EVO 180 SE Flybarless

Tevens ik heb ik you tube al een filmpje ondekt die mij laat zien welke mogelijkheden zijn mbt het instellen en wat de heli doet.
Wellicht dit te verduidelijken zal ik hier een link plaatsen. misschien heeft een ander hier ook nog iets aan, mocht diegene hier al komen en dit topci lezen:D

[URL="
- ‪Walkera V200D02 Beginners Guide - Part 2‬‏[/URL]
Heyy Man :D
Ja te gek man dat je het zelf hebt uitgezocht, heeft die prikkeling toch goed geholpen he ;)
Prima gedaan, en zo kom je steeds verder, goed bezig man! :yes:

En ja, Stef is een toffe gozer en zal je tegen die tijd echt wel willen helpen, bovendien is het veel gezelliger en kun je over niets anders dan heli's lullen met elkaar ;)

Anyway, ik hoop dat je nu wel je probleem kunt oplossen met de info die je hebt ingewonnen, succes en ik lees het wel weer! :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat komt omdat je een snoever bent die in januari 2011 nog vroeg om een dik boekwerk voor de Solo Pro.

[101208] nine-eagles-solo-pro-54

En dat is irritant. Help gewoon of hou je mond. Tís allemaal een leerproces en vragen staat vrij. Dus jouw houding is not done..
Dit gaat echt zo ver beneden mijn niveau dat ik op dit soort onzinnige en domme uitspraken dan ook niet meer reageer!
Ben ff klaar met jou onzin :yes:

Dit gaat echt zo ver beneden mijn niveau dat ik op dit soort onzinnige en domme uitspraken dan ook niet meer reageer!
Ben ff klaar met jou onzin :yes:

En ik ben klaar met jouw opschepperige gedrag die overal steeds de kop opduikt terwijl je ook nog maar net bent begonnen. Dus als je wat lulligs hebt te melden tegen andere leden doe je dat verder lekker via PB. In het openbaar reageer ik er namelijk gewoon wel op. Daarom is het namelijk openbaar.

Enne, ik zit hier even mee te genieten en heb een big smile op mijn gezicht getoverd:D:D:D

Ga de grap van deze discussies maar eens inzien, is beter dan wanneer ik mij ga storen aan sommige discussie die nergens voor nodig zijn.:D

Indoor,
Bedankt. Onzettend veel info die ik even zal bestuderen:D

Graag gedaan. Ik hoop dat je er wat mee kan, al is die guide voor de 2441V en jij hebt een 2440V. Maar veel kan het niet schelen, al maakt bij Walkera een cijfer of getal anders soms wel flink wat uit. :yes:

Maar terugkomend op het probleem. Ik heb even rondgevraagd. Je kunt het beste even de volgende stappen proberen.

1. Check of de gyro goed vast zit. Als deze namelijk vrij kan bewegen krijg je allerlei rare effecten tijdens het vliegen.
2. Het probleem zoals jij beschrijft doet zich voor als je van voren naar achteren beweegt toch?? Het is de elev gain die dat regelt. Je kunt deze met piepkleine stapjes regelen en steeds kijken of het probleem minder wordt of verdwijnt. Als de staart ook wiebelt (op en neer!! Dus niet van links naar rechts!!) in hover zou ik hem in kleine stapjes minnen. Als de staart superstrak staat zou je kunnen proberen te plussen. Maar steeds echt in hele kleine stapjes en kijken wat er gebeurd. Net zolang tot hij vliegt zoals je wilt.

Hey Chow,
Bedankt. Ik had zoiets ook al in de gaten. Exact wat er in het clipje wordt verteld die ik heb geplaatst.
Wou het eigenlijk wel even proberen maar buiten waait het nog net iets te hard. Hierdoor durf ik met nieuwe instellingen nog niet echt te vliegen, weet namelijk niet hoe de heli zal gaan reageren. Geduld hebben met de wind maar niet te lang:D

Even naast deze discussie een vraag aan Pheter, Ben jij een beetje technisch aangelegd?

Ik zou technisch aangelegd moeten zijn maar ben het totaal niet.
Wel weet ik dat het goed komt maar geduld is ook weer een schone zaak.
Moet ook voornamelijk durven om iets te doen en is het leuk om dit uit te zoeken, leer je nog het meeste van.:D

En als ik er echt niet uitkom zal ik jou even een pb sturen. Wil zekers nog eens even langskomen om samen eens te vliegen maar ook eens zien hoe jij vliegt met een CP. Door het kijken leer je ook heel veel.

Laatst bewerkt:
Hey Chow,
Bedankt. Ik had zoiets ook al in de gaten. Exact wat er in het clipje wordt verteld die ik heb geplaatst.
Wou het eigenlijk wel even proberen maar buiten waait het nog net iets te hard. Hierdoor durf ik met nieuwe instellingen nog niet echt te vliegen, weet namelijk niet hoe de heli zal gaan reageren. Geduld hebben met de wind maar niet te lang:D

Ja waait hier ook echt enorm. Ik heb zelf ook zitten modderen met de gyro hoor. Elev is voor het gedoe naar voor en achter en rudder is als de staart naar links en rechts beweegt. Je moet niet als een gek aan die knopjes gaan draaien. Negeer rudder eerst en alleen met elev aan de slag. Als dat goed is en de rudder doet dan moeilijk pas dan de rudder doen. Main issue lijkt nu in elev. Of inderdaad zit je gyro los. Dat kan dan ook nog..

Graag gedaan. Ik hoop dat je er wat mee kan, al is die guide voor de 2441V en jij hebt een 2440V. Maar veel kan het niet schelen, al maakt bij Walkera een cijfer of getal anders soms wel flink wat uit. :yes:

Walkera schint nogal precies te zijn me de electronica maar zoveel verschil zal er wel niet zijn. Kwest van even goed lezen en het filmpje even bekijken. Hier heb ik nog net geen tijd voor gehad maar dat komt wel.

Ja waait hier ook echt enorm. Ik heb zelf ook zitten modderen met de gyro hoor. Elev is voor het gedoe naar voor en achter en rudder is als de staart naar links en rechts beweegt. Je moet niet als een gek aan die knopjes gaan draaien. Negeer rudder eerst en alleen met elev aan de slag. Als dat goed is en de rudder doet dan moeilijk pas dan de rudder doen. Main issue lijkt nu in elev. Of inderdaad zit je gyro los. Dat kan dan ook nog..

Volgens mij zit het probleem ook in de elev. Hoe ik nu kan controleren hoe de Gyro los zit? Is gelijk een vraag van mij die in mij opkomt en zal waarschijnlijk wel de canopy eraf halen en even voelen hoe strak deze zit?
Wellicht met eenschroefje weer aan te draaien:D

Ik bedoelde er mee dat als je een beetje technisch aangelegd bent het helikopter vliegen en ook het bouwen/afstellen snel geleerd is. Het is even uitdagend omdat het resultaat van een "foutje" in een crash kan eindigen. Maar als je de basis zaken hebt doorgelopen moet het goedkomen. Waar je onderandere veel aan kan hebben zijn de filmpjes van finless bob bijvoorbeeld. T mooie is dat hij in detail uitlegt hoe de bouw doorlopen moet worden, wat de aandachtpunten zijn. en het zelfde geld ook voor de afstelling als je dit stapsgewijs doet met een filmpje der naast is het een eitje. Als je dan ook iemand der bij hebt die het een keer eerder gedaan heeft moet dat geen probleem zijn.

Hoveren met een CP is overrated (als in word te lastig omschreven), als je dat met een kleine FP kan dan kan je dat ook met een 450 CP. Ik vond het hoveren met een FP zoals de honeybee FP2 of een kleine CP met staartmotor (honeybee CP3) een stuk lastiger als de 450 CP.

Volgens mij zit het probleem ook in de elev. Hoe ik nu kan controleren hoe de Gyro los zit? Is gelijk een vraag van mij die in mij opkomt en zal waarschijnlijk wel de canopy eraf halen en even voelen hoe strak deze zit?

Yep even canopy der af en even voelen of hij goed vast zit. Als hij los zit kan hij in de vlucht verschuiven, en door die verschuiving gaat je gyro compenseren terwijl dit niet nodig is.

Nee joh, ik bedoel of hij los hangt.. Als hij gewoon stevig op z'n plekje zit niks aan doen..

Ik bedoelde er mee dat als je een beetje technisch aangelegd bent het helikopter vliegen en ook het bouwen/afstellen snel geleerd is. Het is even uitdagend omdat het resultaat van een "foutje" in een crash kan eindigen. Maar als je de basis zaken hebt doorgelopen moet het goedkomen. Waar je onderandere veel aan kan hebben zijn de filmpjes van finless bob bijvoorbeeld. T mooie is dat hij in detail uitlegt hoe de bouw doorlopen moet worden, wat de aandachtpunten zijn. en het zelfde geld ook voor de afstelling als je dit stapsgewijs doet met een filmpje der naast is het een eitje. Als je dan ook iemand der bij hebt die het een keer eerder gedaan heeft moet dat geen probleem zijn.

Hoveren met een CP is overrated (als in word te lastig omschreven), als je dat met een kleine FP kan dan kan je dat ook met een 450 CP. Ik vond het hoveren met een FP zoals de honeybee FP2 of een kleine CP met staartmotor (honeybee CP3) een stuk lastiger als de 450 CP.

Waar ik om moet denken is de rust zien te vinden als het niet lukt. Vaak ga ik door tot het naar mijn smaak goed is. Door de concentratie verlies maak je weleens meer kapot dan je lief is;) Ik weet ook dat het wel goed komt en dat het gaat lukken, met minder neem ik geen genoegen:D

Op dit moment ga ik nog geen filmpje kijken mbt een cp en het in elkaar bouwen, dan zie ik straks apen en beren en betwijfel ik of ik eraan begin.
Wanneer ik eenmaal alles in huis heb, dan begint voor mij de pret tot het uizoeken van info, filmpjes en etc. Zal waarschijnlijk de heli dan al af hebben en erachter komen dat alles weer uitelkaar moet opdat ik alles net verkeerd heb gemonteerd. Komt zelfs voor bij een Ikea kast, lachwekkend noemt mijn vrouw dat:D

Yep even canopy der af en even voelen of hij goed vast zit. Als hij los zit kan hij in de vlucht verschuiven, en door die verschuiving gaat je gyro compenseren terwijl dit niet nodig is.

Ik zal gelijk eens even kijken, straks maak ik mij zorgen om helemaal nks n ligt het hieraan. Wat ik betwijfel anders zou ik het toch horen of voelen wanneer ik de heli over kop omdraai of mee vlieg:D

Echter is het nu balen dat ik deze bevindingen thuis niet an uitproberen daar het buiten zo hard waait

Het gele plakaatje, ofwel de gyro zit goed strak vast. Geen beweging in te krijgen. Hopen dat het vanavond nagenoeg windstil is, kan ik de instellingen eens uittesten

Laatst bewerkt:
Hoeft niet, hij kan nog een beetje vast zitten, zelfde had ik ook bij mijn 450 met het 3G systeem maar bleek dit de oorzaak te zijn waardoor hij heel wild alle kanten op sprong.

Je moet het inderdaad rustigaan stap voor stap doen, maar als ik jou was zou ik wel eerst rondkijken en filmpjes kijken voor je dingen koopt, op die manier voorkom je dat je verkeerde onnodige onderdelen besteld. Zie het als voorpretjes!

Hoeft niet, hij kan nog een beetje vast zitten, zelfde had ik ook bij mijn 450 met het 3G systeem maar bleek dit de oorzaak te zijn waardoor hij heel wild alle kanten op sprong.

Je moet het inderdaad rustigaan stap voor stap doen, maar als ik jou was zou ik wel eerst rondkijken en filmpjes kijken voor je dingen koopt, op die manier voorkom je dat je verkeerde onnodige onderdelen besteld. Zie het als voorpretjes!

Wel heb ik ooit.
nog even goed gekeken naar de Gyro. Dat vierkante app waar je alles aan kan verstellen. Deze zit gewoon met dubbelzijdig tape vastgeplakt.
Ook weer typisch Walkera?
Zou toch denken dat deze minimaal geschoefd zou moeten zitten.

Kijk wel filmpjes maar in mijn ogen nog geen horror verhalen:D
Moet wel een beetje leuk blijven en iets zijn wat ik tot nu toe snap.
Moet 's nachts nog wel een beetje kunnen slapen, anders pieker ik weer over een cp heli die ik nog niet eens heb:D

En hoveren met een CP heli wil ik wel geloven dat, dat heel goed an na deze FP. Weet bijna wel zeker dat ik een CP ook wel van de grond krijg maar het landen en vooral hiermee vliegen zal behoorlijk lastiger en feller zijn dan de FP die ik nu heb.
Wanneer ik de Evo goed kan vliegen en weet exact wat de heli doet op mijn stuurbewegingen, heb ik het ook over spiegelbeeld denken, dan ga ik verder met de CP.

Bij de Pro was dit geen probleem maar deze laat je vallen als het dreigt mis te gaan en ga ik niet met de Evo en helmaal al niet met een CP doen:D
Is trouwens ook een wereld van verschil. Wanneer je de Pro door en door kent dan moet je pas nog leren vliegen, dacht dat ik dit al kon op het moment dat ik de Pro blindelings kon vliegen maar hier heb ik mij sterk in vergist:D

Nee tapen klopt, dat dempt ook wat, alle merken tapen de gyro met dubbelzijdige tape, niet vast schroeven dus:P die demping is nodig ivm trillingen.

Een cp de grond in krijgen is niet zo'n probleem :P je kan hem zo fel of rustig maken als je zelf wil dus hij zal dan een stuk rustiger zijn als je huidige ook met hoveren en landen.

Solo pro telt niet echt mee natuurlijk maar dat merk je ook al zie ik :)

Stef, bedankt voor de info, achteraf ook weer logisch.
Ik zou zo'n plaatje zo vastschroeven en dan pas erachterkomen dat dit toch niet de bedoeling zou moeten zijn:D

Wanneer ik een CP heb hoef ik niet bang te zijn dat ik deze niet kan hoveren of landen.

Daar het op dit moment bagger weer is en ik niks kan uitproberen met de instellingen dan maar even off-topic.

Vanmiddag maar weer eens met mijn zoon wezen racen met zijn racebaan.
Zo in elkaar gezet en weer uitelkaar. Toch nog even iets op het gebied van.... welliswaar geen rc maar slotracen is ook zeker wel leuk.
Even een filmpje van geschoten:D

fUHihr69WcQ[/media] - ‪Slotracen‬‏

Back