Vanavond reserve blades op de Evo gezet, beide maar even tegelijkertijd.
Vanavond ook lekker windstil weer en maar weer even naar buiten na mijn laatste crash. Dit keer maar even zonder videocamera om mij niet nerveuser te maken zodat ik weer zou kunnen crashen.
Ik moet zeggen het is uitzonderlijk goed gegaan, het weer heeft ook een handje geholpen natuurlijk en ik kon daardoor tail-in en nose-in hoveren.
Nadat dit goed is gegaan ben ik vooruit gaan vliegen en achterwaarts weer terug, even landen en op adem komen. Nadat dit zonder moeite is verlopen ben ik de heli een beetje uit gaan laten als een hondje.
Bedoel ik meer de heli op te stijgen en in hover plaatsen, ik ernaast en naar voren vliegen waarbij ik daarnaast mee ben gaan lopen en met behulp van de throttle stick om zijn eigen as gedraais en weer terug gelopen naar mijn landingsplek. Dit heb ik in totaal drie keer gedaan zonder problemen.
Zodoende ben ik verder gaan experimenteren en probeerde ik te blijven staan en wederom de heli in hover stand houden en naar voren vliegen, om zijn eigen as en zo proberen weer terug te vliegen. Met een grotere heli in spiegelbeeld denken is toch wat spannender dan de Pro en was ik toch even benauwd de Evo te verliezen en ben ik achter de tail gaan staan om zodoende de heli weer op zijn landingsplek te krijgen.
Dit vergt dus nog wel even oefeningen.
Vanaf dat punt geprobeerd om zijwaarts te vliegen.
Heli in hover houden met tail-in en dan zijwaarts vliegen van links naar rechts en dit 4a5 keer achterelkaar en weer in hover en landen met tail in.
Dit ging superieur snel, soms het idee gehad datde heli over de kop zou gaan, lukt welliswaar niet maar voor de eerste keer krijg je wel een benauwend gevoel.
Ik heb bij alle oefeningen de heli ook weer in hover terug gekregen en zo te landen met tail-in en nose-in. Het mooiste om te landen vind ik nog door de heli zodanig te laten zakken dat de heli op de landingsbaan staat en dan pas de throttle langzaam dicht gooien. Dit lukt helaas niet altijd maar wel een mooie oefening.
Ik heb nu van de zolder een oude desktop gepakt met xp erop en hoop hierdoor toch filmpjes te kunnen plaatsen met geluid. Als ik tijd heb zal ik dat morgen proberen, eerst maar eens genieten van mijn vliegkunsten van vanavond