Exceed X8 Pro heli (coaxiaal)

crash helaas

Hallo net nieuw hier op het forum en in de helicopter wereld. Ook ik ben in het bezit van een x8 maar helaas na 10 min buiten vliegen had ik een crash met wat dingen kapot gelukkig kon ik dankzij het forum bij een webwinkel nieuwe onderdelen bestellen helaas heb ik het zelfde probleem als hier in deze discussie iemand heeft het pinnetje wat bij de upper holder unit hoort was verloren gegaan en de unit was kapot dus deze besteld maar geen pinnetje bij de bestelling helaas, dus een probleem. En nog iets wat iemand me misschien kan vertellen aan het landingsgestel zit een zwarte draad deze hangt nu aan 1 zijde los kan iemand me vertellen waar deze voor dient en waar hij vast hoort te zitten.

Alvast bedankt, Jim

Dag allemaal,

Ik heb na lang denken ook een X8 gekocht vind mijn zoon (en ik natuurlijk) leuk.
Na wat wisselingen van toestellen heb ik weer een nieuwe gekregen maar met mijn stomme kop steek ik de stekker van de batterijen verkeert om in de zender.

Rook en alles is uit en geen reactie meer.
Dus zit ik nu met een Helikopter die geen mm gevlogen heeft.

Wie o wie heeft een zender die ik kan overnemen zodat ik weer kan gaan vliegen.
Of kan mij helpen

Ik hoor graag van iemand met een idee.

Grt Stefan Seuren

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren de X8 pro Exceed gekregen. Mijn eerste RC helicopter (Picooz van de intertoys niet meegerekend).

Het eerste wat me opviel met het open maken is dat er een vakje van de doos leeg is, ik vemoed dat daar wellicht een schroevendraaiertje had moeten zitten, maar in de handleiding staat daar niets over. Weet iemand of deze erin hoort te zitten?

Nu heb ik een vraag over de rotorbladen, deze zitten helemaal los, in de zin dat ze helemaal naar voren en naar achter bewegen (dus niet dat ze loskomen van de helicopter). Wat ik wil weten, moet ik dat zo laten, of moet ik ze vast(er) draaien?

Ik ben er gisteren wel al mee wezen vliegen zonder iets met de rotorbladen te doen (er staat niets over in de zeer gebrekkige handleiding, dus ik dacht zal dan wel zo moeten blijven), en ik kreeg hem prima de lucht in. Ik kreeg hem alleen niet in de hoover positie, nu denk ik zelf dat, dat met de wind te maken had, stond heel weinig wind, een klein briesje, maar heb begrepen dat, dat al genoeg kan zijn om controlle kwijt te raken.
Of kan dit ook te maken hebben met de losse rotorbladen.

Heb al een paar flinke klappen gemaakt met landen, en ook al behoorlijk wat schade, 1 rotor blad gebroken, de rest gehavend, cockpit gescheurd, onderstel aan 1 kant kapot. Straks maar even rotor bladen vervangen en plakbandje op het onderstel en nog een keer proberen.

Misschien moet ik maar eerst z'n oefenkruis met ping pong ballen maken. Iemand hier nog tips over.

Mvg,
Vincent

De bladen horen te kunnen scharnieren. Draai ze te vast en je heli zal slechter vliegen.

Voor een coax is een klein briesje snel te veel. Zelfs als ze wat zwaarder zijn.

Wat betreft je schade vliegen, probeer je de eerste tijd vooral op beheersing van het gas te concentreren, dus stabiel op hoogte houden, netjes opstijgen en landen. Veel beginnende piloten willen direct alles kunnen, en dan levert dat meestal schade op. En zorg voor voldoende ruimte. Misschien een sporthal tot je beschikking, of een clubhuis? En je kan een trainingskruis proberen, maar eigenlijk is een coax helicopter al een vliegend trainingskruis.

Heb de bladen toch iets vaster gedraaid. Ze kunnen nu nog steeds makkelijk bewegen, maar blijven wel enigszins in positie als de heli stil staat.

Heb de rotor die defect was vervangen en het onderstel vast geplakt.

Deze keer toch maar binnen geprobeerd. Alle spullen aan de kant geschoven. En het ging een klein beetje probeerde niet te hoog, gewoon net hoog genoeg (10 tot 30 cm) dat ik hem kan calibreren om te hooveren. Dit is wel een beetje gelukt maar het lukt me niet om hem zo af te stellen dat hij uit zichzelf kan hooveren, maar dat is misschien ook niet de bedoeling? Hij blijft een beetje linksom draaien met zijn neus naar binnen (niet om zijn as, maar in het geheel zijwaards).

Voordeel van binnen ten op zichte van het grasveld is dat ik binnen ook een beetje over de vloer kan schuiven, op het grasveld slaat ie dan meteen om. Nadeel is de beperkte ruimte.

Mvg,
Vincent

Heb de bladen toch iets vaster gedraaid. Ze kunnen nu nog steeds makkelijk bewegen, maar blijven wel enigszins in positie als de heli stil staat.

Heb de rotor die defect was vervangen en het onderstel vast geplakt.

Deze keer toch maar binnen geprobeerd. Alle spullen aan de kant geschoven. En het ging een klein beetje probeerde niet te hoog, gewoon net hoog genoeg (10 tot 30 cm) dat ik hem kan calibreren om te hooveren. Dit is wel een beetje gelukt maar het lukt me niet om hem zo af te stellen dat hij uit zichzelf kan hooveren, maar dat is misschien ook niet de bedoeling? Hij blijft een beetje linksom draaien met zijn neus naar binnen (niet om zijn as, maar in het geheel zijwaards).

Voordeel van binnen ten op zichte van het grasveld is dat ik binnen ook een beetje over de vloer kan schuiven, op het grasveld slaat ie dan meteen om. Nadeel is de beperkte ruimte.

Mvg,
Vincent

Dat rondjes draaien met de neus in dezelfde richting heet Toilet Bowl Effect. Hoort niet zo te zijn. Meestal ontstaat het doordat de flybar niet meer vrij genoeg kan bewegen, maar je zou ook de bladen weer ietsje losser kunnen zetten, en kijken of het dan weg is. Je bladen moeten zo los zitten dat ze zelf naar beneden "vallen" als je de heli op de zijkant houdt.

Net nog even gevlogen in de huiskamer en ik begin hem al een klein beetje onder de knie te krijgen (af en toe). Hooveren op een plek lukt nog niet, bij lange na niet. Maar het lukt steeds vaker wat langer in de lucht te blijven en dingen te ontwijken. Denk dat ik het in een grote zaal al wel aardig zou kunnen vliegen. Heb hier maar iets van 4x4 tot mijn beschikking met alle spullen die er staan.

Zijn er plekken waar je makkelijk even kan gaan vliegen of moet je dan echt bij een RC club aansluiten die dan af en toe een zal af huren?

Was gisteren bv in een parkeergarage in de stad, en die was behoorlijk leeg en daar zou je bv ook lekker kunnen vliegen denk ik, maar of dat zo op prijs gesteld word, vraag ik me af.

Mvg,
Vincent

Hi,

Ik ben sinds vandaag ook de trotse eigenaar van de Exceed X8 Pro.

Ik ben totaal nieuw in de hele RC heli 'scene'...
En ik heb meteen een (hele domme) vraag.

Aan de zijkant van de heli zit de power switch en een stekker met de daarbij behorende input.
Onderaan de heli hang er een los kabeltje welke in de 'accu/lader' past.

Dat is meteen mijn vraag... Dat accu/laad/blokje wat erbij zit. Is dat alleen de lader of is dat de accu...? :confused:

Waarschijnlijk echt een domme vraag maar ik kom er niet uit.

Ik ga ervan uit dat ik het stekkertje aan de onderkant in dat blokje moet doen en vervolgens de 220 adapter vervolgens weer in het blokje moet doen om te laden.

Moet in dit geval het stekkertje naast de powerswitch erin of eruit tijdens het laden?

Alvast heel erg bedankt voor de eventuele hulp!

Hi,

Ik ben sinds vandaag ook de trotse eigenaar van de Exceed X8 Pro.

Ik ben totaal nieuw in de hele RC heli 'scene'...
En ik heb meteen een (hele domme) vraag.

Aan de zijkant van de heli zit de power switch en een stekker met de daarbij behorende input.
Onderaan de heli hang er een los kabeltje welke in de 'accu/lader' past.

Dat is meteen mijn vraag... Dat accu/laad/blokje wat erbij zit. Is dat alleen de lader of is dat de accu...? :confused:

Waarschijnlijk echt een domme vraag maar ik kom er niet uit.

Ik ga ervan uit dat ik het stekkertje aan de onderkant in dat blokje moet doen en vervolgens de 220 adapter vervolgens weer in het blokje moet doen om te laden.

Moet in dit geval het stekkertje naast de powerswitch erin of eruit tijdens het laden?

Alvast heel erg bedankt voor de eventuele hulp!

Bij laden is het gebruikelijk dat de heli zelf geen stroom krijgt. Je wilt niet dat hij ineens opstijgt met de kabel van de lader er nog aan vast...

Dus accu loskoppelen van de heli zelf, zodat je hem niet een kunt zetten per ongeluk, en dan de lader inpluggen.

Zit er trouwens geen handleiding bij of alleen in het Chinees? :confused:

exceed 8x Heli

G.avond,

Helemaal nieuw in dit wereldje heb ik een waarschijnelijk simpele vraag waar ik helaas niet uitkom...............
Ik heb met kerst zo'n ding gekregen, maar hij blijft maar rond draaien en stijgt niet op.

Wat kan er mis zijn, en hoe is dit eventueel op te lossen?
HELLUP:confused::confused:, aub!
Vast bedankt.

Danil

Stijgt niet op... Kan een boel zijn, al een keer geprobeerd vol gas te geven??? (weet niet wat voor trims er op zitten, maar toch) Helpt dat niet, een keer vol gas geven, dan kun je altijd nog proberen alsnog even de rotorbladen aan te draaien. Dan krijgt ie wat meer lift... Als je wat hoger van de grond komt is de kans wat groter dat het draaien ook minder wordt, omdat je vlak boven de grond altijd een beetje een luchtstroompje...

Gr,

Alex

hey ,
ik heb ook een exceed x8 helicopter , en zie deze situatie dus direct voor mij ,
de losse stekker aan de onderkant is inderdaad deze die in de lader moet ( voor de 220 volt ) de stekker aan de on/off knop , is deze om de batterij te verbinden met de printplaat ( om te kunnen vliegen ) als je een nieuwe helicopter koopt is deze stekker eruit , en het speelt geen rol of dit stekkertje erin zit , of eruit is om je batterij op te laden , het gemakkelijkste is deze gewoon 1 keer er in te steken , en laat je deze maar zitten , have fun voor de rest !!!!

dit is waarschijnlijk de draad van de antenne , laat deze maar hangen zoals hij hangt , anders kan het zijn dat je minder bereik hebt als je gaat vliegen
groetjes

x8 trim

hallo,

Ik heb de x8 net fris uit de doos, opgeladen en aangezet ..
Probeer al een tijdje de rotatie te trimmen,maar hij blijft constant naar rechts roteren en de trim staat volledig naar links .

Kan dat aan de zender liggen?
of aan de motortjes?
of mischien aan de rotor?

HELP!:(

Back