook zeer zeker mee:yes:

De Blade 450 is een verbeterde versie van de 400.

Als je toch een 450 neemt zou ik kiezen voor een zelfbouw heli, zo leer je er veel meer van en Stef kan je helpen bij het afstellen van de heli :p, ieder zijn eigen ding natuurlijk. En je weet hoe groter hoe stabieler. Qua prijs kan er wel geen enkele heli aan tippen...

Als ik zie wat een Blade 450 kost zijn er best wel mooie alternatieven. Zelfs een Align kit kan prima te betalen zijn als je gelijk voor kwaliteit wilt gaan.
Ik zit zelf nog te piekeren of ik de 250 afbouw of toch maar eerst een 450 te gaan vliegen en later weer naar de 250 kijken..

Ik begrijp het dergelijke prive omstandigheden hebben uiteraard voorrang! Het lijkt mij ook leuk om met iemand anders te vliegen, als je zover bent stuur me maar een pm dan gaan we samen vliegen, ik wil je ook wel helpen met CP leren vliegen, als we dit een beetje rustig aanpakken kan je het leren zonder crashen.

Wat betreft die heli is de blade inderdaad een optie, je kan ook kijken naar KDS, Align, of op zen goedkoop spul van HK. Bij HK leer je het spul in ieder geval wel goed kennen aangezien je het helemaal zelf moet opbouwen en afstellen. Hier wil/kan ik ook we lmee helpen maar is de vraag of je dat zelf wil.

Zodra de rust weer is wedergekeerd zal ik een pm sturen.
Ik weet echter niet of ik al aan een CP toekom voor de zomervakantie maar het is al leuk om eens samen te vliegen en te leren van een ander.

Verder ben ik mij alwel aan het oriënteren op de verschillende CP's en hoor en lees ik verschillende verhalen hierover.
Enerzijds kun je beter leren vliegen met een goedkopere HK of KDS CP heli, wanneer bij een crash onderdelen vervangen moeten worden zijn deze ook goedkoper. Anderzijds schijnt dat de goedkopere modellen de krachten van een CP niet goed aan kunnen en daar zit mijn twijfel een beetje.
Samen bouwen afstellen en in laten vliegen is altijd leuker dan wanneer ik dit alleen uit zou moeten zoeken.:D
Ik weet alwel dat ik nog geen overhaaste beslissing zou willen maken m.b.t. een CP, al zou ik graag willen;)

Onze desktop met XP is al de gehele dag bezig met het up-daten na een aantal jaren weer uit zijn rust is teruggehaald. Hierdoor heb ik nog geen tijd gehad om te kijken of de filmpjes met geluid geplaatst kunnen worden.

Laatst bewerkt:
Peet, samen vliegen is veeel leuker en gezelliger, echt waar! :D
Bovendien weet je samen veel meer dan alleen!

Over een 450, zover ik het nu kan zien:

Wil je goedkoop om mee te beginnen: koop een HK met allemaal goedkope rommel erop, als je dan crashed ben je goedkoop uit, wel zelf bouwen, kost veel tijd en je zult alles moeten afstellen (rond de 200 euro).

Midden maat kwaliteit: neem een KDS RTF, is vrijwel meteen mee te vliegen, moet je nog wel een fatsoenlijke lipo erbij kopen, koop wel een SV (of Pro) of C versie (rond de 350 euro).

Goede kwaliteit: Neem dan een Align super combo, goede electronica en echt veel meer power, niet te vergelijken met bovenstaand, voelt daardoor wel iets zenuwachtiger aan terwijl dat niet zo is. (rond de 500 euro).

Heb je echt geld zat koop dan een Mikado Logo 600 SE ;)

Prijzen gebaseerd op compleet prijzen dus met zender en ontvanger en/of lipo en lader indien nodig!

Vanmiddag bij de modelshop een main mast en main gear plus een tail blade opgehaald die ik had besteld.
Tail blade had ik al eens vervangen dus deze is extra:D

Maar door de crashes die ik de laatste keren heb beleefd zijn van de main gear een aantal tanden versleten of weggehapt waardoor deze vervangen moet worden.
Ik zit alleen nu met het volgende.
Hoe krijg ik in vredesnaam het onderstaande pennetje eruit zonder iets kapot te maken. Zit al met van alles tegen het pennetje aan te porren maar geen beweging in te krijgen:(

full

Laatst bewerkt door een moderator:
En dan te bedenken dat die van mijn Walkera nog kleiner is :) Ik heb eerst met een muntje het pennetje voorzichtig 1 kant op gedrukt. Daarna met een tangetje eruit gewurmd..

Back