Vanavond maar weer begonnen met het demonteren van de Evo om te achterhalen wat ik opnieuw moet bestellen. Die keer dat ik de maingear moest vervangen, had ik het deze keer sneller voor elkaar om deze te demonteren. Toen kwam het verhaal met de ball linkage te demonteren van de swashplate. Kwam ik erachter dat ik de ball linkage kon losschroeven, lekker gemakkelijk.
Ik had nog een tailrotor liggen en deze gelijk maar vervangen.
Verder alles nagekeken en leek alles nog intakt te zijn.
Terug te komen op het advies van Chow, heb ik ook gekeken naar de main frame. Deze leek helemaal in orde te zijn. Ik heb ook even gekeken naar de battery frame en hier leek het erop dat het busje waar een schroefje ingaat, ter bevestiging waar de landing skid aan vast komt, een scheurtje in te zitten. Schroefje kon nog wel vastgezet worden maar voor de zekerheid een nieuwe battery frame besteld.
Echter is het nog wel even te weten waar en welke dubbelzijdig tape ik nodig heb om de receiver mee vast te zetten op de nieuwe frame.
Misschien kan ik de huidige battery frame nog wel gebruiken.
Nu maar hopen dat door de laatste crash de receiver het niet heeft begeven.
Hopen dat de onderdelen woensdag in huis zijn zodat ik eindelijk hier weer mee kan vliegen en dat de over corrigerende gedeelte verholpen kan worden.