EVO 180 SE Flybarless

Vanavond maar weer begonnen met het demonteren van de Evo om te achterhalen wat ik opnieuw moet bestellen. Die keer dat ik de maingear moest vervangen, had ik het deze keer sneller voor elkaar om deze te demonteren. Toen kwam het verhaal met de ball linkage te demonteren van de swashplate. Kwam ik erachter dat ik de ball linkage kon losschroeven, lekker gemakkelijk.

Ik had nog een tailrotor liggen en deze gelijk maar vervangen.
Verder alles nagekeken en leek alles nog intakt te zijn.
Terug te komen op het advies van Chow, heb ik ook gekeken naar de main frame. Deze leek helemaal in orde te zijn. Ik heb ook even gekeken naar de battery frame en hier leek het erop dat het busje waar een schroefje ingaat, ter bevestiging waar de landing skid aan vast komt, een scheurtje in te zitten. Schroefje kon nog wel vastgezet worden maar voor de zekerheid een nieuwe battery frame besteld.
Echter is het nog wel even te weten waar en welke dubbelzijdig tape ik nodig heb om de receiver mee vast te zetten op de nieuwe frame.
Misschien kan ik de huidige battery frame nog wel gebruiken.

Nu maar hopen dat door de laatste crash de receiver het niet heeft begeven.
Hopen dat de onderdelen woensdag in huis zijn zodat ik eindelijk hier weer mee kan vliegen en dat de over corrigerende gedeelte verholpen kan worden.

Ik hoop echt dat de receiver nog goed is, weet niet of ik deze kan testen zonder dat alles weer inelkaar zit en dat ik de evo de lucht in breng.
We zullen zien en hopen.

Yep alle servo's aansluiten volgens normale procedure ( al zitten ze niet op de juiste plaats in de heli) en esc en motor, daarna aanzetten en kan je sturen ( om de servo's te testen) en gas geven om de esc te testen. ALs alles werkt is er een zeer grote kans dat alles gewoon in orde is.

Ik heb de maingear eruit liggen, daar deze kapot is en ik moet wachten op de nieuwe. De battery en main frame liggen ook nog uitelkaar.
Zou ik dan wel de stekkertjes kunnen aansluiten om zo te testen?
Heb ik wel een voordel, de heli zal niet omhoog gaan:D

Net de stekkertjes weer met elkaar verbonden en de accu aangesloten en gebonden met de zender.
Wat mij opvalt is dat de swashplate een ader geluid maakt bij het naar voren en naar achteren bewegen dan bij links naar rechts. Waarschijnlijk hoort dit zo alleen valt dit nu meer op.
Verder valt mij op dat de mainmotor bij mindet throttle meer geluid geeft dan bij hogere snelheid maar dit zal ook wel kloppen en zo horen.

Verder doet alles het nog en beweegt de swashplate en draait de motor.
je hoort de motor nu ook beter daar deze niet is verbonden met de maingear.:D

Yep kan je gewoon testen. als je gas test niet teveel het spul belasten (langdurig testen op hoog toerental) geowon eventjes kijken of t werkt is geen probleem, gewoon buiten de heli alles aansluiten zoals je het in de heli ook aansluit.

Ik heb het inderdaad even getest maar wel op de provosorische manier.
Stekkers verbonden en kijken of alles werkt. Wel de motor heel even op volle toeren laten draaien, niet lang, ongeveer 3 sec. Kan toch geen kwaad? Hoop ik althans.

Je bedoelt wanneer de heli weer helemaal gemonteerd is en wel?
Als het mij dan nog niet lukt om het corrigerend gedrag eruit te halen kom ik een keer langs, lijkt mij hoe dan ook wel leuk om eens langs te komen:D

Okee prima idee. Wat ik eerder al zei ik vind het ook gezellig om samen te vliegen. Gaan we wel naar die indoor lokatie hier en het is relatief dichtbij voor je ( 20 min rijden ofzo)

Ik bedoel er mee dat je de motor niet zonder belasting laat draaien, dat is niet goed als hij die hele hoge toeren maakt

Ah, vandaar. Had het een aantal sec. uitgeprobeerd en zo te merken werkt alles nog, allang blij.

Lijkt me leuk om eens samen te vliegen. Heb het nog even druk maar moeten we binnenkort maar eens een afspraak maken.
Heb je beschikking tot indoor ruimte?

Net nog even gekeken naar de main rotor blades. Na de laatste crash is één blade beschadigd, hoekje ervan af.
De andere is nog intakt. Heb ik nog één hoofdrotor blade over van de vorige crash. Kan ik deze beide gewoon gebruiken? Heb wel weer twee besteld, is het dan beter om de nieuwe dan erop te zetten of gewoon twee oude nog gebruiken? Beiden over van een crash.

Laatst bewerkt:
Pheter, dat zegt die jongen toch al weken :D Hij heeft een enorme indoor ruimte.. Stap dus op je fiets en gaan.. Ben je daarna een doorgewinterde piloot.. ;)

Had nog niet eens in de gaten dat je een indoor ruimte had:D
Overheen gelezen denk ik;)

Wel een mooie fantastische ruimte heb je daar zeg en ook erg leuk om te zien hoe je ben begonnen.

Zeg het niet te hard, straks verdenken ze je nog ergens van:D

Moet inderdaad maar eens een berichtje sturen zodra de Evo weer klaar is om te vliegen.
Als je zo'n ruimte hebt dan ben je ook eerder in staat om een CP te vliegen, echt een geweldige ruimte

Back